וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הודיעה שערבים ייחקרו - בפרקליטות מכחישים

דוברות ועדת הפנים של הכנסת פירסמה הודעה לפיה המשטרה קיבלה אישור לחקור ח"כים ערבים בחשד שהסיתו נגד כומר שקרא לגיוס. בפרקליטות הכחישו, גם במשטרה

דוברות ועדת הפנים של הכנסת הודיעה היום (רביעי) כי המשטרה טענה בדיון הוועדה כי היועץ המשפטי לממשלה אישר לחקור חברי כנסת ערבים בחשד שהסיתו נגד כומר שעודד גיוס לצה"ל - אך בפרקליטות מיהרו להכחיש כי מתנהלת כל חקירה בנושא. על פי הודעת הדוברות, נציגת המשטרה בדיון הוועדה, סגן-ניצב רויטל קרקו, טענה כי יהודה וינשטיין אישר למשטרה לחקור חברי כנסת מהסיעות הערביות, כדי לבדוק אם הסיתו נגד הכומר גבריאל נדאף מנצרת, אשר עודד גיוס לצה"ל של צעירים ערבים-נוצרים. מנגד, בפרקליטות טענו כי לא מתנהלת חקירה בנושא וציינו כי אכן נפתחה לפני חצי שנה חקירה בחשד להסתה נגד כומר מהכפר יפיע באותו הנושא, "עם זאת, החקירה שנפתחה איננה נגד הח"כים שהוזכרו והם אינם חשודים בעבירה בהקשר זה", נמסר.

במהלך הדיון אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, כי "אסור שחברי כנסת ערבים יתנהלו בכנסת כמו סוסים טרויאנים, ויסיתו נגד כומר נוצרי המעודד גיוס צעירים נוצרים לצה"ל". סנ"צ קרקו אף הוסיפה, על פי הודעת הדוברות, כי וינשטיין אישר עד כה לחקור שמונה תלונות בגין הסתה בתהליך מואץ - דבר שכאמור הכחישו בפרקליטות.

אחר הצהריים פרסמה גם המשטרה הודעה שסותרת את הודעת ועדת הפנים. "בניגוד לפרסומים שונים נבקש להבהיר כי במסגרת וועדת הכנסת שעסקה בהתנכלות לאנשי דת נוצריים המעודדים גיוס לצה"ל, התייחסה נציגת המשטרה באופן כללי לאישור הנדרש לפתיחה בחקירה בגין חשד להסתה ולחקירתם של חברי כנסת ולא לתיק חקירה ספציפי כפי שפורסם", נמסר, "לעניין התלונות הספציפיות שעלו בדיון, התייחסה הקצינה לעצם קיומן של התלונות ולהליך האישור לפתיחה בחקירה בגינן ולא לחקירתם של חשודים ספציפיים שהוזכרו".

לוחמי חטיבת כפיר. דובר צה"ל
חיילי צה"ל/דובר צה"ל

ח"כ רגב אמרה בדיון כי האב נדאף מנצרת נרדף בשל תמיכתו בגיוס צעירים מהקהילה הערבית-נוצרית לצבא, והוסיפה כי בפגישה שקיימה עמו הוא סיפר כי קציני צה"ל מהקהילה קיבלו איומים על חייהם בשל שירותם הצבאי. היא ציינה כי הגיעו לידיה מכתבים של חברי כנסת ערבים המסיתים נגד האב נדאף ונגד קצינים נוצרים. ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) אמרה בדיון כי לאור ההסתה נגד הצעירים הנוצרים יש לתת להם עדיפות בקבלה למשרות בשירות המדינה.

דובר פורום הקצינים הנוצרים, שאדי חלול, אמר בדיון כי חברי הכנסת חנין זועבי ובאסל רטס ממפלגת בל"ד פעלו לכאורה להסתה נגד איש הדת נדאף. לדבריו, ח"כ רטס איים על הכומר נדאף באתר "אל-ערב" כי "ירדוף אותו וידאג להפשיט מעליו את בגדי הכהונה כי הוא משרת את צבא הכיבוש". לדברי חלול, "מדובר בטרור פנימי בתוך מדינת ישראל, כאילו מדינה זו אינה דמוקרטית". הוא סיפר כי הפורום הוקם על ידי קצינים נוצרים המבקשים לעודד את הצעירים מקהילתם להתגייס לצה"ל, אך כעת הפורום נתון לאיומים: "זו פעילות טרור לכל דבר. היום מאיימים עלינו ומחר יאיימו גם על יהודים".

ועדת הפנים של הכנסת בנושא המסתננים. מגד גוזני
מירי רגב/מגד גוזני

חלול הוסיף כי לפעילות הסברה של הפורום הצטרפו שלושה אנשי דת, אך אחד מהם פרש בשל איומים כלפיו, לשני נוקבו צמיגי הרכב ואילו האב נדאף סובל מהתנכלויות בלתי פוסקות. דובר הפורום ביקש שאיש דת נוצרי ילווה את חיילי צה"ל הנוצרים במהלך שירותם הצבאי, שהמשטרה תגן עליהם מפני מסיתים ומתנכלים וכן שהמדינה תפעל לעידוד הגיוס בקרב צעירי העדה.

פיני גנון, ראש תחום הבדואים והנוצרים במשרד הביטחון, אמר בדיון כי לפני כעשרה חודשים נערך כנס לעידוד הגיוס לצה"ל בנצרת שבמהלכו הוצג אישור מהוותיקן המתיר לצעירים נוצרים להתגייס לצה"ל. לדבריו, לאחר הכנסת החלה מסכת של הסתות ועד כה הוגשו 14 תלונות במשטרה. גנון ציין כי מדי שנה מתגייסים כ-100 צעירים נוצרים, מתוך 3,000 צעירים שכשירים לגיוס.

לקריאה נוספת:
נוצרים המבקשים להתגייס: "מאיימים על חיינו"

השתתף בהכנת הידיעה: שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully