וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכני החשודים ברצח בבר-נוער: "היה ברור שיסתבכו"

שלומי גבאי

6.6.2013 / 16:27

שכניהם של שניים מהחשודים במעורבות ברצח ב-2009 לא הופתעו לגלות כי הם מעורבים בפרשה שזעזעה את המדינה. "הם כל הזמן חיפשו לעשות קומבינות וכסף קל", אמר אחד השכנים

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, אבי כהן, חדשות 10, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

יממה לאחר המעצר המתוקשר של שלושת החשודים במעורבות ברצח הצעירים במועדון הבר-נוער בתל אביב באוגוסט 2009, שכניהם של שניים מהחשודים לא הופתעו לגלות כי הם מעורבים בפרשה שזעזעה את המדינה. אחד השכנים בבניין המגורים של שני החשודים בשכונת פרדס כץ שבבני ברק סיפר היום (חמישי) כי "היה לי ברור שיום אחד הם יסתבכו, אבל לא בתיק כל כך רציני שיכול לסבך להם את החיים".

החשודים ברצח הבר-נוער בבית משפט השלום. יוני 2013. דרור עינב
"היה ברור שיסתבכו". אחד החשודים ברצח בבית המשפט/דרור עינב

לדבריו, הם גדלו בסביבה חרדית אך בשנים האחרונות חזרו בשאלה. שכנים נוספים סיפרו כי השניים "נהגו להסתובב בחברת אנשים בעייתיים ומפוקפקים. הם כל הזמן חיפשו לעשות קומבינות וכסף קל". אחיו הצעיר של אחד החשודים סירב להתייחס לחשדות שהועלו כלפי אחיו, ואף ניסה לתקוף עיתונאים שהגיעו לבניין. היום הורה בית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרם של שלושת החשודים ברצח ליז טרובישי וניר כץ במועדון שבו נהגו לבלות נוער גאה ב-11 ימים. ההערכה היא שהיורה לא התכוון לפגוע בנערים וכי הם לא היו המטרה. לכן, טענו בדיון כי לא מדובר ב"פשע שנאה". אחד החשודים היה קטין בעת ביצוע המעשה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אחיו של אחד החשודים ברצח בבר-נוער, 6 במאי 2013. שלומי גבאי
אחיו של אחד החשודים במעורבות בפרשה/שלומי גבאי

ככל הנראה, בתקופה שבין שבוע לשבועיים לפני האירוע, החליטו החשודים לבצע את המעשה. אחד החשודים, אשר היה קטין בעת ביצוע המעשה, היה מוכר למשטרה ונעצר בעבר בחשד לפריצה לכלי רכב ולהצתה. המשטרה מגדירה את החשוד "נפגע עבירה", אשר ייתכן שקשורה לאירוע. בנוסף לשלושת החשודים שנעצרו אתמול, הבוקר נעצר בכיר בקהילה הגאה במסגרת חקירת הירי. במשטרה מעריכים כי יש בידו מידע אודות התקרית. מעצרו הוארך בארבעה ימים.

הרצח אירע ב-1 באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה בלב תל אביב. מאז הרצח, פעלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה על מנת להתחקות אחר עקבות היורה, שהגיע למועדון בשעות הערב בעודו מלא אדם, פתח באש ממנה כאמור נהרגו כץ בן ה-26 וטרובישי בת ה-16, ונמלט מהמקום.

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
זירת הרצח במועדון הבר-נוער בתל אביב/רויטרס

מהירי נפצעו עשרה נערים ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו נכים או משותקים. הרצח זעזע עמוקות את המדינה בכלל את הקהילה הגאה בפרט. מדובר באחד התיקים שהושקעו בהם המשאבים הגדולים ביותר בשנים האחרונות, וצו איסור פרסום גורף הוטל על החקירה. בחודש אוקטובר 2012, נוכח צו איסור הפרסום, נודע על התפתחות מסוימת בחקירה - אולם מאז לא נרשמה התקדמות משמעותית. ביום השנה לרצח נוהגת הקהילה הגאה בתל אביב ובירושלים לציין את המאורע בטקסים, ובשנה שעברה אף נחנך "מרכז ניר" בתל אביב, הפועל למיפוי ולמעקב אחר כל פעילות אלימה נגד חברים בקהילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנרצחים, ליז טרובישי וניר כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully