וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנון קיבל איומים זמן קצר לפני הירי: "אתה עוד תשמע ממני"

14.6.2013 / 16:07

פרסום ראשון: הפעיל בקהילה הגאה שנעצר מתעקש שאין לו כל קשר לירי בבר-נוער, אולם כעת מתברר כי קיבל איום מהנער שלכאורה קיים עמו מגע מיני, ויכול היה לדעת שהיה יעד הרצח

צילום: דניאל בוק, טל אגנלנדר; עריכה: יותם בן-דוד

צפו בגנון מדבר היום עם שחרורו למעצר בית

"הסתבכת אתי, אתה עוד תשמע ממני" – זה האיום שקיבל זמן קצר לפני הרצח בבר-נוער שאול גנון, הפעיל בקהילה הגאה החשוד בפרשה. מי שחתום עליו היה לא אחר מאשר קרוב משפחתו של חגי פליסיאן, החשוד העיקרי בביצוע הרצח. על פי החשד, גנון קיים עם הנער, שהיה אז קטין, מגע מיני, ובעקבותיו הגיע המסר המאיים. זמן קצר לאחר מכן אירע הירי במועדון. את הדברים הוא קיבל מהנער באמצעות תכתובת שהתנהלה בין השניים, והמשמעות היא שגנון היה מודע לכאורה לאפשרות שהקטין עמו נפגש עלול היה להיות זה שעומד מאחורי המעשה הנורא.

במהלך חקירת המשטרה התברר כי לאחר המפגש בין השניים, וסמוך לאירוע הרצח, קיבל גנון את המסר מאיים מהנער. גנון שוחרר היום (שישי) למעצר בית בן שבועיים, לאחר שהיה עצור ונתון לחקירה במשך עשרה ימים. הבוקר פורסם בקול ישראל כי לפני ששוחרר, חתם גנון על הסכם לפיו ישמש עד תביעה במשפט נגד חגי פליסיאן, החשוד העיקרי ברצח, והמעורבים הנוספים. על פי ההסכם, גנון יודה בקיום יחסי מין עם קרוב משפחתו של פליסיאן, ובכך יספק למשטרה את המניע לכאורה לרצח. בתמורה הוא לא יועמד לדין בגין ביצוע מעשה סדום.

שאול גנון מנכ"ל הבר-נוער לשעבר. יוני 2013. רענן כהן, מעריב
"אין ולא היה לי כל קשר לפרשת הרצח בבר-נוער במישרין או בעקיפין". שאול גנון/מעריב, רענן כהן

עוד על פי ההסכם, גנון לא יועמד לדין גם בגין שיבוש הליכי חקירה. על פי החשד, הוא הסתיר את דבר התכתובת המאיימת עם הקטין כשנחקר במשטרה לאחר הרצח, דבר שיכול היה לסייע בחקירה ולהביא את המשטרה לחשודים כבר לפני שנים. במהלך החקירה חשף עד המדינה את קיומו של האיום, מה שככל הנראה סיפק לחוקרים אמצעי לחץ נוסף על גנון. עם זאת, יש לציין כי ההסכם שנחתם עמו אינו מגן עליו מפני תלונות עתידיות.

מוקדם יותר היום הגיב גנון לראשונה לחשדות נגדו. עם צאתו מהדיון בבית משפט השלום בתל אביב, שבסופו הותר לפרסם את זהותו, ביקש גנון להודות לפרקליטו ולהכחיש בכל תוקף את החשדות. "אני מודה לעורך דין שלי", אמר, "ומבקש להגיד שכשהייתי במעצר הייתה חרושת שמועות זדונית שאין לה קשר למציאות, מעצרי בקשר לפרשת הרצח בבר-נוער גרם למשפחתי נזק עצום ולי כאב גדול". גנון הוסיף בהתרגשות כי במסגרת המגבלות המוטלות עליו, הוא יכול לומר: "אין ולא היה לי כל קשר לפרשת הרצח בבר-נוער במישרין או בעקיפין ולא ביצעתי כל עבירה שקשורה לנושא הזה". הוא התחבק ממושכות עם בני משפחתו ועזב את המקום. "אני מבקש שתתנו לי להתייחד עם בני משפחתי", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים, השקיעו אנשי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב מאמצים רבים על מנת להביא את הפעיל לידי הודאה בכך שביצע אקט מיני בצעיר החשוד במעורבות בפרשה. זאת מתוך הנחה כי ההודאה תאפשר להשיג ראיות מספיקות להגשת כתב אישום. בדיון הבוקר הציגה המשטרה בפני השופט עידו דרויאן מסמך שעליו ביקשה להטיל צו איסור פרסום, ככל הנראה מדובר בהסכם שנחתם לכאורה עם גנון. השופט דרויאן סירב לבקשת המשטרה בטענה כי אם המסמך לא יודלף על ידי המשטרה, הוא ממילא לא יפורסם.

בנוסף לחשדות בפרשת הבר-נוער, מאז אתמול נחשד גנון בעבירות מין נוספות. אישה, שבעבר הייתה גבר, התלוננה במשטרה כי בשנת 1997 ניסה גנון לאנוס אותה והטריד אותה מינית. בריאיון שהעניקה אתמול לקול ישראל, טענה האישה: "הוא ניסה להפשיט אותי ולגעת באיבר המין שלי, הוא הוציא את איבר המין שלו. הייתי בהלם. הוא ניסה להשכיב אותי לכיוון המיטה, באלימות. יכול להיות שהיה אגרסיבי קצת. אני אמרתי שאני לא מעוניינת". לדבריה, כשניסתה לברוח גנון צעק והתעצבן עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully