וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חרדים השליכו שקיות עם קיא וצואה על שוטרים

רמי שני

8.2.2014 / 0:01

13 כתבי אישום הוגשו נגד מפגינים שמחו על הגיוס, בין היתר בגין תקיפת שוטרים, השחתת כלי רכב משטרתיים, התקהלות אסורה והתפרעות. "התקהלו לשם עבירה והטילו אימה על הציבור"

צלם: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

13 כתבי אישום הוגשו אתמול (שישי) לבית משפט השלום באשדוד נגד חרדים, בהם שני קטינים, שהפגינו בעיר ביום חמישי נגד חוק הגיוס המתגבש. לפי כתב האישום, המתקהלים הצטיידו לקראת ההפגנה בשקיות שהכילו קיא, צואה ושתן, קראו לשוטרים "נאצים", וסירבו להתפזר למרות הבהרת המשטרה במקום, לפיה ההתקהלות אינה חוקית.

"המתקהלים התנגדו בכוח בגופם להוראות ולמעשי השוטרים, דחפו את השוטרים והשליכו לעברם את השקיות, וכן השליכו לעברם אבנים", נכתב בכתב אישום. עוד עולה מכתב האישום כי אחד הנאשמים אף שבר ברגלו פנס של ניידת משטרה, ואחרים ניקבו צמיגים של רכבי משטרה ושפכו עליהם צבע. אחד הנאשמים נשכב על הכביש במטרה לחסום את התנועה, בעוד שאחר הותיר את רכבו על אחד הנתיבים כדי למנוע את תנועת כלי הרכב במקום ואת פיזור ההפגנה.

כותרות אחרונות בנושא
החרדים מאיימים: "מתאבדים ימסרו נפש למען התורה"
צפו: ניידת משטרה הוצתה בהפגנת חרדים באשדוד
חלמאות: הוכנסו לניידת – וברחו מהדלת השנייה. צפו

מפגינים חרדים מציתים ניידת משטרה באשדוד. דודי מור, מערכת וואלה! NEWS
חרדים מציתים ניידת משטרה בהפגנה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, דודי מור
חרדי מושך בזנב של סוס משטרה, בהפגנה בירושלים נגד חוק הגיוס. פברואר 2014. רויטרס
חרדי מושך בזנבו של סוס ועליו פרש משטרתי/רויטרס

לפי כתב האישום, הם "התקהלו לשם עבירה או מטרה משותפת, ביצעו התקהלות אסורה שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור ותקפו שוטרים כשהם ממלאים את תפקידם". כמו כן, חלקם נאשמו בהתקהלות אסורה, בהתפרעות, בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, בהעלבת עובד ציבור ובבחבלה במזיד.

"ההפגנות האלה הן פרומו להמשך"

"ההפגנות האלה הן רק פרומו להמשך", הזהיר שלשום בערב אחד ממארגני המחאה החרדית, ישעיהו ויין. "אין ספק שהמצב מוביל לאנרכיה שתעשה סוף לכל שיג ושיח בין הציבור החרדי להנהגה השולטת במדינת ישראל", הוסיף ויין, סגן עורך היומון החרדי-ליטאי "הפלס".

ויין הוא ממקורבי הרב שמואל אוירבך, העומד בראש הפלג הירושלמי הקיצוני בעדה החרדית-ליטאית, שאינו מקבל את סמכותו של המנהיג הליטאי הבולט הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן, הנתפס "פשרן". "יש כאן מאבק על ציפור נפשו של העולם החרדי. יש חשש שהציבור, שמרגיש חנוק כי כופים עליו גיוס או מבטלים לו תקציבים, יאבד שליטה", אמר.

המחנה הקיצוני בציבור הליטאי מפגין בגשר המיתרים בירושלים במחאה על מעצרו של מסורב גיוס שנשפט ל 5 ימי מעצר. פברואר 2014. טלי מאייר
חרדי נעצר בהפגנה בגשר המיתרים בירושלים, שלשום/טלי מאייר

ההפגנות ההמוניות, שהתקיימו גם במחאה על מעצרו של בן ישיבה שסירב להתייצב לגיוס, החלו ביום חמישי בצהריים בחמישה מוקדים: ירושלים, בני ברק, אשדוד, מודיעין עילית ובית שמש. מאות רבות של חרדים התאספו באזור גשר המיתרים שבכניסה לירושלים, וניסו לחסום את כביש הגישה לעיר. מהומות החלו במקום לאחר שכמה מהם פרצו את מחסומי המשטרה וזרקו נפצים. על מנת לפזר את ההתקהלות, עשתה המשטרה שימוש בזרנוקי מים. בסך הכול נעצרו 13 מפגינים בבירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר חרדי בגשר המיתרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמאה בני אדם נוספים הפגינו בכניסה הצפונית לאשדוד. שני מפגינים נפצעו ומגן דוד אדום העניק להם טיפול במקום. 12 מפגינים חרדים נעצרו והובאו לתחנת המשטרה בעיר. חבריהם, שמחו על המעצר, הגיעו לתחנה המשטרה, שם המשיכו להפגין - ובשלב מסוים אף העלו באש את אחת הניידות המשטרתיות שחנו במקום.

אלפי חרדים התכנסו גם בצומת קוקה קולה בבני ברק וניסו לחסום את כביש 4. שלושה נעצרו בזמן פינוי ההפגנה. עשרות הפגינו בכביש 38 בכניסה לבית שמש וניסו לחסום את הציר אל העיר, אך המשטרה מנעה מהם לעשות כן ועצרה שניים מהם.

בתוך כך, בעוד שמאות הפגינו ברחבי הארץ במחאה על גיוס חרדים, כ-170 חיילים חרדים הושבעו שלשום בבסיס פלס נח"ל בבקעת הירדן, המשמש כיום להכשרתם של חיילי הנח"ל החרדי (נצח יהודה). מדובר במחזור הגדול ביותר שהושבע עד היום בבסיס.

יקי אדמקר השתתף בהכנת הידיעה.

(עדכון ראשון: 15:43)

חיילים חרדים שהושבעו בבסיס פלס נח"ל בבקעת הירדן, פברואר 2014. גבריאל דבוש,
חרדים מושבעים לצה"ל בבסיס פלס נח"ל בבקעת הירדן, שלשום/גבריאל דבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully