וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבחון אם צריך לחקור עורך דין במסגרת תפקידו"

ראש לשכת עורכי הדין התרעם על חקירתו באזהרה של עו"ד נבות תל צור, שחשוד בהדחת עד כשניסה להניא את שולה זקן מלחתום על עסקת טיעון בפרשת הולילנד. "יש לנקוט יתר זהירות"

נבות תל צור, עורך דינו של ראש עיריית רמת גן צבי בר, פברואר 2013. דרור עינב
עו"ד תל צור/דרור עינב

בעקבות חקירתו באזהרה של עורך הדין נבות תל צור במשרדי להב 433 בימים האחרונים בחשד להדחת עד, לאור עדותה של שולה זקן, יוצא היום (רביעי) ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, באמירה חריפה נגד המשטרה והפרקליטות.

"אנו עדים בימים האחרונים לזימון של עורכי דין בכירים לחדרי חקירות ולחקירתם תחת אזהרה", אמר, "אני חושב שמן הראוי שמשטרת ישראל תנקוט ביתר זהירות ותבחן את הצורך האמיתי לחקירתו באזהרה של עורך דין במסגרת מילוי תפקידו". הוא הוסיף כי יש גם לתת מקום לשאלת אישור חקירה שכזו בידי פרקליט המדינה – ולהעביר הנחיות מפורטות ליחידה החוקרת.

עוד בפרשה
מקורבי אולמרט: "זקן פעלה כמו סוכן מדיח, ולא נפלתי"
אולמרט בחקירה: "רק כעת המימון של זקן מפריע?"
דעה: הצלקת הקטנה בנוף של ירושלים

עו"ד תל צור נחקר היום בפעם השלישית, לאחר שלפי החשד ניסה להניא את שולה זקן מלחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות לפני כשנה וחצי, כשזו באה להתייעץ עמו בנוגע לחשדות נגדה בפרשת הולילנד. תל צור חשוד כי עשה זאת במטרה לשמור על האינטרסים של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - אותו ייצג בעבר.

ברזילי הזכיר בדבריו את המקרה במסגרתו נחקר עורך הדין דייויד וינר (סגן הסנגורית הציבורית הארצית לשעבר) בחשד לקשר אישי שהיה לו עם עבריין אותו ייצג - וזאת בשל שיחות שהשניים ניהלו. וינר טען בזמנו שלא יכול היה להפר את חיסיון העו"ד-לקוח. בעקבות החקירה נטל וינר את חייו. "יש חשש כבד שלקחי חקירתו של וינר לא הוטמעו בקרב רשויות החקירה במשטרת ישראל", אמר ברזילי.

"תפקיד עורך הדין הפלילי מונח בלב לבה של מערכת אכיפת החוק", הוסיף. "מתפקידו לוודא כי האזרח הנחשד או המואשם בפשע אינו נרמס תחת גלגלי המערכת הפלילית המונעים על ידי המדינה. יכולתו של עורך הדין הפלילי לבצע תפקידו נאמנה מתבססת יותר מכל על האמון שייתן בו הלקוח. יחסי אמון אלו הם הבסיס לפיתוח הגנתו של הנאשם – ומאחר שבדיני נפשות עסקינן, ערכם ברור. בהקשר זה יש לזכור, כי עורך דין מחויב לשמור על חיסיון המידע שנמסר לו על ידי הנזקק לשירותיו והוא מצוי בפני דילמות אתיות קשות עת הוא נחקר באזהרה במשטרה ביחס ללקוחו או לעדים אחרים בתיק".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully