וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשעות בפרשת "הכת הירושלמית": מכות ואונס

10.9.2013 / 17:24

בית המשפט הרשיע את מנהיג הכת, חסיד ברסלב, ושני גברים נוספים בכליאת שווא, התעללות וביצוע שורה של עבירות מין בקטינים ובנשים שהיו חלק מהכת שפעלה בבירה ובאזור טבריה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שלישי) חסיד ברסלב שעמד במרכז "הכת הירושלמית" אשר ייחסו לה עבירות של התעללות מינית ועבירות של החזקת נשים וקטינים בתנאי עבדות בירושלים ובאזור טבריה. הפרשה נחשפה באוגוסט 2011 והוגדרה על ידי המשטרה כאחת מפרשות ההתעללות החמורות שנודעו. עדויות הנשים שנלקחו למקלט ויומני הנשים והילדים שנמצאו סייעו רבות למשטרה. בתי חולים שונים סיפקו למשטרה גם מסמכים רפואיים רבים שהעידו על החבלות הרבות שנגרמו לילדים מההתעללות אותם עברו.

בית המשפט הרשיע את מנהיג הכת ב-18 מתוך 20 האישומים שהוגשו נגדו, בין היתר בעבירות החזקה בתנאי עבדות, התעללות בקטינים, כליאת שווא ועבירות מין ואלימות חמורות. בפרשה היו מעורבים תשעה חשודים – שני גברים שסייעו למנהיג והוציאו לפועל עונשים עליהם פסק ראש הכת, בעקבות "מחשבות אסורות" וששת נשותיו שספגו בעצמן התעללויות שונות. אנשי הכת התעללו לחוד וביחד בעשרות ילדים שהיו חלק מ"המשפחה המורחבת". העונשים שהוטלו בכת, אותם כינו "דינים", כללו אונס, מעשים מגונים, קשירות והכאה באמצעות מקל, שוקרים חשמליים, כבלי חשמל ובאמצעים נוספים.

כתב אישום למואשם בהתעללות נשים וילדים ובכת, יולי 2011. מגד גוזני
מנהיג הכת ביצע מעשה סדום בבתה של אחת מנשותיו לעיני כל יושבי הבית. אחד המורשעים/מגד גוזני

הכרעת הדין מפרטת את מעשי ההתעללות החמורים שעברו הנשים והקטינים שהיו חברים בכת. באחד המקרים, הוציא ראש הכת את אחת מנשותיו לחצר הבית כשהיא ערומה בשעת לילה מאוחרת והתיז עליה מים. לאחר מכן גרר אותה בשערותיה כשהוא דורש ממנה להיזכר עם אילו גברים היא שכבה לפניו. במקרה אחר, דחף את ראשה של אישה נוספת אל האסלה והוריד את המים עד שנחנקה. במקרה אחר ביצע מנהיג הכת מעשה סדום בבת של אחת מנשותיו לעיני כל יושבי הבית, בניהם ילדים וילדות והגדיר זאת כ"חלק מחובותיה בחיי המשפחה".

נשותיו של מנהיג הכת עדיין מגוננות עליו ובמהלך המשפט הוצאו שתיים מהם לאחר שקראו קריאות לעבר השופט: "סגרו אותנו בנווה תרצה חודשים רבים כדי שנספר שקרים על בעלנו", אמרה אחת מהם. "אישה אחת הגתה את הכל מלבה למרות שמדובר באדם מדהים ואוהב", הוסיפה. בהחלטת השופט נכתב בין היתר כי "הנאשם ניצל במשך שנים את שליטתו בנשים תוך שהוא מפקח עליהן פיקוח הדוק".

לקריאה נוספת
חשד: ניהל כת ואילץ הורים להתעלל בעשרות ילדים
חשד: תקף מינית את ילדיה של חברתו; "מרגיש חולה"
עדויות מהכת החרדית בבירה: "ישנות על הרצפה בקור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully