וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישיבה שפונתה חגגו: "מזל טוב לבבי לשרון שנפטר"

12.1.2014 / 11:48

במודעות שפרסמו בישיבת תורת החיים "שמחו לבשר" על מות ראש הממשלה לשעבר: "לא נסלח על עוונותיו". גם בנטורי קרתא חגגו: "התגרה בפלסטינים". אהרונוביץ' הורה לפתוח בחקירה

צילום: עומר מירון, דניאל בוק, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ההודעה על מותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון עוררה תגובות רבות בארץ ובעולם. המספידים אמנם ביכו את לכתו, אך היה גם מי שבחר לחגוג את האירוע. בישיבה הגבוהה "תורת החיים" – שפונתה במסגרת תכנית ההתנתקות מהיישוב נווה דקלים בגוש קטיף והוקמה מחדש ביד בנימין – שמחו על מותו של ראש הממשלה ה-11.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מומר ומוסר". המודעה שפרסמו תלמידי "תורת החיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מזל טוב לבבי לאריאל שרון, לרגל פטירתו", נכתב במודעה שנתלתה בישיבה ונשאה את הכותרת: "בשם ה' אל עולם". "משפחת תורת החיים" החתומה על המודעה רמזה לכך כי שרון הוא "מומר ומוסר". במודעה נוספת כתבו תלמידים בישיבה, שבראשה עומד הרב שמואל טל, כי הם "שמחים לבשר" על פטירת שרון, שאותו כינו "רשע". בהמשך המודעה האנונימית הצהירו מנסחיה: "לא נשכח ולא נסלח על עוונותיו", והוסיפו: "כל קרני רשעים אגדע".

עוד על מותו של אריאל שרון:
הנערץ שהפך לבוגד: יחסי שרון והחרדים
הארון הוצב בכנסת; בדרום שוקלים להציב כיפת ברזל
מערכת החינוך מקדישה שבוע לדמותו ופועלו של שרון
מקרב לטרון עד יום הכיפורים: המפקד שתמיד צעד בראש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מסע ההלוויה של ארונו של אריאל שרון אל משכן הכנסת, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
ארונו של שרון מוצב בכנסת, היום/נועם מושקוביץ

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' התייחס למודעות, ואמר כי מדובר ב"התנהלות בזויה". "איני מתכוון לעבור לסדר היום בנושא זה, ביקשתי מגורמי המשטרה לפתוח בחקירה ולטפל בנושא במהירות ומקצועיות", אמר. "אני רואה בחומרה רבה התנהגות עבריינית שכזו. לא ייתכן ולא יעלה על הדעת כי גילויי שמחה שכאלה יתפרסמו ויתרמו לפילוג והקצנה בעם", הוסיף.

גם ב"נטורי קרתא", זרם חרדי קיצוני ואנטי-ציוני, חגגו אמש את מותו של שרון. "הלכנו עם בגדי שבת ופתחנו בקבוקי יין", סיפר ישראל מאיר הירש, מבכירי הפלג. "בהלכה יהודית נפסק כי שונא של הקדוש ברוך הוא שנסתלק מהעולם, יש מצווה לשמוח ולחגוג", הסביר. הירש טען כי לשיטתו, שרון שימש "כזרוע המתגרה באומות העולם ובמיוחד בעם הפלסטיני". לדבריו, "ברצח העם שעשה נגדם, הכניס את עם ישראל לסכנה ושנאה תהומית שיש היום נגד יהודים בארץ ובעולם. מעשיו הנפשעים גרמו לכך שעם ישראל סובל עד היום".

העיתונות החרדית נמנעה מסיקור נרחב

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, הסביר כי שרון "היה אדם מורכב". לדבריו, "יש לו הרבה מאוד זכויות. הוא היה מנהיג גדול, מיישב ארץ ישראל וירושלים, גיבור ישראל, לוחם גדול, הציל אותנו במלחמת יום הכיפורים". אך יחד עם זאת, ציין בנשימה אחת גם את מה שהגדיר "חסרונות". הרב אבינר ציין כי שרון "נכשל בחורבן של גוש קטיף", ובסך הכול הוא אדם שיש בו אורות וצללים ו"זה לא מוחק את זה".

על אף יחסי הידידות שהיו לשרון עם המגזר החרדי, הצצה קלה בעיתוני הבוקר של המגזר חושפת דווקא יחס פחות חיובי כלפיו. "המבשר", הביטאון החסידי המזוהה עם ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), הקדיש ידיעה קצרה בנושא לכתו של שרון, שעסקה בעיקר באחריותו לתכנית ההתנתקות. ידיעה אחרת עסקה בכך שראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס פרסמו הודעות אבל בעיצומה של השבת.

גם "הפלס", הביטאון הליטאי המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, ממנהיגי הציבור הליטאי חרדי, הקדיש ידיעה קצרה למותו של שרון. היא הופיעה בעמוד הרביעי של העיתון. גם שאר היומונים החרדים העדיפו להימנע מלסקר בהרחבה את המוות, ולא הבליטו את דבר מותו של ראש הממשלה לשעבר. "קול ברמה", תחנת רדיו חרדית, הפסיקה אמש את שידוריה בעקבות מותו של שרון, אולם ציינה כי ההחלטה התקבלה רק כדי "למנוע חילול השם".

בהכנת הידיעה סייע יוסי אלי

עומדים דקת דומיה בישיבת הממשלה לזכרו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ינואר 2014. אוליבייה פיטוסי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים עומדים דקת דומייה לזכר שרון, הבוקר בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי
ארונו של אריאל שרון מוצב במשכן הכנסת, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
אלופי צה"ל מצדיעים לארונו של שרון, שהוצב במשכן הכנסת/נועם מושקוביץ
ההכנות בכנסת לקראת הצבתו של ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
ההכנות בכנסת לקראת הצבתו של ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ינואר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully