וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פסיקת בג"ץ: זרה ראשונה שוחררה ממעצר

יממה לאחר שבג"ץ קבע כי החוק המתיר לעצור אזרחים זרים ללא משפט אינו חוקתי, שיחרר בית הדין לביקורת משמורת אזרחית זרה שמשרד הפנים ביקש לאסור. "זו סנונית ראשונה"

ערוץ הכנסת

(צפו בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא חוק המסתננים, שלישי)

שחרור ראשון של מבקשת מקלט ממעצר בעקבות החלטת בג"ץ אתמול: בית הדין לביקורת משמורת הורה היום (שלישי) לראשונה על שחרור אזרחית אריתראית, בהסתמך על פסק דינו של בית המשפט העליון מאתמול, הקובע שהחוק למניעת הסתננות בטל. הדיין, רג'א מרזווק, דן בעניינה של מבקשת המקלט לאחר שמשרד הפנים ביקש לבטל את ההחלטה על שחרורה שניתנה לפני מספר ימים בטענה כי בקשתה למקלט נדחתה.

בג"ץ פסק אתמול פה אחד ובהרכב של תשעה שופטים כי החוק למניעת הסתננות איננו חוקתי, וכי הוא פוגע באופן שאינו מידתי בזכות החוקתית לחירות הנובעת מחוק יסוד" כבוד האדם וחירותו. השופטים קבעו כי בתוך 90 יום יש לבחון באופן פרטני כל מקרה של מסתנן שנעצר, ולשחררם במידת הצורך.

לאור פסק הדין שניתן אתמול בחן בית הדין את עניינה של האישה מכוח חוק הכניסה לישראל (ולא מכוח החוק למניעת הסתננות מכוחו נדון עניינה עד היום), וקבע כי העובדה שהיא אזרחית אריתריאה, שלא ניתן לגרשה מהווה טעם הומניטרי מיוחד, המצדיק את שחרורה. מדובר למעשה בפסיקה שעשויה לאפשר לכל אזרח אריתראי לטעון בעתיד כי נתינותו עצמה מהווה עילה הומניטרית לשחרור מהכלא.

"אנו מברכים על השחרור ומצפים כי יהיה סנונית ראשונה" אמרה לאחר הפסיקה עורכת הדין רעות מיכאלי, מנכ"ל מוקד סיוע לעובדים זרים, "בהתאם לפסק הדין, על משרד הפנים לבחון לאלתר את עניינם של כל הכלואים ולסיים בתוך 90 ימים את הבחינה ביחס לכל העצורים. אנו תקווה שמשרד הפנים לא יגרור רגליו וישחרר את הכלואים לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully