וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפתיחת מתקן השהייה הפתוח: עשרות זרים ברחו

על פי החוק החדש למניעת הסתננות, מבקשי המקלט במתקן חולות שבנגב יכולים לצאת במהלך היום ונדרשים לשוב בערב, אלא ש-54 מהשוהים החדשים החליטו לא לחזור בסוף השבוע

כלא סהרונים, יולי 2012. יותם רונן
עברו מהמתקן הסגור לפתוח. מתקן הכליאה סהרונים/יותם רונן

רק ביום שישי הסתיימה קליטתם של 483 מבקשי מקלט שהועברו למתקן השהייה הפתוח "חולות" שבנגב ממתקן הכליאה סהרונים הסמוך, וכבר יש כאלה שהעדיפו לבלות את סוף השבוע מחוץ לגדרות המתקן: על פי נתוני שירות בתי הסוהר, האחראי לתפעול המתקן, 54 ממבקשי המקלט לא שבו למתקן כפי שהם נדרשים על פי החוק החדש למניעת הסתננות.

על פי החוק, מתקן חולות קולט מבקשי מקלט שמדינת ישראל לא יכולה לגרש בחזרה למדינתם, בעיקר אזרחי אריתראה, ומספק לשוהים את כל צורכיהם הבסיסיים, כמו מזון, שתייה, מקום לינה ועוד. המתקן נחשב למתקן שהייה פתוח, כלומר במהלך היום מורשים מבקשי המקלט לצאת ממנו. לשם כך אורגנה מערכת היסעים הכוללת 16 אוטובוסים. עם זאת, עליהם להתייצב לרישום במקום שלוש פעמים ביום, כשהאחרונה שבהן בשעות הערב, לקראת נעילתו בלילה.

רשות האוכלוסין: "נפעל כלפיהם על פי החוק"

על פי עדויותיהם של תושבי היישובים הסמוכים למתקן, נצפו כמה מבקשי מקלט בעודם מנסים לתפוס טרמפים לאזור באר שבע, זאת על אף שחל איסור גורף על העסקתם והודעתה של רשות האוכלוסין וההגירה כי תבצע אכיפה מוגברת בעניין. החוק למניעת הסתננות גם קובע סנקציות שיינקטו נגד מבקשי מקלט המפרים את ההתחייבות לרישום, בהן חזרה למשמורת במתקן סהרונים.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "הרשות תפעל על פי החוק כלפי מסתננים שלא ישובו למרכז השהייה הפתוח".

עוד על חוק המסתננים:
הכנסת אישרה את החוק החדש למניעת הסתננות
עלות החוק החדש: כחצי מיליארד שקלים
היועמ"ש לכנסת: "כליאת מסתננים לשנה מנוגדת לעקרונות הדין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully