וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא בוגדים אף פעם": כנופיית הסמים מראשון לציון נחשפת

10.12.2013 / 0:06

כתב אישום שהוגש נגד ראש כנופיית מזרח העיר וכמה מחייליו, מצטט אותם מאיימים על סוחרי סמים שהחליטו לפרוש מהארגון ועל לווים בשוק האפור. "לא רוצה להיות המבוקש מספר 1"

"לא בוגדים אף פעם אחי. צלחת שאכלת ממנה, מי שירק בה אני ארק לו על הראש", זהו משפט מאיים אחד מבין רבים שמצוטטים בכתב אישום שהוגש שלשום (ראשון) לבית משפט השלום בפתח תקווה. על פי כתב האישום, באיום הזה השתמש ראש כנופיית מזרח ראשון לציון, יניב בן שושן, כלפי סוחר סמים שביקש לעזוב את החבורה. האישום מגולל מסכת שלמה של סחיטות באיומים ואספקת סמים ענפה למרכז שבהן עסקה הכנופייה.

נאשמים נוספים בפרשה הם בן דודו של יניב בן שושן, רועי בן שושן, וארבעה חברי כנופייה נוספים. על פי כתב האישום, הם פעלו באופן מאורגן, שיטתי והיררכי, כאשר הפיצו סמים מסוגים שונים בכמויות גדולות במרכז הארץ. לפי הערכות המשטרה, בני הדודים יניב ורועי בן שושן היו שותפים ולמעשה מי שניהלו, ארגנו וכיוונו את הפעילות של הכנופייה. הנאשם רועי חודאד, שגם הוא חבר הכנופייה וסר למרותו של יניב בן שושן, היה אחראי על קבלת הסמים בעיקר ממפיצים מהדרום, שבראשם הנאשם פאוזי אלחמדאמדה. נאשם נוסף הוא דוד דגמי שעל פי כתב האישום פעל להפצת הסמים. הנאשם השישי הוא וודג'ה מינליק, שמילא תפקיד זוטר יותר בארגון.

עוד מכותרות היום:
אחרי אשפוז ממושך: יולדת בת 27 מתה מרעלת
"אבקת הדם" של צה"ל שמצילה את חיי הפצועים מסוריה
גבר? רשויות הרווחה מפלות אותך לרעה

האישום מגולל עשר עסקאות סמים שונות שאותן הובילו חברי הכנופייה. באחד המקרים, כך לפי האישום, הציע יניב בן שושן לאחד המפיצים לקנות חשיש בשווי נמוך ב-3,000 שקלים מן המקובל עבור קילו חשיש. "יש לי סחורה טובה", הבטיח שליחו חודאד לסוחר. השניים קבעו להיפגש בראשון לציון, כאשר במפגש זה מסר חודאד לסוחר שש "פלטות" של חשיש. הסוחר סבר שמדובר בחומר שאינו איכותי מספיק, וביקש להחזיר אותו. "זה כסף, לא זהב", אמר הסוחר, כמשל לאיכותו של הסם.

"אני על סף פיצוץ, אי אפשר לעזוב את הבית"

הסוחר הבין כי בן שושן וכנופייתו אינם מפיצים סמים "איכותיים" וביקש להפסיק לעבוד עימם. אז, לפי האישומים, החל שלב הסחיטה. במהלך האזנות סתר של בלשי ימ"ר מחוז מרכז, בראשותו של מפקד המחוז, ניצב ברונו שטיין, נקלט בן שושן מחוסר שביעות רצון מניסיונות עריקה של הסוחר. "וואלה משהו לא נראה לי טוב איתך", אמר בן שושן לסוחר. "משהו נראה לי בכלל לא טוב איתך אחי! וואלה אח שלי לא יודע מה תעשה, תחזיר לבן אדם מצידי, אין משהו אחר, אין".

מהקלטות המשטרה עולה שהסוחר ניסה לענות לבן שושן. "אני גם לא יכול לעבוד. אנשים כבר לא רוצים את הסחורה הזאת", אמר. "אני בן זונה אם אני משקר. יש זהב, ויש כסף, הבנת אותי. אבל אם הזהב בחוץ כפרה עליך, זה בעיה". בשלב זה, התעצבן בן שושן והחל לדבר עם הסוחר בקול תקיף: "וואלה, בכבוד שלי אחי, אני על סף פיצוץ. אני אוטוטו מתפוצץ. אני מבין הכול אחי. תתחיל אתה להבין! אי אפשר לעזוב את הבית! אף פעם! עזוב זהב וכסף אחי! יש כסף, עובדים עם כסף, זה המצב".

ניידת משטרה. אביב חופי
המשטרה סבורה כי במסגרת מלחמת הכנופיות בראשון לציון אירעו לפחות 16 רציחות/אביב חופי

בהמשך, ובשליחותו של בן שושן, הגיע לביתו של הסוחר גם הנאשם דגמי, זאת על פי האישומים, על מנת להמשיך להפעיל לחצים על מנת שימשיך למכור סמים. הסוחר חזר והתקשר לבן שושן ודרש לדעת מדוע שוב הם מאיימים עליו: "למה זה בא לצעוק לי פה?", תועד הסוחר שואל את בן שושן. "וואלה, יניב, כפרה עליך, זה לא שווה לי אחי. אני מעדיף להפסיק לעבוד, אני אומר לך את האמת. אני בקשר איתך יומיים ואתה צריך לבוא לי לפה הביתה לצעוק? אני סיכמתי איתך משהו, ואני מקבל ממך סוג של זין. אני בן זונה אם לא!".

בתגובה, המשיך בן שושן לאיים. "תחשוב איך אני ואתה מסתדרים. אתה לא מסתדר לי בראש", הטיח בסוחר. "ברגע שתסתדר איתי, הכול יהיה בסדר. החיים שלך יהיו ורודים. אתה אמור להבין את זה. תגיד תודה שהוא רק צועק! לא? בקיצור אתה מכריז מלחמה? יעני אתה יצאת לדרך אתה אומר לי. תבוא אליי מחר". בהמשך, התקשר דיגמי לבן שושן והודיע לו: "אל תדאג, אתה תסתדר איתו. הבן אדם מפוחד עכשיו. הרגעתי אותו והכול בסדר".

ראש הכנופייה - אחד מהיעדים הבולטים של ימ"ר

מסכת האיומים לא מסתיימת רק באיומים כלפיי אנשי הארגון. על פי כתב האישום, הכנופייה גם פעלה בתחום גביית חובות מלווים בשוק האפור. באחד המקרים, תיעדה המשטרה את האיומים שכוונו כלפי מ', שלווה סכום של 64 אלף שקלים. במהלך השיחה בין בן שושן למ' החל בן שושן להתרעם. "אם אתה כן קשור, אתה תצטרך לקחת כסף מהתחת שלך, הבנת?", הבהיר לו. "לא מעניין אותי מכלום, אחי. אם צריך לקנות לך חזייה עם ציצים ולשים אותך פה בגן העצמאות, אתה תביא לי את הכסף". מהשיחה בין השניים עולה כי בן שושן אפילו היה מודע לאפשרות שהוא מוקלט. "אני לא רוצה לשמוע את הסיפור דרך הטלפון", אמר למ'. "אתה גבר או מניאק? אתה בחור טוב? אז למה אתה מלשין עליי דרך הטלפון. אתה מדבר איתי, הימ"ר שומעים אותנו".

בשיחת טלפון אחרת, המשיך בן שושן לאיים על הלווה. "כמה חיכיתי שתגיע לידיים שלי. מה איתך, יא חתיכת מניאק מזדיין?", אמר לו. "אתה רוצה שאני אבוא ואשתין לך בפה? אתה יודע מי זה, נכון? את הקול שלי אי אפשר לשכוח, הא? הנייר שלי אצלך? ה-64 אלף שלי. אל תשחק איתי משחקים. אתה לא רוצה להיות מבוקש מספר אחד. למה ראשון, תל אביב, רחובות, תצטרך באמת לברוח מהמדינה. עדיף באמת שתענה ותסדר איתי את העניין. בגלל שאני אוהב אותך, אתה בסדר, גם עשית לי כביסה בבית סוהר אני אקח רק מה שמגיע, אני לא אקנוס אותך".

יניב בן שושן הוא אחד מיעדים המודיעיניים הבולטים של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז. בן שושן, שמחכה למשפטו בתיק של איומים על שוטר, כבר ריצה עונשים רבים בבית הסוהר. במשטרה מגדירים אותו מנהיג כנופיית מזרח ראשון לציון, אותה הכנופייה שבימים אלו מנהלת מאבק דמים מול כנופיית מערב ראשון לציון, בראשה עומד העבריין דודו אמויאל. בעוד בן שושן הוא אחד ממשתפי פעולה עם הארגון האימתני של האחים מוסלי, הארגון ממערב ראשון נתון למרותם של יורשי יצחק אברג'יל, ובראשם יעקב (עקא) שמעון. במסגרת המלחמה בין שתי הכנופיות, במשטרה סבורים כי אירעו לא פחות מ-16 רציחות, כאשר המנצח על רובן הוא יעקב (עקא) שמעון, האיש הנאמן ביותר וממשיך דרכו של אברג'יל בישראל. עם הגשת כתב האישום, מקווים במשטרה כי ינסו להרחיק את בן שושן לתקופה נוספת מרחובות ראשון לציון.

(עדכון ראשון: 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully