וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 בני משפחה נהרגו בתאונה - קרוביהם זכו לפיצויים

22.5.2013 / 3:15

בני משפחת ברנשטיין-גוטשטיין נהרגו בדרכם לחופשה בתאונה בין רכב המיניבוס בו נסעו לבין רכבת. כעת, פסק בית המשפט על תשלום כמיליון שקלים פיצויים לבני המשפחה שנותרו

באוגוסט 2010 נהרגו שבעת בני משפחת ברנשטיין-גוטשטיין מביתר עילית בתאונת דרכים מחרידה בין מיניבוס שהובילם לחופשה לבין רכבת, סמוך לקריית גת. לאחרונה, כמעט שלוש שנים לאחר האירוע הטראגי, פסק שופט בית המשפט המחוזי בעיר על תשלום פיצויים לבני משפחתם בסך 1.1 מיליון שקלים.

הסכם הפיצויים הושג לאחר משפט ארוך שניהלו בני המשפחה נגד נהג המיניבוס הפוגע, יעקב ישר ישורון, וחברת הביטוח "הכשרת הישוב". בתחילה, הוגשה תביעת ענק נגד הנהג וחברת הביטוח בסכום כולל של עשרה מיליון שקלים, בטענה שסכום פיצויים זה דרוש עבור הוצאות הקבורה לשבעת ההרוגים, כאב וסבל והפסדי שכר מצטברים.

7 הרוגים בהתנגשות בין רכבת למיניבוס בדרום. שי מכלוף
זירת התאונה/שי מכלוף

בחודשים האחרונים הגיעו הצדדים להסכם פשרה במסגרתו יוסרו התביעות, בתמורה לפיצוי האמור בסך של כמיליון שקלים. על פי הסכם הפשרה, שהגיע לידי וואלה! חדשות, חברת הביטוח "הכשרת הישוב" תישא בפיצויים של 770 אלף שקלים, ואילו הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים תישא בפיצוי בסך 330 אלף שקלים.

בתאונה הקשה נהרגו אב המשפחה, הרב אריה לייב ברנשטיין, אשתו רבקה, בתו מלכי גוטשיין שהייתה בהריון, בנה בן השנה וחצי מרדכי-אהרון ושלושת אחיה הקטנים – יוחנן בן ה-16, חנה בת ה-14 ומרדכי אהרון בן ה-9. בני המשפחה הנותרים - דוד גוטשטיין שנפצע בתאונה ואיבד את אשתו ובנו, והוריהם של אריה ורבקה ברנשטיין ששכלו את ילדיהם ונכדיהם, הם שהגישו את תביעת ענק לפיצויים, והם גם אלו שהגיעו עם בית המשפט להסכם הפשרה.

נהג המיניבוס שוחרר למעצר בית. שי מכלוף
נהג המיניבוס במהלך שיחזור התאונה/שי מכלוף

התאונה אירעה לאחר שישר ישורון, נהג המיניבוס בו נסעו בני המשפחה, פרץ מחסום רכבת לאחר סגירתו סמוך לקריית גת. הרכב נתקע על הפסים, ותצפיתנית ישורון לא הספיק לבלום ופגע במיניבוס. לפי כתב האישום המקורי שהוגש לבית משפט השלום בקריית גת, התאונה אירעה עקב רשלנותו של ישורון, בין היתר, משום שלא שם לב לדרך שלפניו, ולא הבחין באותות שהופעלו לפני המפגש עם המסילה, המזהירים כי רכבת מתקרבת אל נקודת המפגש עם הכביש.

ישורון, כך נכתב, לא עצר את רכבו בקו העצירה לפני המחסום ולא שם לב כי הרמזור שלפני המפגש מהבהב, למרות שיכול היה להבחין בכך ממרחק של 200 מטרים לפחות. הוא הבחין בירידת המחסום מאוחר מדי, רק ממרחק של כ-32 מטרים, וזאת למרות ששדה הראייה במקום היה פתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully