וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוט המקשר בין חקירת הבולשת לפרשת הרב פינטו

רלי כהן, ניו יורק

16.1.2014 / 12:12

האף-בי-איי חוקר חשד שלפיו חבר הקונגרס מייקל גרים קיבל מחצר הרב מימון לא חוקי בבחירות בארה"ב, לאחר שהציג עצמו כסוכן לשעבר בבולשת שיסייע לרב בחקירת פרשת הסחיטה שלו

צילום: אבי כהן, קובי אליהו, צילומי ארכיון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

על רקע פרסום פרשת הרב יאשיהו פינטו הבוקר (חמישי) והחשד לפיו ניצב מנשה ארביב, מפקד להב 433, קיבל ממנו טובות הנאה, עולה השאלה על מידת מעורבותו של חבר קונגרס המקורב לישראל בפרשה. הבולשת הפדרלית בארה"ב (ה-FBI) חוקרת בימים אלו חשד לפיו חבר הקונגרס הרפובליקני מייקל גרים קיבל כספים לקידום הקמפיין הפוליטי לכהונתו הראשונה בתפקיד בין השנים 2009-2010 בניגוד לחוק למימון קמפיינים פוליטיים בארה"ב. על פי מקורות שונים, החקירה מתנהלת כבר למעלה משנתיים.

גרים, עורך דין, איש עסקים וסוכן FBI לשעבר בעצמו, מייצג בקונגרס את מחוז סטטן איילנד וחלקים מברוקלין שבניו יורק. הוא מוכר כתומך נלהב של ישראל בקונגרס האמריקני וכמי שמקורב לצמרת השלטון הישראלי. בשנת 2012 נבחר לכהונתו השנייה בתפקיד.

פרשת הרב וקצין המשטרה הבכיר:
החשד: ניצב ארביב חשוד שקיבל טובות הנאה מהרב פינטו
הרב פינטו: "השוטרים היו חלק בלתי נפרד מהקהילה"
הקצין שדנינו כינה "לא אמין": החשוד המרכזי בפרשה
כסף, קשרים וחקירות: הרב שמקורב לכולם

על פי פרסומים שונים, אנשיו של גרים, ביניהם גם יד ימינו לשעבר של הרב יאשיהו פינטו, העבריין הישראלי עופר ביטון, גייסו תרומות מחסידיו של הרב באופן לא חוקי כשאספו מהם כספים במזומן מעל לסכום המותר בחוק, העומד על מאה דולר בלבד. סך כספי התרומות שהעביר ביטון לטובת הקמפיין של גרים בין השנים 2010-2009 מוערך במאות אלפי דולרים. כמו כן, החוק בארה"ב גם אוסר להתרים כספים ממי שאינם בעלי גרין קארד אמריקני, אולם על פי עדויות שונות נאמר לתורמים כי במטה של גרים כבר ימצאו דרך לאשר את קבלת התרומות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מייקל גרים חבר המפלגה הרפובליקנית וחבר בית הנבחרים של ארצות הברית. ינואר 2014. מתוך הפליקר של מייקל גרים, מערכת וואלה! NEWS
חבר הקונגרס הרפובליקני נחשב מקורב לשלטון הישראלי. גרים/מערכת וואלה! NEWS, מתוך הפליקר של מייקל גרים

לדברי הרב פינטו, גרים ביקש ממנו מימון להתמודדות בבחירות והציג עצמו כאדם המקושר לבולשת, שיוכל לסייע לרב בבדיקת פרשת סחיטה שלו בארה"ב. בהמשך עלה החשד כי גם גרים עצמו מעורב בסחיטת הרב פינטו. בנוסף, ב-FBI חשדו שהמידע שקיבל לכאורה פינטו מניצב ארביב על הפרשה שנחקרת בארה"ב, עבר למייקל גרים וגרם לשיבוש הליכי החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

דמויות המפתח בפרשה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסף כספים באמצעות "תורמי קש"

במקביל, ביום שישי האחרון עצרו חוקרי ה-FBI ביוסטון שבטקסס את דיאנה דוארנד, חברתו לשעבר של גרים, בחשד שגייסה לטובתו תרומות לקמפיין בניגוד לחוק באמצעות "תורמי קש". זאת, על מנת לעקוף את הסכום המותר על פי החוק לתרומה לטובת קמפיין של מועמד פוליטי. על פי החשד היא העבירה לגרים בדרך זו מעל לעשרת אלפים דולר. דוארנד מואשמת בהונאת בחירות ודיווח שקרי לחוקרי ה-FBI.

שמם של ביטון וגרים נכרך גם בפרשה נוספת. ביטון נחשד בעבר כי ניסה להיעזר בקשריו עם גרים לטובת קידום קבלת אזרחות אמריקנית. באוגוסט האחרון הודה ביטון כי הוא ניסה להונות את רשויות ארה"ב בהליך הבקשה שהגיש לקבלת אזרחות בשנת 2010. במסגרת עסקת טיעון בבית המשפט הפדרלי בברוקלין הוסכם כי הוא ישוחרר בפיקוח למשך שלוש שנים והוא נידון למאסר על תנאי למשך שישה חודשים. ביטון ומשפחתו צפויים להיות מגורשים לישראל.

איש העסקים לב לבייב, הרב יאשיהו פינטו וראש יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. ינואר 2014. ספק 500
לדברי הרב, גרים ביקש ממנו מימון להתמודדות בבחירות. הרב פינטו עם ניצב ארביב/ספק 500

"אני עומד עם הרבה מחברי קונגרס אחרים במחויבות יציבה ובלתי מתפשרת לאנשים בישראל ולקידום תהליך השלום במזרח התיכון", נכתב באתרו הרשמי של גרים. "עלינו לעשות ככל שביכולתנו כדי לאשר את המחויבות שלנו ולשמר את מערכת היחסים ארוכת השנים שלנו עם הממשלה בישראל ועם העם הישראלי".

גרים עומד לימינה של ממשלת ישראל בסוגיית הגרעין האיראני והוא נחשב למבקר חריף של מדיניות נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בסוגיה. "הממשל הנוכחי יצר רמה של עוינות עם הצהרות מוטעות וערער את תהליך השלום שהוא חיוני לכולנו. גישה זו קוראת תיגר על בעלת בריתנו ארוכת השנים ומעודדת את אויביה של ישראל - מדינות כמו איראן - שקוראות להשמדתה", כתב גרים באתר הרשמי.

ממשרדו של גרים נמסר לוואלה! חדשות בתגובה כי חבר הקונגרס "לא יספק תגובות או הצהרות כלשהן בעניין זה בעת הזו ויש להפנות את כל השאלות בנושא לעורך דינו". תגובת עורך דינו לא נמסרה עד לשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully