וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: קצין בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו

"הפרשה החמורה" נחשפת: ניצב מנשה ארביב, מפקד להב 433, חשוד שקיבל את טובות ההנאה הקשורות לענייני הגירה. פינטו מצדו טוען: תפרו לי תיק כדי שלא אעיד נגד חבר קונגרס בארה"ב

צילום: אבי כהן, קובי אליהו, צילומי ארכיון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הותר לפרסום: בימים אלה בודקת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פרשה חמורה, שבמסגרתה חשודים קצינים בכירים במשטרה – בהם מפקד יחידת להב 433, ניצב מנשה ארביב, בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. בעקבות חשיפת הפרשה, ביקש ארביב ממפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו לצאת לחופשה כדי לנקות את שמו.

הבדיקה נפתחה בעקבות מידע שנמסר לפני שבועות אחדים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן, המייחס לארביב ולבנו קבלה לכאורה של טובות הנאה מגורמים המקורבים לרב פינטו. בשלב זה ניצב ארביב עדיין לא נחקר.

הלילה, בעקבות חקירת הפרשה שטלטלה את משטרת ישראל, הודיע ניצב ארביב כי הוא יוצא לחופשה. "מדובר בעלילת שווא ופגיעה בשמי הטוב. אני מאמין כי הבדיקה תבוצע במהירות וביעילות וכי בסופה כאשר יגיעו לחקר האמת ינוקה שמי באופן מוחלט", אמר ארביב בצאתו מפגישה שקיים עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו.

"הפרשה החמורה" - סיקור נרחב בוואלה! חדשות:
הקצין שדנינו כינה "לא אמין": החשוד המרכזי בפרשה
כסף, קשרים וחקירות: הרב שמקורב לכולם
הרב פינטו לחסידיו: "תקופה עכורה נכפתה עלינו"
פרטי "הפרשה החמורה" במשטרה יותרו לפרסום מחר בבוקר
דריכות במשטרה לקראת חשיפת פרטי "הפרשה החמורה"

איש העסקים לב לבייב, הרב יאשיהו פינטו וראש יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. ינואר 2014. ספק 500
תנ"צ ארביב לימינו של הרב פינטו/ספק 500

לטענת הרב פינטו, נתפר לו תיק שוחד בטענה שניסה לשלם לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, כדי לברר פרטים על חקירה אחרת שהתנהלה נגד עמותת "חזון ישעיה", שהוא העומד בראשה. לדבריו, המטרה המרכזית של הקצינים הייתה להביא להגשת כתב אישום בישראל נגדו, דבר שבהתאם לחוקה האמריקנית - ימנע ממנו להעיד בפרשת הסחיטה שלו בארה"ב.

מטרת השתקתו כביכול הייתה למנוע ממנו לחשוף את הקשרים שניהל לכאורה עם קצינים בכירים במשטרה, אולם גרסה זו נבדקה על ידי מח"ש ונשללה כבר בשלב הראשוני. בשבועות האחרונים נהרו למשרדי מח"ש שורה של אנשים שייתכן שיכלו לשפוך אור על הפרשה. העד המרכזי שהגיע ביום שלישי למשרדי החקירות הוא בעל מלון במנהטן שסיפר כי ארביב ובנו קיבלו ממנו טובות הנאה הקשורות לענייני הגירה לארה"ב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

דמויות המפתח בפרשה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אשת הרב העבירה מאה אלף פרנקים שוויצרים לאשת הקצין"

לפני כשנה נפתחה חקירה נגד פינטו בחשד למתן שוחד לתנ"צ ברכה, בתמורה למידע על אודות מכרי הרב בפרשת "חזון ישעיה". לפי החשד, פינטו העביר לברכה סכום של מאה אלף פרנקים שוויצרים, באמצעות אשתו של פינטו שהעבירה את הסכום במזוודה לאשתו של ברכה. למעשה, היה מדובר בתרגיל של המשטרה לפינטו, כאשר ברכה דיווח לממונים עליו על הניסיון לשחד אותו, על אף קרבתו לרב - וזאת לרבות לניצב יואב סגלוביץ', שעמד בראש אגף החקירות.

פינטו עצמו סיפר בחקירה כי במשך שנים העביר הלוואות לברכה באופן פרטי, וללא כוונה לקבל טובות הנאה, זאת בשל היותו של ברכה חסיד של הרב. הוא גם סיפר על קשריו ועל טובות ההנאה שהעביר לכאורה לארביב, ולקצינים נוספים במשטרה.

הבולשת האמריקנית האזינה לשוטרים בארץ

הפרשה מסתעפת עד לבולשת הפדרלית בארה"ב – ה-FBI, לאחר שורה של האזנות סתר שביצעה בתיק אחר שמתנהל בארה"ב נגד חבר קונגרס מסטטן איילנד, מייקל גרים. מהאזנות הסתר ומעדויות שמסר פינטו בבולשת, עלו הקשרים שהוא מנהל עם קצינים בכירים במשטרת ישראל. הוא הזכיר את תנ"צ ברכה ולאחר מכן ציין שישנו קצין בכיר ממנו שאיתו הוא מנהל קשרים, והזכיר את שמו של ארביב. אותו מידע נמסר למשרד המשפטים, והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט להעביר את התיק לבחינת מח"ש לפני כשבועיים וחצי.

הקשר בין חבר הקונגרס גרים לבין הרב פינטו החל בתקופת הבחירות האחרונות בארה"ב ב-2011, אז ביקש גרים מימון להתמודדות והציג עצמו כאדם המקושר לבולשת, שיוכל לסייע לרב בבדיקת הסחיטה. מאוחר יותר עלה החשד כי גם גרים עצמו מעורב בסחיטת הרב פינטו. בנוסף, ב-FBI חשדו שהמידע שקיבל לכאורה פינטו מארביב על הפרשה שנחקרת בארה"ב, עבר למייקל גרים וגרם לשיבוש הליכי החקירה.

המתיחות בין ה-FBI לבין משטרת ישראל נסובה סביב אותו פרשת הסחיטה בה מעורב גרים, במסגרתה ניסו לכאורה לסחוט אותו בעניין מידע רפואי אותו איימו לחשוף במידה שלא יעביר להם את המימון הנדרש. הוא סיפר בעדות שקצינים בכירים במשטרה, ובהם גם שר לשעבר בממשלה, פנו אליו על מנת שיסיר את עדותו נגד גרים, כיוון שהוא נחשב לידיד ישראל. פינטו נשאל על הקשר עם הקצינים בישראל. מסיבות אלה, כשנעצר הרב, ביקשו עורכי דינו לחקור את הפרשה במחלקה לחקירות שוטרים ולא במשטרה, אך נענו בשלילה. רק כאשר התיק הגיע לפרקליטות, הוחלט להעביר את הנושא לבדיקה במח"ש וכך נפתחה הפרשה.

(עדכון ראשון: 0:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully