וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים דורשים: "לפקח על זרימת הכספים לחצרות"

בעקבות פרשת הרב פינטו, כינה רב ישיבת הר עציון תופעת הרבנים המרוויחים הון ויוצרים קשרים עם גורמי השפעה "בעייתית ומסוכנת". מנכ"ל חדו"ש: "המרחק לעבריינות חמורה קצר"

צילום: אבי כהן, קובי אליהו, צילומי ארכיון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

יום לאחר שהותרו לפרסום פרטי הפרשה שבמסגרתה חשוד מפקד יחידת להב 433 במשטרה, ניצב מנשה ארביב, בקבלת שוחד מהרב יאשיהו פינטו, הגיבו היום (שישי) רבנים וקראו לרשויות החוק להגביר את הפיקוח על חצרות הרבנים כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד. הרב אמנון בזק, רב בישיבת הר עציון, טען השבוע כי תופעת הרבנים המקובלים "המגלגלים הון עתק ויוצרים קשרים עם גורמי השפעה שונים היא בעייתית ומסוכנת". לדבריו, יש לעצור את התופעה "הן באמצעות הסתייגות רבנית ברורה מדרך זו, והן באמצעות רשויות החוק - לאחר ניקיון של האחרונות מן הקשרים הבעייתיים עם רבנים אלו".

עוד על פרשת הרב פינטו וקצין המשטרה הבכיר:
פרשת הרב פינטו: כל מה שאתם צריכים לדעת
המפכ"ל: "מי שלא יעמוד בנורמות - לא יהיה במשטרה"
החוט המקשר בין חקירת הבולשת לפרשת הרב פינטו

החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו/אבי כהן

מנכ"ל עמותת חדו"ש, עמותה לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, טען כי בסביבתם של רבנים אלה נוצרת מערכת מסובכת של קשרי הון-שלטון-רבנים-עבריינים ולעתים גם שוטרים. "מערכת זו יוצרת סביבה שהמרחק בינה לעבריינות חמורה ולשחיתות קצר", אמר הרב רגב.

על פי רגב, אחת הדרכים העיקריות להילחם בעבריינות סביב חצרות רבנים אלה היא להטיל פיקוח הדוק של רשויות המס על הכספים הזורמים בחצרות הרבנים. בפנייה לשר האוצר יאיר לפיד, כתב רגב: "רווח לא פחות חשוב (של פיקוח רשויות המס על כספי הרבנים - י.א) יהיה, כמובן, גביית הסכומים המגיעים למדינה מרווחי הרבנים האלה. אין כל סיבה שהם לא ישלמו מסים על הכנסותיהם ככל עוסק". לכן, דרש רגב מלפיד להורות לרשות המסים להכין תכנית פיקוח וגבייה יעילה של מסים מחצרות רבנים אלה. "יש לקוות כי פיקוח כזה אף ירחיק גורמים עברייניים מהחצרות".

הפרשה הזו מיקדה את תשומת הלב, בין השאר, בעסקים של הרב פינטו בפרט ושל רבנים בכלל. בחלק מהמקרים אלו רבנים מחלקי ברכות, רואי נסתרות ובעלי סגולות אשר מאמיניהם מייחסים להם כוחות על-טבעיים. ברשימת הרבנים העשירים של מגזין "פורבס ישראל" ניתן למצוא רבנים רבים שגם יודעים לעשות מזה כסף.

לפני ארבע שנים נבחר הרב פינטו, בן 41, על ידי המגזין לאחד הצעירים המשפיעים בישראל. על פי דירוג אחר, שוויו של הרב נאמד בכ-75 מיליון דולר והוא מדורג במקום השביעי ברשימת הרבנים העשירים בישראל. ישנן הערכות לפיהן הונו לא מסתכם רק בכך. לרב פינטו ולרבנים נוספים ברשימה נקשרו לאחרונה פרשות פלילים חמורות, מי כחשודים מי כקורבנות.

  • עוד באותו נושא:
  • טייקונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully