וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון חיסול באשקלון: גבר נפצע אנוש מפיצוץ ברכב

רמי שני ויהושע בריינר

3.11.2013 / 1:27

צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו לרחוב אורט באשקלון, טיפלו בגבר כבן 30 שנפצע בגפיו התחתונות כתוצאה מפיצוץ מטען ברכב. המשטרה חושדת כי הוא קשור לארגון הפשע של שלום דומרני

צילום: יוסי הופמן, שי מכלוף עריכה: טל רזניק

גבר כבן 30 נפצע אמש (שבת) באורח אנוש בפיצוץ מטען חבלה שהוצמד למכונית ברחוב אורט באשקלון. צוותי מגן דוד אדום ממרחב לכיש שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול ראשוני, ופינו אותו לבית החולים ברזילי בעיר. האיש סובל מפגיעה קשה בגפיים התחתונות וככל הנראה רגליו נקטעו. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הגיע למקום האירוע. במשטרה חושדים כי מדובר בניסיון חיסול בין עבריינים, קצת יותר משבוע לאחר שחוסל בדרך דומה אחד ממקורביו של העבריין שלום דומרני. ככל הנראה מדובר בעבריין מקומי הקשור לארגון הפשיעה של דומרני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון חיסול בין עבריינים. המכונית שהתפוצצה אמש באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה אירוע חמור שבו התפוצץ רכב בזירה. כל הסימנים והחומרים שידועים לנו עד עכשיו – מדובר ברקע פלילי, כנראה סכסוך בין ארגוני פשיעה", אמר המפכ"ל דנינו. הוא הוסיף: "זה אירוע שממחיש את מה שאמרנו לאחרונה - שהמלחמה בארגוני הפשיעה והמאבק בהן בשנים האחרונות הם בדיוק כמו המאבק בטרור מבחינת סדר העדיפות. בהמשך לאירועים האחרונים, נכנסנו למיקוד מאמץ ברמה הארצית כדי להרגיע את השטח ולשים יד על העבריינים הבזויים שמבצעים את הפשעים החמורים האלה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ניסיון חיסול פלילי באשקלון. דייב בוימוביץ'
ניסיון חיסול פלילי באשקלון/דייב בוימוביץ'

מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר כי "אי אפשר לומר שאין שליטה. יש שליטה מלאה. אנחנו לא יכולים כרגע להגיע לנקודות כאלה, אם כי יש מערך גדול מאוד של מודיעין, של יחידות שהונחו באופן ישיר על ידי המפכ"ל רק לפני שבוע בהערכת מצב מדויקת שמכוונת את כל הכוחות לטיפול בארגונים הללו". עוד אמר הלוי: "אנחנו כרגע מטפלים בזירה. אנחנו מבינים את התחושה של תושבי אשקלון והסביבה. אנחנו נשתדלים להיות כאן בכל מקום על מנת לתת להם את המענה המיטבי. אנחנו מבקשים מהציבור שידבר אתנו, שאם יש משהו שנראה לו חשוד או מקומות שאנחנו צריכים להיות ועוד לא היינו שם – אנחנו נגיע למקומות האלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו בזירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסי ווקנין, פראמדיק מד"א ששהה בביתו ברחוב אורט, מטרים ספורים ליד מקום הפיצוץ, סיפר לוואלה! חדשות: "ירדתי מיד למטה וטיפלתי בבחור שנפגע קשה מאוד ברגליו. הנחתי לו חסם עורקים והמתנתי עד להגעת צוות מד"א שפינה אותו לבית החולים". לדברי ווקנין, "האיש היה בתוך רכב בוער שפנה מרחוב אלי כהן לרחוב אורט, ליד מרכז הקניות. יש כאן המולה רבה. לצערנו אנו רואים שוב באשקלון אירוע פלילי". רותי, תושבת האזור ששהתה במזנון סמוך לפיצוץ, סיפרה: "היינו ברחוב כשפתאום נשמע פיצוץ נוראי. הבנו שזו לא רקטה כי לא הייתה התרעה לפני כן. זה היה מבהיל מאוד וראיתי את המכונית בוערת. כשהגיעו הכוחות הם הוציאו מהרכב הבוער אדם שראו שהוא פצוע קשה. מפחיד".

ניסיון חיסול פלילי באשקלון. דייב בוימוביץ'
מקום הפיצוץ באשקלון/דייב בוימוביץ'

"שמענו פיצוץ עז והרבה מאוד אנשים שהיו ברחוב ובאזורים פתוחים רצו כדי לתפוס מחסה כי חשבנו שזה גראד", סיפר אביחי קקון, שמתגורר לא הרחק מהמקום. "אנשים נבהלו ונכנסו לתוך הבתים, לפתחים. רק אחר כך הבנו שמדובר בחיסול. המכונית התרסקה לרסיסים ומהר מאוד התחילו להגיע כוחות הצלה וחילוץ". בעקבות ניסיון החיסול הורה הערב מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, להמשיך בתגבור הכוחות באשקלון וכן ובאזורים ממוקדי פשיעה. ניצב הלוי קיים במקום הפיצוץ הערכת מצב.

אזור הפיצוץ באשקלון

ראש העיר הנבחר של אשקלון, איתמר שמעוני, שוחח אמש עם המפכ"ל דנינו בעקבות האירועים האחרונים בעיר. "העירייה תסייע בכל מה שניתן למשטרה במלחמתה נגד הפיגועים הפליליים בעיר. אלה שני אירועים חריגים אשר לצערנו פוגעים בביטחון האישי של התושבים אשר נאלצים להתמודד לא רק עם האויבים מבחוץ אלא גם עם האויבים מבפנים. האירועים הללו אינם קשורים לעיר אשקלון ואני סומך את ידיי על המשטרה שתפעל, כפי שהבטיח לי המפכ"ל, בכוחות מתוגברים. אשקלון איננה זירה של קרב ואני קורא לעבריינים פשוט לעוף מכאן".

לפני כשבוע וחצי התפוצץ מטען חבלה במכונית ברחוב מונטיפיורי באשקלון. כתוצאה מפיצוץ המטען העוצמתי, שהכיל כקילוגרם חומר נפץ, התפזרו חלקי המכונית ברדיוס של 50 מטרים. כמה ימים לאחר מכן נחשף כי העבריין שהיה היעד לחיסול הוא אבי ביטון, אחד מאנשיו הנאמנים ביותר של העבריין הדרומי שלום דומרני. ביטון נפצע אנוש בפיצוץ רכבו בעוד שג'קי בניטה, יד ימינו של ביטון, נהרג.

שלום דומרני בהארכת מעצר בחשד לזיוף תצהירים. יולי 2013. בן קלמר
שלום דומרני/בן קלמר

המשטרה מעריכה כי ביטון ודומרני בנו יחד אימפריית ענק החולשת על כל אזור אפשרי בדרום. בעוד שאנשיו האחרים של דומרני אחראים בעיקר על תחום המבצעים, עקב מעמדו הרם בהיררכיה הארגונית, העמיד דומרני את ביטון בראש הפירמידה בתחום ההימורים והשמירה על עסקי ההימורים. "זו מכה קשה מאוד ללא ספק לארגון של דומרני", אמר אחד ממכריו של ביטון לוואלה! חדשות. "הוא אחד החזקים בהיררכיה של דומרני. בולדוזר כזה שידע בדיוק מה לעשות על מנת שהארגון ימשיך לפעול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור הפיצוץ מיד לאחר ניסיון החיסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully