וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מרגריטה לאוטין תובעת המשרד לביטחון הפנים

גלעד גרוסמן

21.7.2013 / 16:32

בני משפחת האישה שנרצחה בחוף בבת ים במהלך ניסיון חיסול כושל דורשים 3 מיליון שקל מהמשרד ומעיריית בת ים בשל רשלנות. "העדיפו לעקוב אחר יעד מאשר לדאוג לביטחון הרוחצים"

בני משפחתה של מרגריטה לאוטין, שנרצחה לפני חמש שנים במהלך ניסיון חיסול של העולם התחתון בעת שבילתה עם ילדיה בחוף הים בבת ים, הגישו היום (ראשון) תביעה בסך יותר משלושה מיליון שקלים נגד המשרד לביטחון הפנים ועיריית בת ים, שלטענתם התרשלו ואפשרו את הרצח. זאת, מכיוון שבעת הרצח היו בחוף שוטרים רבים שעקבו אחר יעד החיסול, וגם מאבטחים של העירייה.

מרגריטה לאוטין שנרצחה בבת ים עם משפחתה דקות לפני הרצח. הארץ מוטי קמחי
לאוטין ובני משפחתה בחוף הים/הארץ מוטי קמחי

לאוטין נורתה למוות ב-2008 במהלך ניסיון החיסול, והעבריין איציק אברג'יל נעצר בחשד שהזמין את ההתנקשות הכושלת, שהייתה מכוונת לפגוע במוטי חסין וברמי אמירה, עקב סכסוך פנימי בארגונו של אברג'יל. הרצח זעזע את הציבור, מכיוון שלאוטין בסך הכול בילתה בחוף הים עם משפחה. בעלה של מרגריטה, אלכס, העיד כי ראה אדם שרץ על החוף וירה לכל הכיוונים. הוא סיפר כי הוא ואשתו ניסו להגן על ילדיהם כאשר מרגריטה נפגעה. לאחר הרצח, התברר כי המשטרה תצפתה על אמירה, אולם על אף שבמקום היו כוחות גדולים של משטרה, הם לא מנעו את הרצח.

כעת תובעים בני המשפחה את המשטרה בגין רשלנות. בתביעה, שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד חיים זליכוב, נטען כי השוטרים שהיו במקום היו צריכים לצפות את התרחשות "הפיגוע הפלילי" בחוף ולהגן על המתרחצים. בתביעה מובאות עדויותיהם של שוטרים שהיו במקום, והעידו כי לא ניסו לתפוס את היורים מכיוון שהיו עסוקים במעקב אחר אמירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאוטין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת בני המשפחה, השוטרים במקום הפעילו שיקול דעת מוטעה כאשר העדיפו להמשיך ולבצע מעקב אחר יעד מודיעיני, במקום לדאוג לביטחונם של הרוחצים. עוד נטען כי העובדה שהשוטרים חששו לחשוף את העובדה שהם מבצעים מעקב אחר אמירה הובילה לכך שלא מנעו את הרצח. נגד העירייה נטען כי היא העסיקה את המאבטחים בחוף, שלא מנעו כניסתו של אדם חמוש למקום.

בתביעה נטען עוד כי הבעל אלכס סובל מ"אשמת ניצול", מפלשבקים ומהצמדות לעבר. כתוצאה מכך הוא סובל מנכות נפשית, מתקשה בעבודה וביצירת זוגיות חדשה, ומתקשה בטיפול בילדיו. עוד נטען שהרצח גרם סבל רב לילדים, שהיו אז בני ארבע ושנה וחצי, וכן להוריה של לאוטין.

מהמשרד לביטחון הפנים ומעיריית בת ים נמסר בתגובה כי התביעה טרם הגיעה לידיהם. לכשתתקבל, הם יגיבו כמקובל בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully