וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר בחשד שכתב בפייסבוק "חלמתי שרצחתי תינוקות ערבים"

18.2.2014 / 17:45

תושב פתח תקווה בן 30 נעצר בחשד להסתה וגזענות בעקבות הסטטוס שזכה לגינויים רבים ברשת. בחקירתו הכחיש את המיוחס לו. לפני שנתיים הוא הואשם שריסס כתובות נאצה נגד ערבים

גבר העלה סטטוס גזעני בפייסבוק. פברואר 2014. פייסבוק, צילום מסך
הסטטוס שהביא למעצר החשוד/צילום מסך, פייסבוק

תושב פתח תקווה בן 30 נעצר היום (שלישי) בחשד להסתה וגזענות, לאחר שבדף הפייסבוק שלו נכתב "חלמתי שאני נכנס לבית חולים ורוצח תינוקות ערבים". בחקירתו הכחיש החשוד את המיוחס שלו וטען שאין ברשותו מחשב וכי מישהו פרץ לדף הפייסבוק שלו וכתב את הסטטוס האמור במטרה להכפיש את שמו. הוא יובא בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה.

בסטטוס שעלה לפני כשבוע וחצי נכתב: "וואי איזה חלום היה לי, אני נכנס לבית חולים למחלקת יולדות ויש שם את כל הקופסאות עם התינוקות בפנים ואז אני מוציא סכין שחיטה מהמעיל ועובר ליד כל תינוק ואיפה שיש תינוק ערבי אני עורף לו את הראש ואיפה שיש תינוק יהודי אני שם תיקון הכללי, החלום הכי ורוד שהיה לי עד היום". גולשים רבים שיתפו את הסטטוס בעמוד של המשטרה וחבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיש תלונה בעקבות האירוע.

מקורבים לחשוד הגנו על חברם העצור ואמרו לוואלה! חדשות: "כל יום כותבים דברים חמורים פי כמה בפייסבוק".

אולם מתברר כי זו אינה הפעם הראשונה בה מקושר החשוד למקרה גזענות. לפני כשנתיים הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט השלום בפתח תקווה על שריסס, יחד עם אלמונית, כתובות נאצה נגד ערבים על קירות של סניף "שופרסל דיל" בעיר. זאת, כמחאה על כך שהרשת מעסיקה עובדים מהמגזר הערבי.

הסיפורים החמים בחדשות:
שני גברים התחשמלו בלול בקיבוץ בצפון - מצבם קשה מאוד
רוסיה: שתי בנות להקת "פוסי ריוט" נעצרו בסוצ'י
ספיר סבח: "מורידה פרופיל בתקשורת, צריכה מנוחה"

על פי כתב האישום, הגיעו השניים אל הסניף בשעת לילה כשהם עוטים מסכות על פניהם וריססו על קירות החנות ועל רכב שחנה בסמוך למקום "רצח לערבים ולשמאלנים", "תג מחיר", "מוחמד חזיר" ו"כהנא צדק". לאחר מכן, בדרכם חזרה לביתו של הנאשם, השניים ריססו על קיר של חנות בגדים כתובות נאצה נוספות נגד ערבים. בנוסף, הוא נאשם בכך שהחזיק בניגוד לחוק רימון הלם, אותו החביא במספרה שבבעלותו, מחסנית לנשק מסוג M-16 וכדור של מטול 40 מילימטרים. מבקשת המעצר עלה עוד כי הוא הודה בחקירתו בריסוס הכתובות.

במהלך הדיון, לאחר שבית המשפט דחה את הבקשה לשחרר אותו למעצר בית בשל עברו הפלילי והעובדה שהחזיק אמצעי לחימה, התפרץ הנאשם וצעק "הכל פה נאצים" וזרק ניירות לעבר התובעת בתיק. בסופו של דבר הורשע בתיק ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר שהומרו בעבודות שירות.

בנוסף, בחודש שעבר הורשע במסגרת הסדר טיעון בכך ששלח מסרונים מאיימים לאשתו אחרי שזו עזבה את הבית. במקרה זה נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי. במקרה שאירע ב-2002, בעת שהיה בבית הספר, הצמיד סכין לצווארו של אדם אחר. הוא הורשע בתקיפה ובאיומים ונידון לעבודות שירות של שבועיים בלבד.

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully