וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיל המסתמן של זקן: שנה ו-4 בכלא תמורת עדות נגד אולמרט

לאחרונה התקיימו מגעים בין זקן לבין הפרקליטות, כדי לבחון הסדר אפשרי שיכלול גם עדות בפרשת ראשונטורס. אם אכן יתגבש ההסדר, הדבר עשוי להשפיע על סיכויי ההרשעה של אולמרט

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מיכאל ברגמן

האם משפט הולילנד עומד בפני תפנית נוספת? בעת האחרונה התקיימו מגעים בין פרקליטות המדינה לבין שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט – גם בתפקידו כראש עיריית ירושלים – בזמן התקופה שבה לפי כתב האישום קיבל שוחד משמואל דכנר במסגרת פרויקט "הולילנד". זאת במטרה לבחון אפשרות להפוך אותה לעדת מדינה בפרשה. אם אכן ייחתם הסדר כזה עם זקן, למהלך עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על סיכויי ההרשעה של הנאשמים במשפט, בהם אולמרט.

עוד על פרשת הולילנד:
סנגורה של זקן, אתמול: "עשתה מה שאולמרט אמר לה"
בנה של שולה זקן: "זה שבגד יראה את פרצופו?"
פרקליטו של אולמרט: זקן מסרה במשפט "גרסה שקרית"
השופט לזקן: "הגיוני שאת ומסר שמתם לאולמרט מוקש?"
זקן משנה גרסה: "נמאס לי שהכול עליי"

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
תהפוך לעדת מדינה? זקן בבית המשפט, אוקטובר 2013/יותם רונן

הצעה ראשונית שזקן דחתה עסקה ב-11 חודשי מאסר בפועל שייגזרו עליה. כעת מדובר על עד 16 חודשי מאסר תמורת עדות בתיק הולילנד וכן עדות במסגרת חקירה משפטית חדשה במשפט ראשונטורס, שכרגע נמצא בשלב הערעור.

לטענת פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אלי זוהר, אין הדבר אפשרי, שכן זקן השלימה את שלב הסיכומים, "ולכן הסיפור גמור, על פי סדר הדין הפלילי", כדבריו. עם זאת, נראה כי יש דרך משפטית לאפשר הסדר שכזה. ראשית, בשל העובדה ששלב הסיכומים עוד לא נגמר, ונקבע מועד נוסף לדיונים בעניין, וכן בשל העובדה ששופט יכול להחליט שהוא מחזיר את זקן לדוכן העדים. הן אולמרט והן עו"ד זוהר השתתפו היום באירוע במוזיאון תל אביב לאמנות, שבו סירב ראש הממשלה לשעבר להתייחס לנושא, ודיבר בנושא המדיני בלבד.

"הפרקליטות נמצאת במצוקה חמורה כי היא מודעת היטב לכך שאין די בראיות שהוצגו על ידה במשפט כדי להוכיח את טענותיה כנגד מר אולמרט", נמסר הערב מצוות ההגנה של אולמרט. "לפיכך, אם אכן מבקשת הפרקליטות לחתום על הסדר עד מדינה עם גברת זקן, ולהשיב אותה לדוכן העדים, על מנת שתעיד את ההיפך הגמור מעדותה בבית המשפט, עדות שהפרקליטות ביקשה מבית המשפט בסיכומיה לאמצה כעדות אמת, איננו מתפלאים על כך.

"העובדה שהפרקליטות שוקלת לחתום על הסדר עד מדינה עם גברת זקן, לאחר שהסתיים כבר המשפט, וכל הצדדים ממתינים להכרעתו של כבוד השופט רוזן, מצביעה אך ורק על מצוקתה הראייתית הקשה של הפרקליטות, ועל כך שהיא מוכנה לעשות הכול כדי להביא להרשעתו של מר אולמרט, בכל מחיר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כבר לא מגוננת על אולמרט

עד היום, בשבתה בדוכן העדים, הסתייגה זקן מ"השחרתו" של אולמרט, והקפידה "להגן" על ראש הממשלה לשעבר. אלא שאמש נרשם שינוי בעמדתה זו: כפי שאמר פרקליטה, עורך הדין עופר ברטל בדברי הסיכום של ההגנה בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, "היא קיבלה פקודה והלכה אחרי מה שאמרו לה".

לדבריו, "עד המדינה (דכנר, ג.ג) הודה ששיחד את אולמרט. אחרי שאתה משחד את בעל הסמכות, לשחד את זקן זה בזבוז זמן", טען. הוא הוסיף כי אינו מתכוון "לטעון ששולה זקן צדיקה", אך הבהיר כי "הקפיצה בין עבירה של הפרת אמונים לעבירה של שוחד היא קפיצה נחשונית. שולה ואהוד הם לא אותו אדם,למרות שכל חייה עשתה דברים בשביל האינטרסים שלו", הוסיף ברטל. "אולמרט לקח אותה בגיל 16, וכל מה שעשתה היה לפאר ולהאדיר אותו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully