וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור תפצה עיוורת שחויבה לשלם אגרה

מבקר המדינה הורה לרשות לפצות את המתלוננת ב-3,000 שקלים ולבטל את דרישת התשלום נגדה, שנעשתה בניגוד לתקנות. אגף הגבייה אף הגביר את האכיפה נגדה והטיל עיקולים על רכושה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניין רשות השידור בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשות השידור תפצה מתלוננת עיוורת ב-3,000 שקלים, לאחר שביקשה לגבות ממנה אגרה שלא כחוק. בנוסף, מבקר המדינה יוסף שפירא הורה היום (חמישי) לרשות השידור לבטל את דרישת התשלום נגד המתלוננת, שעמדה על כ-5,500 שקלים ואת שכר הטרחה למשרד עורכי הדין מטעמם.

בבדיקת נציבות תלונות הציבור במשרדו של מבקר המדינה התברר, כי על פי תקנות רשות השידור עיוור פטור מתשלום אגרת טלוויזיה, בין אם היא בביתו ובין אם היא בעסק שבבעלותו. המתלוננת, המחזיקה בתעודת עיוור לצמיתות מטעם משרד הרווחה, לא זכתה לפטור המגיע לה ואגף הגבייה אף הגביר את פעולות האכיפה נגדה, הטיל עיקולים על רכושה ועל חשבון הבנק שלה ופגע ביכולתה לקיים את עצמה.

במקרה דומה שאירע באפריל 2013, קבע מבקר המדינה כי על רשות השידור לשלם למתלונן עיוור פיצוי בסך 5,000 שקלים לאחר שהוטרד אף הוא בדרישת תשלום אגרת טלוויזיה, אף שהיה זכאי לפטור.

סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור, יואב אשכנזי מסר: "רשות השידור פועלת בהתאם לחוק ולתקנות שנקבעו לה. בתקנות נקבע כי עיוור יהיה זכאי לפטור מתשלום אגרת הטלוויזיה. במהלך השנים הקפידה הרשות להעניק לאוכלוסיית העיוורים המחזיקים במקלט את הפטור לו הם זכאים. עקב המקרה הנדון נדרשה הרשות להעניק פטור לעיוור המחזיק את המקלט בבית עסק ולא בביתו הפרטי. לאחר שהעניין נבחן משפטית ולאור הרגישות המתבקשת לאוכלוסייה זו הוחלט לאשר גם לעיוורים המחזיקים את המקלט בעסק שברשותם פטור מאגרה".

בחודש שעבר התייחס שר התקשורת גלעד ארדן לעתירה שנידונה בבג"ץ שעניינה ביטול האגרה. "מי שמציע את ביטול האגרה לחלוטין, שגם יודיע אם הוא חושב שהמימון צריך להיות מתקציב המדינה על חשבון תקציב של משרדים אחרים או שהוא פשוט תומך בביטול השידור הציבורי", אמר ארדן, בדיון שעסק בהצעת חוק להענקת פטור מתשלום אגרה למקלטי טלוויזיה בבתי חולים.

הסיפורים החמים בחדשות:
חוקר תיק הבר-נוער: "לא הייתי ישן בלילה אם חף מפשע היה נכלא"
הפסקת האש התמוטטה: מרחץ דמים בקייב, הממשלה פונתה
מלכת היופי הפגינה נגד הנשיא - ונורתה למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully