וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ניידת משטרה הוצתה בהפגנת חרדים באשדוד

רמי שני

6.2.2014 / 17:58

אחרי מעצר חבריהם בהפגנה נגד הגיוס באשדוד, התגודדו עשרות חרדים מחוץ לתחנת המשטרה בעיר, וניידת הועלתה באש. בשורת הפגנות ברחבי הארץ נעצרו 30 חרדים. "לא יובילנו אל השמד"

צלמים זמניים מורשים

אחרי ש-30 חרדים נעצרו בשורת הפגנות שהתקיימו היום ברחבי המדינה במחאה על הכוונה להחיל עליהם את חוק הגיוס - התגודדו הערב (חמישי) עשרות מפגינים סמוך לתחנת משטרת אשדוד והציתו ניידת. נזק נגרם אולם לא היו נפגעים.

עוד בנושא:
דעה: לא תצליחו לגייס אותנו, אנחנו נחושים
לפיד נגד בנט על רקע חוק הגיוס: מי יתקפל ראשון?
"החלטה של מדינות אנטי יהודיות". האברכים מגיבים

ההפגנות ההמוניות, שהתקיימו גם במחאה על מעצרו של בן ישיבה שסירב להתייצב לגיוס, החלו בשעות הצהריים בחמישה מוקדים: ירושלים, בני ברק, אשדוד, מודיעין עילית ובית שמש. מאות רבות של חרדים התאספו באזור גשר המיתרים שבכניסה לירושלים, וניסו לחסום את כביש הגישה לעיר. מהומות החלו במקום לאחר שכמה מהם פרצו את מחסומי המשטרה וזרקו נפצים. על מנת לפזר את ההתקהלות, עשתה המשטרה שימוש בזרנוקי מים. בסך הכל 13 מפגינים נעצרו שם.

כמאה בני אדם נוספים הפגינו בכניסה הצפונית לאשדוד – חלקם קראו לעבר השוטרים "נאצים". שני מפגינים נפצעו ומגן דוד אדום העניק להם טיפול במקום. 12 מפגינים חרדים נעצרו והובאו לתחנת המשטרה בעיר. חבריהם שמחו על המעצר הגיעו לתחנה המשטרה, שם המשיכו להפגין - ובשלב מסוים אף העלו באש את אחת הניידות המשטרתיות שחנו במקום.

המחנה הקיצוני בציבור הליטאי מפגין בכניסה לאשדוד במחאה על מעצרו של מסורב גיוס שנשפט ל 5 ימי מעצר. פברואר 2014. חן בוקר, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת החרדים באשדוד, היום/מערכת וואלה! NEWS, חן בוקר

אלפי חרדים התכנסו גם בצומת קוקה קולה בבני ברק וניסו לחסום את כביש 4. שלושה נעצרו בזמן פינוי ההפגנה. עשרות הפגינו בכביש 38 בכניסה לבית שמש וניסו לחסום את הציר אל העיר, אך המשטרה מנעה מהם ועצרה שני בני אדם.

ההפגנות הובלו על ידי המחנה הקיצוני בציבור הליטאי, המכונה "הפלג הירושלמי", בראשו עומד הרב שמואל אוירבך, שקורא לא להתייצב לגיוס. גורמים במחנה הוסיפו כי ההפגנות שמתקיימות על רקע ההצבעות הצפויות בשבוע הבא בוועדת שקד, הן במחאה על "ההתנכלות הדורסנית והאנטישמית של ממשלת ישראל, הנוהגת כשלטונות דיקטטוריים בתקופות אפלות".

מפגינים חרדים מציתים ניידת משטרה באשדוד. דודי מור, מערכת וואלה! NEWS
מציתים את הניידת באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, דודי מור

הרב דוד זיכרמן, מאנשי "הפלג הירושלמי" אמר בהפגנה בירושלים: "אנחנו ניצולי השואה, נמצאים עכשיו בשואה הרוחנית. רוצים לקחת עכשיו את ילדי בני תורה שנמצאים בישיבות הקדושות ועמלים שם בתורה. אומרים להם 'אתם עריקים'. הלומדים תורה הם מקיימים את העם והאומה ובמקום להודות להם מכניסים אותם לבית הסוהר. לא יצליחו להוביל אותנו אל השמד. לא יהיו פשרות או משא ומתן. היינו מאמינים שנצטרך להפגין על הזכות ללמוד תורה?".

"אין חייל בלי מוטיבציה", אמר בועז נקי, אחד המפגינים המזוהה עם מחנה הרב אוירבך. "בן תורה שכופים עליו ללכת לצבא, בטח לא תהיה לו מוטיבציה. מי שחושב שעם ישראל ייוותר על בן תורה אחד - טועה, מאחר והרב אוירבך אמר שצריך למסור את הנפש על גזירת הגיוס. צריך שגם יבינו שבשביל פוליטיקה, אין צורך במלחמת אחים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully