וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזר ממשמרת לילה - ושכח את בתו ברכב: "היישוב בטראומה"

יהושע בריינר

15.7.2013 / 0:02

מחקירת מות התינוקת בת החמישה חודשים ביישוב שילה עולה כי אביה הוריד את אחותה הגדולה בגן, אך שכח אותה ברכב והלך לישון. השכנים בהלם: "אנשים אחראים שעובדים עם ילדים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

הלם גדול ביישוב שילה שבדרום השומרון בעקבות מותה אתמול (ראשון) של התינוקת בת החמישה חודשים שנשכחה למשך שבע שעות במכונית. מחקירה ראשונית של האירוע עולה שהאב, העובד כמאבטח בלילות, שב לביתו בבוקר ואסף את שתי בנותיו, בנות חמישה חודשים ושלוש, על מנת לשים אותן בגן ובפעוטון. "לאחר ששם את בתו הגדולה במסגרת חינוכית, הוא שב לביתו והלך לישון ולא שם לב שבתו הקטנה נשארה ברכב", סיפר בני מלכה, ראש תחנת סיור בנימין. רק בשעות הצהריים אתמול, כשאשתו התקשרה לבקש ממנו לאסוף את הבנות בחזרה הביתה - הוא הבין ששכח את בתו הקטנה בכלי הרכב. הלווייתה של התינוקת התקיימה אמש בבית העלמין שביישוב.

טרגדיה בישוב שילה-בת 5 חודשים נשכחה ברכב ומתה, יולי 2013. שלומי גבאי
"אנשים נורמטיביים לחלוטין". בית המשפחה בשילה, אתמול/שלומי גבאי

בשלב זה, כך עולה, הוציא האב את הבת מכלי הרכב, הזעיק את שכנו והתקשר למוקד מגן דוד אדום שהנחה אותו בטלפון כיצד לנהוג. בינתיים, צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום החל לבצע בתינוקת פעולות החייאה, שבסופן נאלץ לקבוע את מותה. ההורים, שניהם בשנות העשרים המאוחרות לחייהם, התמוטטו במקום וטופלו על ידי אנשי מקצוע. לאחר זמן מה גבו חוקרי המשטרה עדויות מאב המשפחה ומקרובים נוספים, אך בשלב זה אין בכוונת המשטרה לבצע מעצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הטמפרטורה ברכב יכולה להגיע ל-70 מעלות"

על גופה של התינוקת נמצאו כוויות באזורים שונים. "לצערנו הרב, שוב נקראנו היום למקרה מוות מצער של ילדה קטנה שנשכחה ברכב", הוסיף מלכה. "אנו קוראים שוב לציבור לשים לב לילדים בימי הקיץ החמים ולתת תשומת לב מיוחדת במקרים שכאלה. בימים אלה, הטמפרטורה ברכב יכולה להגיע תוך זמן קצר ל-70 מעלות ואנו מבקשים מההורים לפקוח את עיניהם".

טרגדיה בישוב שילה-בת 5 חודשים נשכחה ברכב ומתה, יולי 2013. שלומי גבאי
"על ההורים לפקוח עיניים". ניידת משטרה ביישוב, אתמול/שלומי גבאי

יו"ר צוות החירום ביישוב, עמיחי ברוורמן, סיפר כי האב מועסק ביום גם כעובד תחזוקה באחד ממוסדות החינוך בשילה וכי האם, שעד לא מכבר הייתה בחופשת לידה, עובדת במעון ביישוב. "מדובר בזוג הורים אחראים מאוד שרחוקים מכל סטריאוטיפ שאפשר להדביק להם", תיאר. "הם אנשים הכי 'מיינסטרים' שאפשר להעלות על הדעת. שרשרת של טעויות טרגיות הובילה לתוצאה הקשה הזו. היישוב כולו חווה היום טרגדיה בקנה מידה שקשה לתאר. אלה אנשים נורמטיביים לחלוטין שעובדים עם ילדים".

טרגדיה בישוב שילה-בת 5 חודשים נשכחה ברכב ומתה, יולי 2013. שלומי גבאי
מקרה שני בתוך שבועיים. שילה, אתמול/שלומי גבאי

בחודשים האחרונים אירעו כמה מקרים שבהם נשכחו תינוקות למשך שעות ארוכות בתוך כלי רכב בשמש הקופחת. המקרה האחרון אירע רק לפני כשבועיים, אז שכח אב מרמת גן את בתו בת התשעה חודשים למשך שבע שעות בג'יפ המשפחה. מחקירת המשטרה עלה אז כי בשעות הבוקר יצא האב בכלי הרכב עם שלושת ילדיו, התאומים בני השש והבת התינוקת. הוא הספיק להוריד את התאומים בגן הילדים, אולם אז – לפי עדותו, קיבל שיחת טלפון, שככל הנראה הסיחה את דעתו. במקום להוריד את בתו בפעוטון, הוא המשיך בחזרה לבית, שם השאיר את הג'יפ בחניה. משם, עלה על הקטנוע שלו למקום עבודתו, בלי לשים לב שהתינוקת במושב האחורי של כלי הרכב.

"מדובר במשפחה טובה", סיפרה אז אחת השכנות של בני הזוג. לטענתה, "האב היה מסור ומאושר כשהילדה נולדה אחרי שני בנים". אבי, בעל חנות צעצועים סמוכה לבית המשפחה הוסיף כי הוא היה נראה אבא טוב. "הוא היה בא לפה עם הילדים הגדולים", סיפר. תושב אחר בשכונה אמר כי האירוע הותיר את כל הסובבים בטראומה. "הבטן מתהפכת. אם זה קרה לו - זה יכול לקרות לכל אחד", אמר. שכנה נוספת העידה: "שמעתי אותו צועק: זה סיוט של החיים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully