וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע רשמית: דפני ליף זוכתה מכל אשמה

8.4.2014 / 1:57

ההחלטה הגיעה בעקבות המלצתו של היועץ המשפטי לממשלה לתביעה לחזור בה מכתבי האישום שהוגשו נגד מפגינים בגין התפרעות והפרעה לשוטר. "אני שמחה שלא נכנעתי ללחץ של המערכת"

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

עכשיו זה רשמי – שופט בית משפט השלום בתל אביב שמאי בקר הודיע אתמול (שני) כי הוא מורה על זיכויה מכל אשמה של פעילת המחאה החברתית דפני ליף, נוכח הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. בינואר 2013 הוגש נגד ליף כתב אישום בגין התפרעות, השתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר.

בהמשך לעדכון שקיבל וינשטיין לגבי ההליך בתיק, החליט היועץ המשפטי כי על התביעה לחזור בה מכתבי האישום לאחר שנמצא כי העבירות המיוחסות לנאשמים קלות יחסית, ואין לנאשמים עבר פלילי או כתבי אישום רלוונטיים נוספים. בחלק מהתיקים נוספו לשיקולים גם קשיים ראייתיים שהתעוררו.

לגבי ארבעה תיקים נוספים, בהם רף המעשים שיוחסו לנאשמים היה בחומרה בינונית, ולא היו לנאשמים הרשעות קודמות או כתבי אישום נוספים רלוונטיים שעומדים נגדם, החליט וינשטיין כי התביעה תודיע לנאשמים על נכונותה לשקול בחיוב בקשה לעיכוב הליכים, אם תוגש.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: כוח מיוחד השתלט מחדש על בית הממשל בדונצק
חיילי המילואים ביצהר: "אנחנו שומרים עליהם והם דוקרים אותנו בגב"
"הפלסטינים ימשיכו במו"מ חודשיים כדי לקבוע גבולות"

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
"הובילה את המפגינים הזועמים". דפני ליף בעת מעצרה, יולי 2012/דרור עינב

על פי כתב האישום, ב-22 ביולי 2012 הגיעו לאזור שדרות רוטשילד בתל אביב מאות מפגינים והציבו במקום אוהלים, לאחר פרסום ברשתות החברתיות שקרא להמון להגיע למקום ולחדש את מחאת האוהלים של קיץ 2011, זאת למרות שעל פי המשטרה, חוק עזר עירוני של עיריית תל אביב אוסר על הקמת אוהלים בשטח ציבורי ללא היתר והמפגינים לא קיבלו רישיון להפגין ממשטרת ישראל או היתר מעיריית תל אביב להקים אוהלים במקום.

כתוצאה מכך, הגיעו פקחים של העירייה בליווי כוחות משטרה במטרה לאכוף את חוק העזר העירוני כך לפי כתב האישום, "המפגינים הרבים החלו לתקוף את השוטרים ואת הפקחים בכך שזרקו עליהם בקבוקים וחפצים שונים, התיזו מים, נתנו אגרופים לשוטרים והתנגדו למעשיהם של השוטרים". עוד נטען כי דפני ליף "השתתפה בהתפרעות, הובילה את המפגינים הזועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד הפקחים והשוטרים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דפני ליף מנסה להקים אוהלים בשדרות רוטשילד. דרור עינב
"זה נותן תקווה אחרי שנה ושלושה חודשים שההליכים מתרחשים". ליף בהפגנה, טרם מעצרה/דרור עינב

בהמשך, כך נטען, הבחינו שוטרי יס"מ בליף כשהיא דוחפת שוטר ומשכך "הודיעו לה כי היא עצורה והובילו אותה לניידת המשטרה". מפגינים אחרים, שהבחינו כי היא מובלת לניידת, "החלו להשתולל וקפצו על השוטרים, ואחד המפגינים אף תקף את אחד השוטרים". ליף הואשמה בכך שהחלה להתנגד למעצרה בכך שהתיישבה על הרצפה, בעוד חלק מהמפגינים התיישבו עליה וניסו למשוך אותה מהשוטרים בידיה בכוח, אולם לבסוף הצליחו השוטרים להכניס את ליף לניידת.

בתגובה לזיכוי הצפוי, מסרה ליף לפני כשבוע: "זה רגע שמח בשבילי. זה נותן תקווה אחרי שנה ושלושה חודשים שההליכים מתרחשים, ואני שמחה שלא התקפלתי ולא נכנעתי ללחץ של המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully