וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הודעת וינשטיין: צוות חקירה בפרשת הרפז

6.8.2013 / 20:24

בראש הצוות, שיידרש לבדוק חשד לפלילים במסגרת הפרשה בה מעורב בין היתר הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, יעמוד ראש מפלג ביחידה הארצית לחקירות הונאה. חומר החקירה הועבר לידיו

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הוקם צוות חקירה מיוחד במשטרה שיחקור את ההתפתחויות בפרשת הרפז – כך החליט היום (שלישי) ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי.

במשטרה החלו להיערך לפתיחת החקירה זה כמה ימים אחרי ההודעה של היועץ בשבוע שעבר, שהורה על חקירה משטרתית, וזאת מעבר לחקירת המשטרה הצבאית, שבודקת חשדות ל"התנהגות שאינה הולמת". לדברי משרד המשפטים, וינשטיין החליט זאת לאחר שהשתכנע כי קיים יסוד סביר לחשדות ונוכח האינטרס הציבורי להגיע לחקר האמת בפרשה. זו תהיה החקירה המשמעותית הראשונה בפיקודו של יצחקי, שנכנס לפני שבוע בלבד לתפקיד. צוות החקירה המיוחד יידרש להתמודד עם החומרים החדשים, שנאספו בפרשה בחודשים האחרונים על ידי חוקרי המשטרה הצבאית.

החקירה הוטלה על צוות מיוחד בפיקודו של סגן ניצב יורם נעמן, ראש מפלג ביחידה הארצית לחקירות הונאה. בעוד שבדרך כלל יחידת להב 433, המאגדת את יחידות החקירה הארציות, היא זו שחוקרת מקרים כאלה - הפעם גיבש יצחקי צוות חוקרים משולב, אשר יכלול גם אנשי מודיעין. בימים האחרונים קיים ראש האגף התייעצויות עם גורמים שונים בנוגע לתחילתה של החקירה. גיבוש של צוות חקירה מיוחד על ידי אגף החקירות נהוג בתיקים מורכבים ורגישים, כגון זה, העוסק בהדלפות ובעימותים בין גורמים שונים במהלך כהונתם של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרפז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים החל יצחקי לאסוף לידיו חומרים חדשים שליקטה המשטרה הצבאית, ואשר מצביעים לכאורה על היבטים פליליים בהתנהגותם של גורמים בכירים בלשכת הרמטכ"ל ובסביבתו. לצד חומרים אלה, בידי המשטרה חומרים שנאספו במהלך חקירת זיוף המסמך, שהתנהלה תחת פיקודו של ראש האגף הקודם, יואב סגלוביץ'. סגלוביץ' התמקד בזיוף ולא סבר שיש לחקור היבטים פליליים בלשכת הרמטכ"ל.

"מסכת יחסים בלתי נסבלת"

בתחילת השנה פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא דוח אודות פרשת זיוף המסמך המכונה "מסמך הרפז", ובו אסטרטגיה שתכנן לכאורה אלוף יואב גלנט, המועמד לתפקיד הרמטכ"ל. המבקר חשף פרטים על מערכת היחסים הסוערת בין שר הביטחון דאז אהוד ברק לאשכנזי. "תכליתה העיקרית של הביקורת היא להפיק לקחים לעתיד, ולמנוע חזרה על כשלים ומחדלים", הסביר המבקר. "אסור שבמדינת ישראל, שבה המערכת הביטחונית היא גם מהות קיומית וגם אתוס, יתערער האמון בראשי מערכת הביטחון בשל מסכת יחסים בלתי נסבלת עד כדי איבה וחוסר אמון ביניהם, ושהאחריות האישית והשכל הישר לא יגברו על מכשלה זו".

פרשת מסמך הרפז התפוצצה בחודש אוגוסט 2010 עם חשיפת המסמך בערוץ 2, כשברקע הפערים בין לשכת שר הביטחון ברק ללשכת הרמטכ"ל אשכנזי. בתחילה חשדו כולם כי מאחורי כתיבת המסמך שמטרתו הייתה לסייע לבחירתו של אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, עומדים אנשי ברק, מה שהתברר לאחר מכן כטענה שקרית. מיד לאחר מכן נפתחה חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל בעקבות טענה של יועץ התקשורת איל ארד כי הלוגו שמופיע על המסמך המדובר זויף. משטרת ישראל קבעה באופן חד-משמעי כי הלוגו זויף, וכי מי שעומד על פי החשד מאחורי כתיבת המסמך הוא בועז הרפז, קצין מאגף המודיעין שפעל במשך עשרות שנים ביחידות מסווגות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully