וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התנאים הקשים: ישראלי שנכלא בהודו הובא לארץ

22.11.2013 / 12:36

אסיר בשנות ה-30 לחייו שהורשע בהחזקת ק"ג סם מסוג ג'ראס, הועבר מבית הכלא בגואה וימשיך לרצות את עונשו בכלא בישראל. "תנאי ההיגיינה ירודים, חולדות מסתובבות בכלא"

אסיר ישראלי הוסגר הלילה (חמישי) מהודו לישראל. האסיר, בשנות ה-30 לחייו, ריצה ארבע שנות מאסר בהודו, לאחר שהורשע בעבירות סמים ונידון לעשר שנות מאסר. בני משפחתו פעלו רבות כדי להביאו לרצות את עונשו בישראל, ובתום מבצע לו היו שותפים משרד החוץ, משרד המשפטים, שגרירות ישראל בהודו ושירות בתי הסוהר, נחת האסיר לפנות בוקר בישראל והועבר לבית המעצר ניצן.

האסיר נעצר בינואר 2008 בגואה, כשברשותו נתפס קילוגרם סם מסוג ג'ראס הודי. שנה לאחר מכן הוא הורשע בבית המשפט בהודו ונידון לעשר שנות מאסר. את העונש הוא ריצה בשנים האחרונות בכלא אגואדה בגואה, אשר נחשב למתקן שבו תנאי הכליאה קשים. כשהבינו שלא יצליחו להפוך את החלטת בית המשפט, בני משפחתו וחבריו פתחו במאבק על מנת שירצה את עונשו בכלא בישראל.

גואה, הודו. ShutterStock
הישראלי נתפס כשברשותו קילוגרם סם. גואה/ShutterStock

"הכלא דחוס פי ארבעה מכמות האנשים שאמורים להיות בו, בכל תא של כשני מטרים רבועים מצטופפים 16-20 אנשים", נכתב באתר האינטרנט שהוקם לצורך המאבק. "כמובן שהשירותים נמצאים בתוך התא. תנאי ההיגיינה ירודים מאוד, בתוך שטח הכלא וכן בתוך התאים מסתובבים חולדות, עכברים, קרציות ועוד טפילים מזעזעים. בשל כך האסירים חוטפים זיהומים, מחלות וחולים לעיתים תכופות".

הצעיר ניהל יומן בכלא, בו כתב על החוויות הקשות, והיה בקשר עם קרוביו בארץ. לאחר שהמשטרה והשב"ס לא הביעו התנגדות להסגרה, החלו במשרד החוץ ובמשרד המשפטים לפעול להבאתו של האסיר מהודו, לה הסכם הסגרה עם ישראל. בתום תהליך ארוך, לפני שלושה שבועות, התקבל האור הירוק: הצעיר יוסגר לישראל.

שיתוף פעולה עם המשטרה המקומית בהודו

לפני כמה ימים יצאו שני לוחמי יחידת "נחשון", יחידת הליווי של שב"ס, לגואה שבהודו. שם, הם חברו למשטרה המקומית, על מנת להשלים את הליך ההסגרה ולהוציאו אל הפועל. אתמול הם עלו עם האסיר לטיסה לישראל וב-3:00 לפנות בוקר הם נחתו בישראל. שוטרי מרחב נתב"ג סייעו להם להשלים את המבצע וקיבלו את פניהם בנמל התעופה.

האסיר הועבר למתקן הכליאה ניצן, שם הוא צפוי לעבור הליך קליטה ומיון ומשם יועבר למשכנו החדש לשנים הקרובות – בית סוהר ישראלי. בני המשפחה הנרגשים ביקשו להודות באופן מיוחד לקונסול ישראל בניו דלהי, אייל סיסקו.

לקריאה נוספת:
10 שנות מאסר לישראלי שנתפס עם חשיש בהודו
ישראלית שנשאה נשק שוחררה בהודו, ותחזור לארץ
סיוט בהודו: ישראלי כלוא שנים, לשופטים לא בוער

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully