וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חלומות בזימבבואה: חייו החדשים של הרב הנמלט

30.1.2014 / 17:08

לוואלה! חדשות נודע כי איש עסקים, מחסידי הרב ברלנד הדרוש לחקירה בארץ, בחשד לעבירות מין נגד נשים - בונה עבורו בית מפואר באפריקה. בין הפינוקים: מקווה וחדר לימוד גדול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתקע באפריקה. הרב ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב אליעזר ברלנד, ראש ישיבת "שובו בנים" ממאה שערים, שחשוד בביצוע עבירות מין בנשים, ושברח מישראל מחשש להעמדה לדין - משתקע סופית בזימבבואה שבדרום אפריקה, כך נודע לוואלה! חדשות. למדינה האפריקנית, אליה נמלט הרב לפני חודשיים וחצי ממרוקו, אין הסכם הסגרה עם ישראל, וזו ככל הנראה אחת הסיבות להגעתו אליה. בחסידות הבהירו כי אין בכוונתו בשלב זה לחזור לישראל, וכי עזיבתו את הארץ היא בגדר "קבלת הייסורים".

ירון ימין, אחד מחסידיו של הרב, ואיש עסקים המתמחה בתחום האנרגיה וכריית זהב ויהלומים – אשר הגיע לפני שני עשורים לזימבבואה, בונה את ה"אחוזה" המפוארת עבור ברלנד וחסידיו. הפרויקט יכלול בית מגורים גדול ממדים עם מספר חדרי שינה, מקווה, חדר לימוד וספריית ענק, ומבנים נוספים שישמשו את חסידיו שיגיעו מישראל לביקורים. "לפני 20 שנה", סיפר בכיר בקהילת הרב, "ירון נשלח על ידי הרב לעסקים בזימבבואה. היה לו סכום כסף אחרון והרב אמר לו 'תלך על העסק הראשון שתיתקל בו'. מאז, הוא לא מפסיק להצליח וכעת הוא מחזיר טובה לרב".

בקהילה מסרבים לפרט על גודל הפרויקט הנבנה בזימבבואה, אך מציינים כי הוא יהיה "ברמה גבוהה". מאז שהגיע הרב ברלנד לזימבבואה, נמנעו חסידיו לבקרו. "הייתה בעיה של אירוח וסדרי שהות", הסביר אחד החסידים שהוסיף: "רק נכדיו ונכדותיו של הרב הגיעו לביקור שנמשך מספר ימים ומיד חזרו לישראל". ההערכה היא שהפרויקט יושלם בתוך חודשיים והחסידים יוכלו לטוס לביקורים תכופים יותר. סדר יומו של הרב בזימבבואה מתמקד בעיקר בלימוד תורה, וכשהוא נע ממקום למקום הוא עושה זאת באמצעות רכב או מטוס פרטי.

יצוין כי התמיכה הכלכלית לה זכה הרב מימין הרחיקה אותו ממי שהיה אחד ממקורביו - העבריין הירושלמי גבי בן הרוש, שעזב את חצרו בזימבבואה וחזר למרוקו. "אי אפשר ששני מלכים ימלכו תחת כתר אחד", הסביר אחד ממקורבי הרב, "גבי עזב גם כי מרוקו היא המקום הטבעי לו, וגם כי הרגיש שהוא אינו תורם בשהותו שם".

עוד על הרב ברלנד:
חשד: בנו ונכדו של הרב ברלנד הלבינו מיליונים
הרב החשוד בהטרדה מבקר "קברי צדיקים" במרוקו
הרב החשוד בהטרדה מינית דורש "לשנוא נשים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחזיר טובה לרב". ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשדות נגד ברלנד עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב, שם הוא נוהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה.

אב לשתי נערות מהקהילה של הרב ברלנד, טען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא הייתה הולכת בלילות להתחזק. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully