וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד "ווטסאפ": היישום פרוץ, ההודעות נגישות

גלעד גרוסמן

26.12.2013 / 16:51

תביעה ייצוגית על סך מיליארד שקלים הוגשה נגד מפתחת האפליקציה, לפיה קיימת פרצת אבטחה חמורה שמאפשרת ליירט את המסרים. סטודנט הולנדי חשף איך לפרוץ את מנגנון ההצפנה

עריכה: יותם בן-דוד

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר (חמישי) תביעה ייצוגית על סך מיליארד שקלים נגד חברת "ווטסאפ", מפתחת האפליקציה הסלולרית הפופולארית. לטענת התובעים, ישנה פרצת אבטחה חמורה ביישום, אשר מאפשרת בקלות לקרוא את המסרים המועברים בהודעות הפרטיות שנשלחות באמצעות התוכנה. עוד נטען, כי החברה מועדת לכשל, אולם מטעה את הציבור כשהיא טוענת כי האפליקציה בטוחה.

כותרות נוספות:
החלטה דרמטית: בגלל הזיופים - בחירות חוזרות בבית שמש
בגלל הביקורת על העלות? הסוף לוועידת הנשיא
דוח רוסי: ערפאת מת בנסיבות טבעיות ולא הורעל

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין יוסי פוקס, בישראל ישנם כשני מיליון משתמשים באפליקציה, וקבוצות רבות משתמשות בה על מנת להעביר מידע רגיש. התביעה מציינת כי בין היתר, קיימות קבוצות של חברי כנסת, של רכזי ביטחון, של רופאים ושל קצינים בכירים בצה"ל. לפני כשנה דווח בוואלה! חדשות כי אלופי המטה הכללי פתחו קבוצה באמצעות האפליקציה, בה הם משתפים חוויות ורכילויות בעניינים שעל סדר היום.

התקשורת שביישום אינה מוצפנת כראוי, לטענת התביעה, ומכיוון שמדובר ביישום על בסיס אינטרנטי, יכול כל אדם שמשתמש באותה רשת שבה משתמש שולח ההודעה ליירט את ההודעות הנשלחות ביישום. התביעה מציינת כי לפני כחודשיים חשף ת'יס אלקמדה, סטודנט למדעי המחשב באוניברסיטת אוטרכט בהולנד, כיצד ניתן לפרוץ את מנגנון ההצפנה של ההודעות בקלות.

לתביעה מצורפת חוות דעת הטוענת כי מערכות שמפורסמות בכשלי האבטחה שלהן "מושכות פורצים ומזיקים למיניהם ליצור כלי תוכנה אוטומטיים שפורצים אותן ומשתמשים במידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully