וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות "תג מחיר" רוססו על קברים ובתים ביפו

13.6.2013 / 11:19

בבית העלמין הנוצרי בעיר רוססו כתובות וסמלי מגן-דוד על מסר מצבות. ברחוב סמוך לבית הקברות נוקבו צמיגים של כלי רכב שחנו במקום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע

בבית העלמין הנוצרי-אורתודוקסי ביפו אותרו הלילה (חמישי) כתובות "תג מחיר" וסמלי מגן דוד על קברים. ברחוב מכלול יופי הסמוך רוססה כתובת על גבי חומת בניין מגורים ונוקבו גלגליהם של חמש מכוניות שחנו בסמוך. המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה.

בית העלמין האורתודוקסי נמצא בשכונת גבעת עלייה בדרומה של יפו, ונמצא במתחם הכולל חמישה בתי קברות שונים של העדות והדתות השונות שבעיר. ליד בית העלמין האורתודוקסי ממוקם בית העלמין המוסלמי וסמוך לו שוכן בית פרס לשלום.

פעולת תג מחיר בבית הקברות האורתודוכסי ביפו. יוני 2013. דרור עינב
כתובות מרוססות על מצבות בבית הקברות האורתודוקסי ביפו, היום/דרור עינב

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) התייחס בצהריים לריסוס הכתובות ביפו. "הרוח הגזענית המצחינה שנושבת מההנהגה בירושלים מגיעה לכל חלקי הארץ – וזו התוצאה. הטרוריסטים העלובים של תג מחיר מרגישים את הקריצה ואת העלמת העין של השלטונות, והרשו לעצמם להשחית קברים נוצרים ביפו, ולרסס כתובות נאצה", אמר ח"כ פריג' שטען כי הבית עליו רוססו הכתובות הינן של שופט בית משפט מחוזי ממוצא ערבי. "אין זה מקרה, שהדבר קרה באותו יום בו הממשלה דחתה את הצעת החוק שלי לחינוך נגד גזענות. כי זה המסר – הממשלה קובעת כי החינוך נגד גזענות אינו חשוב מספיק, ומנגד מקדמת הצעות כמו חוק הלאום שמבקשות לקבוע שחור על גבי לבן שערבים הם אזרחים סוג ב'".

מארגון יוזמות קרן אברהם, שפועל לשילוב ולשוויון בין יהודים לערבים, נמסר בתגובה כי "ההתקפות הגזעניות נגד האזרחים הערבים נמשכות, וברור שהגינויים שנשמעים בנושא לא עוצרות אותן. על ממשלת ישראל לפעול נגד התופעה באותו האופן שהיא מצפה ממדינות בעולם לפעול נגד האלימות הגזענית שגורמים אנטישמיים מפעילים כנגד יהודים".

בסוף חודש מאי האחרון, התגלו כתובות מרוססות בנוסח "תג מחיר", שבין השאר כללו את המילים "נוצרים קופים", "ישו קוף" ו"נקמה" על קיר כנסיית הדורמיציון בירושלים ועל כלי רכב הסמוכים לה. כמו כן, נוקבו צמיגיהם של כלי רכב. משטרת ירושלים פתחה בחקירת המקרה. יום קודם לכן אירעו ארבעה מקרים של פעולות תג מחיר ברחבי יהודה ושומרון, כשהחשד במשטרה הוא שמדובר היה בפעולות יזומות של פעילי ימין קיצוניים לציון יום ה-30 למותו של אביתר בורובסקי מיצהר שנרצח בצומת תפוח.

פעולת תג מחיר בשכונת עג'מי ביפו. יוני 2013. דרור עינב
הכתובת על חומת בניין המגורים ביפו, היום/דרור עינב

כשבועיים קודם לכן, באמצע חודש מאי, קיימו שרת המשפטים ציפי לבני, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דיון בתופעת "תג מחיר". בפגישה השתתפו גם נציגי הפרקליטות, צה"ל ושב"כ. השרים והיועץ המשפטי ציינו כי הם רואים בחומרה את הזליגה של פעולות "תג מחיר" לתוך ישראל, והסכנה שבפגיעה ביחסים עם ערביי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully