וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על מסיבת מחאה ל"לילה לבן" בדרום ת"א

"עוד לפני שהתחלנו את האירוע הגיעו לכאן שני קצינים, עם גדוד מג"בניקים, שברו דלת זכוכית וסגרו את המקום ללא צו", סיפרה שולה קשת, ממארגנות המסיבה שעוכבה לחקירה

בזמן שתל אביב מלאה חוגגים באירועים רשמיים ומסיבות פרטיות לרגל הלילה הלבן, מסיבה אחת הטרידה במיוחד את מנוחת המשטרה. שוטרי יס"מ ומג"ב פשטו אמש (חמישי) סמוך לשעה 21:00 על בית "אחותי" שבדרום תל אביב וסגרו למשך כשעתיים מסיבה שתוכננה במסגרת אירועי המחאה ללילה הלבן של עיריית תל אביב. שולה קשת מנהלת תנועת "אחותי" ומשה כהן פעיל בקבוצת "הלא נחמדים" עוכבו על ידי השוטרים ושוחררו מאוחר יותר. בהמשך פתחו מחדש החוגגים את המסיבה, ולא "זכו" לביקורים נוספים של המשטרה.

שולה קשת, מנהלת "בית אחותי" סיפרה לוואלה! חדשות שלסגירת המסיבה לא הייתה עילה אמיתית: "עוד לפני שהתחלנו את האירוע הגיעו לכאן שני קצינים, עם גדוד מג"בניקים, באלימות שברו לנו את דלת הזכוכית, איימו במעצרים, סגרו את המקום ללא צו ולקחו אותי ואת משה כהן לחקירה במשטרה". לדבריה, לפני יומיים הגיעה לתחנת לוינסקי וקיבלה את "ברכת הדרך" לקיום האירוע. "הרביצו פה לאנשים, דחפו אנשים. יש שוטרים מצוינים במשטרה אבל הגיעו שני קצינים שהחליטו לעשות דווקא וחבל שיש שוטרים שמתייחסים תושבי דרום תל אביב כאל עבריינים. בשביל מה הביאו גדוד מג"בניקים?", הוסיפה קשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים סוגרים את המסיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות התפשטות השמועה על המעצרים וסגירת המסיבה ברשתות החברתיות, פעילים וחוגגים רבים הגיעו למקום ופתחו מחדש את האירוע. "אני ילידת שכונת נווה שאנן ובית אחותי נמצא בשכונה, שמוכת פשע ועבריינות", סיפרה קשת, שאמרה כי נוכחים רבים שאלו את השוטרים מדוע הם נטפלים דווקא למסיבה ולא מטפלים בעבירות אחרות שמתרחשות באופן יומיומי בשכונה.

בעמוד הפייסבוק של האירוע, נכתב כי הוא אורגן במחאה על אירועי "לילה לבן" של עיריית תל אביב: "בגלל ההזנחה המתמשכת של השכונות. בגלל שאירועי 'לילה לבן' מדלגים על רוב חלקי העיר - על תושבות ותושבי דרום ומזרח העיר. כי הגזענות של ההגמוניה התל - אביבית נגד שחורים פוגעת בנו, תושבי העיר השחורה. כי אירועים כמו 'לילה לבן' מעולם לא ייצגו אותנו, פנו אלינו או התקיימו אצלנו בשכונות. כי זיהום האוויר מהתחנה המרכזית עושה לכולנו רע בריאות. כי כספי הארנונה שלנו מממנים שיפוצים גרנדיוזיים בתיאטרון הבימה הלבן הבוהק, בזמן שהמוסד הציבורי המרכזי בדרום תל אביב זה בית המעצר אבו-כביר. כי אם מתעלמים מאתנו ב'עיר הלבנה', אין לנו ברירה אלא לארגן את החגיגות שלנו בכוחות עצמנו, עם חאפלה שלא נראתה כמותה בכל העיר".

"מדוע פוצצה המשטרה את מסיבת 'לילה שחור' בבית אחותי?", כתב חבר הכנסת דב חנין (חד"ש). "ממתי אפשר להכריז על מסיבה כהתקהלות בלתי חוקית? מדוע הופעל כוח? מדוע נעצרו אנשים? אין למשטרה מספיק עבריינות אמיתית בשכונות הדרום למקד בה את המאמץ? הלילה הזה מעלה הרבה שאלות קשות".

מעיריית תל אביב נמסר: "באירועי הלילה הלבן הגיעו לחגוג מאות אלפי אנשים. בדרום תל אביב התקיימו עשרות אירועים ברישיון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים סוגרים את המסיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • לילה לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully