וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבע חירשים-אילמים על הוצאת לשון הרע - והפסיד

1.8.2013 / 19:50

אדם שניסה להתקבל לארגון הספורט של קהילת החירשים-אילמים טען כי שני בכירים בענף הצרו את צעדיו והשמיצו אותו. השופטת דחתה את התביעה, וקבעה כי לא הוכח שמדובר בלשון הרע

רפאל פנחס, חירש-אילם, הגיש תביעה בגין לשון הרע נגד שני בכירים בארגון הספורט של החירשים בישראל – אחרי שלטענתו הם לא רק הצרו את צעדיו ומנעו ממנו להשתלב בפעילויות, אלא אף הוציאו דיבתו. בית משפט בשלום בראשון לציון מחק את התביעה וקבע כי לא הוכחה.

על פי כתב התביעה, בשנת 2007, אחרי שחזר ארצה - בתום פעילות ענפה בארגוני הספורט של החירשים בארה"ב, ניסה פנחס להשתלב בהנהגת ארגון הספורט הרשמי בישראל "כדי לתרום מניסיונו העשיר". לטענתו, שני הבכירים – דוד לנסמן, לשעבר נשיא ארגון הספורט בארץ וסגן יו"ר הארגון הבינלאומי, וגלעד עידו רושינק ששימש מזכ"ל הארגון מספר שנים, חסמו את דרכו ולא אפשרו לו להצטרף לארגון. לדבריו, הם לא בחלו בשום דרך, השפילו אותו, הפיצו שמועות וכינויים - ומנעו ממנו להיבחר למוסדות הארגון ולהשתתף בפעילויות. עוד נטען בכתב התביעה כי "השניים גרמו לפגיעה קשה בשמו הטוב בקרב קהילת החירשים-אילמים בישראל", ובשל כך תבע מהם פיצויים בסך מיליון שקל.

הנתבעים מצדם טענו כי אין הצדקה לתביעה, וכי הם פעלו מתוקף תפקידם ועל פי החלטה של הארגון הבינלאומי שקבעה כי פנחס הוא "אישיות בלתי רצויה" - נוכח התנהלותו, שכללה בין היתר מאבקים משפטיים דומים גם בחו"ל. לנסמן ורושינק הבהירו כי חלק מהעובדות בכתב התביעה אינן נכונות. השופטת יעל בלכר הכריעה לטובת הנתבעים - שלדבריה פעלו לפי ההוראות. עוד קבעה כי לא ניתן היה להוכיח שאלה הוציאו נגדו לשון הרע. יצוין כי חרף העובדה שהם חירשים, חוק לשון הרע חל גם על פרסומים בכתב ולא רק בעל פה. פנחס חויב ב-60 אלף שקל הוצאות משפט ובשכר טרחת עורכי הדין. "פגיעה בשם הטוב היא סוג תביעה שרבים מגישים אותה בקלות", אמרה עו"ד גלית קרנר, מומחית לרשלנות רפואית ואובדן כושר עבודה, שייצגה את הנאשמים, "אני תקווה שפסק דין זה ירתיע היד הקלה על הדק של תובעים במקרים דומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully