וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיילים המפלילים: כך "שיחד" הרב פינטו את ניצב ארביב

התצהיר שהגיש בן ציון סוקי, יד ימינו של הרב, חושף לכאורה כיצד סידר למפקד להב 433 סוויטות מפוארות ומסר לבנו 50 אלף דולר במזומן. "אח שלי, תמסור לרב שאני אוהב אותו"

צילום: קובי אליהו, אבי כהן, רלי כהן, דניאל בוק, גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

כסף מזומן בהיקף של עשרות אלפי דולרים, סיוע בהסדרת אשרות שהייה בארה"ב לבנו ולכלתו, סוויטות בבית מלון בניו יורק והנחת ענק ברכישת דירה בישראל – אלה הן טובות ההנאה שקיבל לכאורה מפקד יחידה להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב, מהרב יאשיהו פינטו, על פי תצהיר שהגיש יד ימינו של הרב, בן ציון סוקי, למחלקה לחקירות שוטרים.

עוד בפרשת הרב והניצב:
"השוחד לארביב": "שכר" קבוע לבנו, סיוע נדיב בקניית דירה
הרב פינטו לחסידיו: "נועצים בנו שיניים אכזריות"
הרב יאשיהו פינטו יואשם במתן שוחד לקצין משטרה

מהתצהיר שהגיש סוקי למח"ש בחודש נובמבר האחרון, עולה לכאורה כי ניצב ארביב היה חסיד של הרב פינטו זה כשש שנים. לדברי סוקי, הרב פינטו הכיר בינו לבין ניצב ארביב בסעודת פורים שנערכה בביתו של הרב באשדוד בפברואר 2010. "באותה סעודה סיפר לי ניצב ארביב כי בנו צחי ורעייתו דנה שוהים בארה"ב לאחר שסיימו את לימודיהם בתחום התכשיטים והיהלומים", טען סוקי. "הוא ביקש שאסייע להם במציאת עבודה בתחום ובהסדרת מעמדם החוקי בארה"ב".

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
ניצב ארביב ורעייתו לאחר הודעתו על פרישה מהמשטרה בשבוע שעבר/דרור עינב

לטענת סוקי, באותה פגישה סיפר לו לכאורה ניצב ארביב כי מצבם הכלכלי של בנו וכלתו "אינו מן המשופרים, וביקש שאסייע להם מבחינה כלכלית ואנצל את קשריי על מנת למצוא לבני הזוג דירה נאותה בשכר דירה נמוך ככל האפשר". בשלב זה, לטענתו, עדכן סוקי את הרב פינטו בבקשותיו השונות של ניצב ארביב והרב "ביקש כי איעתר לבקשתו של ארביב ואסייע לבנו ורעייתו מן הבחינה הכספית ומכל בחינה אחרת". בהמשך, לדבריו, הפנה אותו הרב לג'ייקוב ארבו, תכשיטן אמריקני, "על מנת שיעסיק את צחי ודנה או מי מהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"ניצב ארביב הבהיר לי שאוכל לפנות אליו בכל בעיה"

לדבריו, פגישתו הראשונה עם צחי ארביב התקיימה לכאורה בישיבה של הרב פינטו במנהטן, לבקשתו של צחי. "הוא אמר שמצבו הכלכלי לא טוב וביקש שאסייע לו בהסדרת שהייתו ומעמדו החוקי בארה"ב", שחזר וטען כי בהמשך קיבל שיחת טלפון מניצב ארביב ששב וביקש כי יסיע לבנו. הוא סיפר כי בפגישה נוספת שנערכה עם צחי בטרקלין משרדו של ארבו בארה"ב, "צחי מסר לי כי אביו מבקש שנסייע לו בסכום של 2,000 דולר מדי חודש. כבוד הרב אישר זאת והעברתי את הסכום מהישיבה מדי חודש במשך למעלה משנתיים".

"את 2,000 הדולרים הראשונים העברתי אני במזומן מכספי שלי לידיו של צחי", טען סוקי בתצהיר. "את היתר הוא קיבל מסטיבן שי, גזבר מוסדות 'שובה ישראל' במנהטן ומגזבר נוסף בישיבה, גיל מנשה". הוא תיאר כי "מפעם לפעם, נהג ניצב ארביב להתקשר אליי ולחץ אותי לסייע לבנו ככל הניתן". בשיחות ביניהן, לטענתו, אמר לו ניצב ארביב: "אח שלי, תמסור לכבוד הרב שאני אוהב אותו" ו"אח שלי, תמסור לכבוד הרב את תודתי הרבה". הוא סיפר גם כי ניצב ארביב "דאג להבהיר לי כי אוכל לפנות אליו בכל עניין ובכל בעיה".

סוקי אמר כי הפנה את צחי ארביב לעורכת הדין רוקסן לוין, המתמחה בענייני הגירה, "על מנת שזו תייצג אותו ואת רעייתו בהליכים הרלוונטיים מול רשויות ההגירה בארה"ב". את שכר טרחתה של עורכת הדין, אגב, שילמו לטענתו של סוקי אנשיו של הרב פינטו. לתצהיר צורפו תכתובות בדואר האלקטרוני בין סוקי, עו"ד כהן, עו"ד לוין וצחי ארביב המעידים על הקשר בין בנו של הרב לאנשיו של הניצב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייל שלכאורה שלח צחי ארביב לעו"ד כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוקי סיפר בתצהיר גם על כמה פעמים בהם שהה ניצב ארביב, בעת ששימש נציג משטרת ישראל בארה"ב, במלון של סוקי בניו יורק. לדבריו, ארביב פנה אליו מיד לאחר הצבתו בוושינגטון והדגיש "כי הוא מבקש סוויטה, בעלת חדר אורחים נפרד, כי הוא מגיע למלון עם רעייתו ועם ילדם הקטן". סוקי פנה, כך לפי התצהיר, לאחיו המשמש מנהל ההזמנות במלון בבקשה שיסדר לארביב חדר במלון במהירות האפשרית, "ללא תשלום". לטענת סוקי, ב-3 בספטמבר 2011, הוזמנה סוויטה 12B על שמו של ארביב ללא תשלום מצדו של הניצב. "כמו כן," כתב סוקי, "על פי בקשתו של ניצב ארביב, הוריתי לעובדיי לדאוג לו ולכלכלה מלאה. במסגרת זו, הוזמנו לארביב ורעייתו, על חשבון המלון, ארוחות מלאות ממסעדות שהובאו לסוויטה בה לנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פירוט שכר הטרחה שהעבירה לכאורה עו"ד לוין לגזבר הישיבה עבור הטיפול בצחי ודנה ארביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוקי טען שלאחר הפעם הראשונה, פנה אליו ארביב "פעמים רבות נוספות וביקש שאדאג לו לסוויטה במלון, ללא תשלום". סוקי כתב שהתייעץ על כך עם הרב פינטו ש"ביקש ממני להמשיך ולסייע לניצב ארביב בכל בקשותיו". עוד טען סוקי כי לבקשת מנשה ארביב, "דאגתי לסדר לבנו, צחי, ללא תשלום, חדר במלון, לתקופה שבה נאלץ צחי לעזוב את דירתו השכורה בניו-יורק וטרם נכנס לדירה החדשה ששכר". לדברי סוקי, מדובר ב"סוויטות המפוארות ביותר במלון, אשר עלותן היומית נעה בין 600-700 דולר ללילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייל שלכאורה העביר הגזבר לעו"ד כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יד ימינו של הרב פינטו סיפר גם על שיחה שקיים לכאורה פינטו עם ארביב, בה סיפר הרב לניצב כי הוא מעביר סכומי כסף לתת-ניצב אפרים ברכה - היום ראש יאח"ה. לאחר סעודה ב-15 ביוני 2012, לקח ארביב את הרב לשיחה, אולם סוקי טען כי לא שמע מה תוכנה. לאחר מכן, טען סוקי, "ביקש ממני כבוד הרב לעדכן את ה-FBI עם ניצב ארביב. לדברי כבוד הרב, הוא סיפר לארביב שהעביר סכומי כסף לתנ"צ אפרים ברכה כסיוע לו ולמשפחתו נוכח המצוקה האישית אליה נקלעו, וכי כבוד הרב (הורה. י"א) להעביר לתנ"צ ברכה סכום משמעותי נוסף בשל אותה מצוקה אישית". את הפרטים, אמר סוקי, העביר לסוכן הבולשת האמריקנית בשם מריו פיזאנו והתיעוד בנוגע לפגישה, כמו לפגישות רבות נוספות, מצוי בידי ה-FBI שכן סוקי שימש כמתורגמן של הרב ואיש הקשר שלו עם סוכניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך התצהיר, הצהיר סוקי, כי הרב פינטו פעל למען ארביב בהשגת "הנחה משמעותית ברכישת דירה של מנשה ארביב". לטענתו, באחת הפגישות עם נציגי ה-FBI, טען הרב כי ארביב פנה אליו וביקש ממנו שידבר עם אחד מחסידיו, אחד היזמים הגדולים בישראל, על מנת שזה יעניק לו הנחה לשל מאות אלפי שקלים במחיר דירה אותה ביקש ניצב ארביב לרכוש מאותו יזם. "כבוד הרב עדכן אותי לאחר מכן כי שלח את אחד מחסידיו לאותו היזם ודאג כי ניצב ארביב יקבל ההנחה שביקש".

עורכי הדין גדעון פישר ויהושע רזניק, באי כוחו של ניצב ארביב, מסרו בתגובה: "אנו סומכים ידינו על החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום חמור ביותר כנגד הרב פינטו. כך ראוי ונכון היה לעשות לאור חומר הראיות הכבד כנגדו. הפרסומים האחרונים, שיוצאים מבית מדרשו של הרב פינטו בקשר לניצב ארביב מעלים סיפורי בדים, שאין בינם לבין המציאות קשר כלשהו. כך, לדוגמא, הטענה בדבר קבלת הנחה משמעותית לרכישת דירה בצפון תל אביב, לכאורה, הינה מגוחכת, באשר ניצב ארביב מעולם לא רכש דירה כלשהי בצפון תל אביב, אלא גר, וממשיך להתגורר, בשכירות בתל אביב".

עדכון ראשון: 19:55

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully