וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב אנס נערה בת 15 בבית כנסת: "כמו בובה על חוט"

12.1.2014 / 19:12

בן 42 מפתח תקווה שהיה אמור לתת שיעורי דת לנוער במצוקה, הורשע בתקיפה פיזית ומינית של 4 אחים שהגיעו אליו, ויירצה 5 שנות מאסר. "הוא אמר להם שלקבל כאפה מצדיק זו ברכה"

אילוסטרציה. שרון בוקוב
האחים היו מגיעים ל"שיעורים" והותקפו פיזית ומינית בבית המדרש/שרון בוקוב

רב של בית מדרש בפתח תקווה ירצה חמש שנות מאסר בגין שורת עבירות נגד ארבעה אחים, שתי נערות ושני נערים, בהן אונס, מעשים מגונים, תקיפה והתעללות – כך קבע בית משפט השלום בעיר. בפרקליטות אמרו כי האיש בן ה-42 ניצל באופן ציני את אמונתם של המתלוננים באלוהים ובו: "ניהל אותם באמצעות כוחו המאגי כבובות על חוט".

מגזר הדין עולה כי שלושה מארבעת האחים, בן ושתי בנות, הגיעו ללמוד אצל האיש במהלך שנת 2009 שכן הוא היה ידוע בתור מי שמעניק שיעורי תורה לילדים במצוקה. אחותם הגדולה הגיעה מידי פעם לנקות את בית הכנסת המדובר. כבר בתחילה הוא החל להפעיל מניפולציה על ארבעת האחים, וטען בפניהם בין היתר שיש לו כוחות נסתרים. בהמשך הפכו ההבטחות לאיומים – שאם האחים יעזבו אותו הם ימותו, ושאם הבנות לא יפסיקו ללכת עם גופיות הן יחלו במחלות עור.

עוד בנושאי פלילים ומשפט:
שלושה נעצרו בחשד לחיסול בן ה-17 בבני ברק
בישיבה שפונתה חגגו: "מזל טוב לבבי לשרון שנפטר"
מת חשוד במעורבות דריסת שוטרים בגליל שנורה בראשו

אלא שהרב לא הסתפק בהולכת אימים על הצעירים, ובמהלך ה"שיעורים" אף נהג לשוחח במיוחד עם הבנות, על נושאים אינטימיים. באותה עת היה לעתים נוגע באיבר מינו לכדי סיפוק. אחד הבנים "זכה" לספוג מכות מהרב, שהצדיק את מעשיו – לפי בית המשפט – בכך ש"לקבל כאפה מצדיק זו ברכה" ושהמכות מכפרות על חטאים. על פי גזר הדין, במקרים רבים הביא הנאשם אלכוהול למפגש עם הקטינים ואף נתן להם לשתות.

הפיצוי לאחים: 24 אלף שקלים

עם אחת האחיות בת ה-15 היה לנאשם קשר יותר אינטימי, שהפך עם הזמן למיני. הוא נהג לשוחח עמה בלילות, להחמיא לה, לומר לה שהוא אוהב אותה ולהסביר לה על יחסי מין. התקיפה המינית לא איחרה לבוא, וביום אחד בבית המדרש – אחרי שנתן לה לשתות אלכוהול, הפשיט הרב את הנערה, ואנס אותה. במקרה אחר שהיה בביתו ביצע בה מעשים מגונים.

מגזר הדין עלה כי מידת התלות שפיתחה הקטינה הייתה גדולה עד כדי שלא התנגדה לאונס, אף שלא הרגישה טוב עם מעשיה. יצוין שהתלונה הוגשה על ידי אחיה, ושהיא בתחילה אפילו הגנה על הרב – עד שהבינה את חומרת הניצול. בית המשפט ציין כי במקום לסייע למתלוננים הצעירים, הוסיף הנאשם על המצוקות בכך שאיים עליהם, הפחיד אותם ותקף אותם. "מה לו לגבר בן 42 עם נערה שטרם מלאו לה 15", תהתה השופטת שהוסיפה כי אף שלאיש אין עבר פלילי – הוא לא לקח אחריות על מעשיו.

פרט למאסר בפועל נגזרו על הרב 18 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, 12 חודשי מאסר על תנאי נוספים למשך שלוש שנים בגין עבירות אלימות, ופיצוי המתלוננים בסך 24 אלף שקלים בסך הכול.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully