וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב סירב להופיע במדים – ההחלטה על חופשתו נדחתה

הנשיא לשעבר עתר לבית המשפט לאחר שבקשתו לחגוג את ליל הסדר עם משפחתו נדחתה. הוא שלח לדיון את עורכי דינו, והשופט קבע שההחלטה תתקבל רק ביום ראשון, יממה לפני החג

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

ייאלץ להמתין במתח: נשיא המדינה לשעבר משה קצב עתר לבית המשפט המחוזי לאחר שבקשתו לצאת לחופשת ליל הסדר נדחתה על ידי שירות בתי הסוהר, אולם אחר הצהריים (רביעי) החליט השופט אברהם טל למסור את החלטתו בעניין רק ביום ראשון. זאת לאחר שקצב, המרצה את עונשו בכלא מעשיהו ברמלה לאחר שהורשע באונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית, סירב להתייצב בבית המשפט במדי אסיר.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, בימים האחרונים פנה קצב לשב"ס וביקש לאפשר לו לצאת לחופשת פסח ולבלות את ליל הסדר בחיק משפחתו בקריית מלאכי. שב"ס לא אישר את הבקשה מכיוון שקצב כבר יצא לחופשה בחג הפורים, ולא חלפו 60 ימים ממועד החופשה האחרונה. במשך שעות התלבט קצב אם להופיע היום לדיון בעתירה. גורמים בכלא מעשיהו סיפרו כי מכיוון שלא רצה להופיע לבוש במדים הכתומים, החליט לשלוח לדיון את עורכי דינו, ציון אמיר ושני אילוז.

סנגוריו של קצב טענו בין היתר בדיון כי קצב ביקש שגם אם לא יאפשרו לו לבלות את ליל הסדר בחיק משפחתו, יאפשר לו שב"ס לצאת בחול המועד פסח. כך ייווצר מרווח זמנים שיעמוד בכללים התקדימיים של החופשות המיוחדות לאסירים בחגים. הסנגורים טענו עוד כי ההתייחסות לקצב בעניין זה היא אינה שוויונית, ויש בה כדי להפלות אותו לעומת אסירים אחרים.

חג הפסח הקרוב יהיה השלישי של קצב מאחורי הסורגים. גם בשנתיים שעברו ניסה להשתחרר בליל הסדר על מנת לחגוג את החג בחיק משפחתו, אולם נדחה. הנשיא לשעבר יצטרך להמתין כאמור עד יום ראשון – יממה לפני ליל הסדר – אז יתבשר אם עתירתו התקבלה.

עוד בוואלה! חדשות:
חבילת הסנקציות של מערכת הביטחון נגד הרשות
בלי בנות, בלי סרטים: כך ייראה הבקו"ם החרדי הכשר
שני אותות חדשים מהמטוס: "נמצא אותו בעתיד הקרוב"

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully