וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעיל בקהילה הגאה שנעצר - עובד עם נוער בסיכון

החשוד בקשר למניע לרצח בבר-נוער מועסק זה שנתיים במוסד של משרד הרווחה. רבים בקהילה נדהמו ממעצרו: "לא הגיוני שאדם כל כך טוב חשוד במשהו שהוביל לאירוע הזה"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, טל אנגלנדר, מאל בנאוליאל, חדשות 10; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

לאחר שהערב (שני) נאלצו כלי התקשורת לגנוז את הפרטים על חקירת הרצח בבר-נוער שחשפה המשטרה ללא היתר, נותרו פרטים רבים על ארבעת החשודים שנעצרו בעקבות החקירה חסויים. ארבעת החשודים נעצרו בשבוע שעבר - שלושה מהם בחשד למעורבות ברצח, ואדם נוסף, פעיל מוכר בקהילה הגאה, בחשד לקשר למניע הרצח. לוואלה! חדשות נודע כי אותו פעיל מועסק בשנתיים האחרונות במוסד של משרד הרווחה המטפל בנוער בסיכון. מדובר במוסד הפועל לשיקום נוער עבריין, ואותו בכיר מועסק על ידי עמותה המפעילה את המקום עבור משרד הרווחה. יש לציין כי כל אדם העובד במסגרות עם ילדים ונוער נדרש להציג אישור משטרה המעיד כי אינו עבריין מין, אותו פעיל הציג אישור כזה והחל בעבודתו.

עם היוודע דבר מעצרו של הפעיל בקהילה נדהמו רבים, שסיפרו על אדם שעזר לחברים בקהילה להתמודד עם קשיים שבהם נתקלו. "זה האיש שליווה אותי לאורך תקופה ארוכה, כשהיו לבטים וחששות רבים סביב היציאה מהארון", סיפר מתנדב באגודת הלהט"ב. "שמעתי על המעצר מחבר וגם הוא היה הרוס מזה, זה פשוט לא נשמע הגיוני שאדם כל כך טוב, ששם כל אדם אחר לפניו, יהיה חשוד במשהו שהוביל לאירוע הנורא הזה. אני מקווה שהם יתבדו ונגלה שהכל המצאה, אני לא יודע איך הוא ימשיך עם הידיעה שבגללו אירע אירוע טרגי כל כך".

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
"לא הגיוני שהוא חשוד במעשה שהוביל לאירוע הנורא", אמר חבר בקהילה. החדר במועדון הבר-נוער בו אירע הרצח/רויטרס

גל, שהיה מבאי הבר-נוער באופן קבוע ופגש בעבר את אותו בכיר מהקהילה לא יודע מנוח מהיום בו גילה על המעצר. "אני לא יודע איפה הייתי היום בלי הבר-נוער ובלעדיו", אמר. "אני לא מאמין שיש לו יד בזה. הוא היה הראשון לעזור לכל אדם ונתן את כל כולו לאחרים. אני בטוח שמהר מאוד יבינו שאין לו קשר לאירוע ומישהו מנסה להפליל אותו, היו אנשים שלא ידעו איך 'לאכול' אותו, אני בטוח שזו אי הבנה". לדבריו, "הבר-נוער היה המקום שיחיד שאני יכול לומר ש'חייתי' בו באותם ימים. באתי מעפולה, ששם זה היה בעיקר להסתיר ולספוג קללות מאנשים שהבינו עוד לפניי שאני הומו, ולא היה לי עם מי לדבר כשהוריי מסורתיים ואין אצלם דבר כזה 'הומו'. הייתי בדיכאון עד שקראתי על המקום באיזה פורום וכשהגעתי פחדתי להיכנס, פחדתי שזו תהיה הודאה ש'אני הומו' ולא הייתי מסוגל. ישבתי בחוץ אז הוא הגיע, ישב איתי בחוץ שעתיים ורק דיברנו. זו פעם ראשונה שדיברתי עם מישהו בצורה פתוחה כל כך - אני דיברתי ולא איזו דמות שהייתי ממציא לאנשים בבית ספר כדי שיעזבו אותי. הרגשתי כאילו קיבלתי את חיי שוב".

מהאגודה למען הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) נמסר כי הפעיל סייע לאלפי בני נוער ומבוגרים להט"בים במשך שנים רבות. "בכל מקרה, חשוב להפריד בין האדם שהתנדב במסגרות הקהילה והאשמות נגדו, לבין פשע השנאה שבוצע נגד בני נוער להט"בי שלא היה להם דבר וחצי דבר עם הרוצח", נמסר. "הטענה של המשטרה שהמניע הוא נקמה אישית, ולא פשע שנאה, מביך במיוחד על רקע העובדה שגם המניע של פשעי שנאה על רקע לאומני הוא נקמה, השאלה היא כלפי מי מופנית הנקמה. במקרה זה, כבפשעי שנאה על רקע לאומני, הנפגעים לא היו קשורים לנקמה אלא בני נוער להט"ביים חפים מפשע. ברור לכל שהרצח בבר-נוער הוא פשע שנאה לכל דבר ועניין, ואנו נפעל למען אישור הצעת חוק הסיוע לנפגעי הירי בבר-נוער הזוכה לתמיכת רוב חברי הכנסת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully