וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרי "המרגל החרדי": "השנאה למדינה זורמת בעורקיו"

בסביבתו של איש נטורי קרתא מירושלים שנאשם כי הציע להעביר מידע מודיעיני לאיראן ולרצוח ציוני מתארים דמות של אדם קיצוני, מתבודד ועצבני. אחרים טוענים: "זאת טעות"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

מכריו וקרוביו של החרדי מירושלים הנאשם שהציע לרגל עבור איראן המומים ממעצרו ומהאישום נגדו, אולם מציירים תמונה ברורה של אדם קיצוני ששנא את ישראל. "השנאה למדינה זורמת בעורקיו במקום דם", סיפר אחד ממכריו. לדברי המכרים, הוא ניהל אורח חיים חרדי-קיצוני אדוק. "הוא נמנע מליצור אינטראקציה, לא דיבר עם אף אחד. הוא היה עוף מוזר", סיפר אחד משכניו. "הוא היה דתי אדוק, אדם רציני, למד הרבה שעות ביום גמרא, שמר על מרחק".

המכרים מספרים כי מעצרו הפתיע את כולם בעיקר בשל הנסיבות: "אף אחד לא חלם על זה. פה כולם אומרים שזה בגלל הנושא של החרד"קים (חרדי קל-דעת – י.א). אנשים לא מבינים מה המשמעות של מרגל פה בכלל. זה נשמע מאוד מוזר", סיפר אחד המכרים. "תמיד ידעתי שמשהו לא בסדר אתו אבל גם אותי הפתיע על מה הוא נעצר. זה חתיכת סיפור. יש הרבה אנשים ששנאתם למדינה העבירה אותם על דעתם. קשה לי להאמין שהוא היחיד ואם הוא באמת ריגל כנראה שעוד כמה חבר'ה שהיו אתו שם לפחות ידעו או סייעו לו. מבחינתם לפגוע במדינה זו מצווה".

המכרים סיפרו כי הוא אדם קיצוני מאוד לא רק באדיקות הדת והשנאה למדינה, אלא גם בהתנהגות לילדיו: מ-17:00 בערב הוא לא מתיר להם לרדת לבד לרחוב מחשש שיראו משהו שעשוי להתפרש כתועבה. לדבריהם, הוא אדם עצבני מאוד, והם נתנו כדוגמה את העובדה שהוא עזב שידוך של שתיים מבנותיו בגלל ויכוח קטן וצילום של המאורסים ברחוב.

הכניסה לביתו של החרדי שהואשם במגע עם סוכן זר. אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
ביתו של הנאשם/יואב דודקביץ'

ככל הנראה משפחתו של הנאשם לא נמצאת בקשר עמו. קרובת משפחה סיפרה לוואלה! חדשות כי כלל לא ידעו על המעצר: "אין לנו מושג לגבי כל העניין הזה. אין לנו קשר לסיפור", אמרה. "בכלל לא ידענו שהוא נעצר וגילינו על כך בדרך עקיפה. אני סומכת על גורמי אכיפת החוק שיעשו את העבודה שלהם", הוסיפה.

אחד השכנים של אמו של הנאשם סיפר כי יש לו אח ואחות, אשר באים לבקר דרך קבע אך אותו הוא ראה פעם אחת בלבד. "הוא נראה כמו אדם שלא יוצא הרבה מבית הכנסת. לפי דעתי זאת טעות. לא נראה לי שהוא מסוגל לדבר כזה. מדובר במשפחה טובה ושקטה", סיפר השכן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חרדי שהואשם במגע עם סוכן אירני במחוזי י-ם. אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
הנאשם בבית המשפט, היום/יואב דודקביץ'

כתב אישום הוגש נגד האיש בגין קיום מגע עם סוכן זר ובגילוי כוונה לבגוד, כיוון שיצר קשר עם אזרחים איראנים והציע לעביר להם מידע מודיעיני על ישראל. על פי כתב האישום, הוא הגיע לשגרירות איראן בברלין ב-2011, שם פגש שלושה איראנים, סיפר להם שהוא אזרח ותושב ישראל, המשתייך לעדת "נטורי קרתא" והסביר להם את עיקרי אמונתו השוללת את קיומה של מדינת ישראל ועל שאיפתו להחליף את השלטון הקיים בשלטון של "גויים". עוד נטען כי הוא הציע לאיראנים לאסוף עבורם מודיעין על מדינת ישראל ולהעבירו לידיהם, ואמר להם שהוא מוכן לרצוח אדם ציוני.

אישום: חרדי קיצוני מירושלים הציע לרגל עבור איראן

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com
מור שמעוני - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully