וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תג מחיר" באבו גוש: צמיגים נוקבו, "ערבים החוצה"

18.6.2013 / 7:12

לצד 28 המכוניות שחנו ברחוב שבו מתגוררים יהודים וערבים וניזוקו, רוססו כתובות בגנות הדו-קיום. המשטרה חוקרת. אחד מכלי הרכב שהושחתו שייך לאמו של אברהם בורג: "פעולת טרור"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

צמיגיהם של 28 כלי רכב נוקבו הלילה (שלישי) ביישוב אבו גוש שליד ירושלים, באירוע הנחשד כפעולת "תג מחיר". המכוניות שניזוקו חנו ברחוב שבו מתגוררות משפחות ערביות ויהודיות. במקום רוססו כתובות "התבוללות" ו"ערבים החוצה". המשטרה החלה לחקור את האירוע. זוהי הפעם הראשונה שבה מתבצעת פעולת טרור יהודי באבו גוש, הכפר היחיד ששמר על ניטראליות, אפילו בימי האינתיפאדה.

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
הפעם הראשונה שפעולה מסוג זה מתבצעת באבו גוש. מכונית עם צמיגים מנוקבים, הבוקר/נועם מושקוביץ

אחד מכלי הרכב שהושחתו הלילה באבו גוש שייך לאמו של יו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג. "הכי חשוב שכל החברים שלנו שמתגוררים באבו גוש בסדר ולא נפגעו", אמר בתגובה בורג, השוהה כעת מחוץ לארץ. "אבו גוש זה הבית שלי ומי שכותב דברים כאלה כותב אותם עליי. זו בושה וחרפה. אין פה יהודים ואין פה ערבים, יש בני אדם. מדובר בפעולת טרור ואם הממשלה חושבת שהיא תוכל להתחמק מטיפול בנושא זה יחזור אליה חזרה. יש טרוריסטים יהודים שנמנעים לפעול נגדם".

הידיעה על המקרה הכתה בהלם גם את אנשי המשטרה. גורמים במשטרה מסרו הבוקר לוואלה! חדשות: "אם אכן מדובר באירוע פשיעה לאומית, הדבר הזה פוגע במרקם הדו-קיום ובחיים המשותפים של ערבים ויהודים בכפר הידידותי. המשטרה רואה זאת בחומרה רבה ביותר ותקדיש מאמצים גדולים, כפי שהיא עושה עד כה, להגיע למבצעים, ללכוד אותם ולמצות עימם את הדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
כתובות שרוססו באבו גוש/נועם מושקוביץ

איברהים עימאד, אחד הקורבנות של המעשה, סיפר לחדשות וואלה! כי הוא ובני משפחתו קמו בבוקר וגילו שארבעת הצמיגים של כלי הרכב שלהם על הרצפה. "הסתכלנו ימינה ושמאלה וראינו שככה זה לכל השכנים, אז הבחנו גם בכתובות. נראה לי שמתנחלים הגיעו לשכונה ועשו מה שהם עושים כמו בחברון ומקומות אחרים", סיפר. "יש יהודים שגרים בבית שלנו, שוכרים דירה, ולמזלם הרכב שלהם לא היה פה היום. זה כואב לנו מאוד, אנחנו שכל כך שומרים על היחס הטוב שלנו לכל אדם, לא מתעסקים בפוליטיקה. לא מגיע לנו שיקרה פה כזה דבר. זה לא יצליח להם, כל אחד שבא לגור באבו גוש אומר שהוא בן אדם ויודע מה זה שלום ודו-קיום וזה לא ישנה את היחס שלנו".

"תג מחיר - לא טרור"

רק שלשום הסמיך הקבינט המדיני-ביטחוני את שר הביטחון להכריז על פעילי "תג מחיר" כ"התאחדות בלתי מותרת" – הגדרה השונה מזו המתייחסת לפעולה כאל אירוע טרור. לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ההחלטה "תאפשר לשר הביטחון לעשות שימוש בסמכותו לפי תקנות ההגנה ולהכריז על פעילי 'תג מחיר' כהתאחדות בלתי מותרת באופן שיחזק משמעותית את היכולת להיאבק בתופעת 'תג מחיר'". כמו כן, נמסר כי היא "מרחיבה משמעותית את הכלים החקירתיים והמשפטיים העומדים לרשות כוחות הביטחון ואכיפת החוק במטרה לפעול נגד הפעולות המכונות 'תג מחיר'". במקביל לכך, שרת המשפטים, ציפי לבני, תמשיך לקדם את חוק הטרור המתייחס ל"תג מחיר" כאל פעולה טרוריסטית.

פעולת תג מחיר בבית הקברות האורתודוכסי ביפו. יוני 2013. דרור עינב
פעולת תג מחיר בבית העלמין הנוצרי ביפו, בשבוע שעבר/דרור עינב

אין מדובר במעשה הטרור היהודי הראשון בימים האחרונים. בלילה שבין חמישי לשישי האחרונים הוצתו שני כלי רכב בחניון בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים. מצלמת אבטחה שהוצבה בחניון תיעדה את ההצתה ואת הפיצוץ. אחד מכלי הרכב ניזוק באופן קשה מהפיצוץ, בעוד שהשני ניזוק באופן חמור פחות. על קיר שבמקום רוססה הכתובת "תג מחיר".

יום לפני ההצתה בירושלים אותרו כתובות "תג מחיר" וסמלי מגן דוד על קברים בבית העלמין הנוצרי-אורתודוקסי ביפו. ברחוב מכלול יופי, הסמוך לבית הקברות, רוססה כתובת על גבי חומת בניין מגורים ונוקבו צמיגיהן של חמש מכוניות שחנו בסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully