וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגה בבאר שבע נקברה: "רצח ארבעה ופצע עיר שלמה"

רמי שני

21.5.2013 / 18:02

ענת אבן חיים, שנהרגה באירוע הירי בבנק בבאר שבע הובאה למנוחות. ליוו אותה מאות בני אדם, משפחתה ושלושת ילדיה. "היית כל עולמי. לא הספקת לראות כלום בחיים", ספדה לה אמה

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

"הרוצח הרג ארבעה אנשים ופצע עיר שלמה, 200 אלף תושבים. לבנו שותת דם וצועק, למה?", כך ספד אחר הצהריים (שלישי) ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' לענת אבן חיים, שנהרגה אתמול במסע הירי בבנק. מאות תושבים, קרובים ובני משפחה, בהם שלושת ילדיה של אבן חיים ליוו אותה היום בדרכה האחרונה. אמה, שוש ביטון, ואחיותיה סימה והודיה נפרדו בכאב מאבן חיים - לקוחה של הבנק שנקלעה לקו האש. "התעוררתי למציאות אחרת. כואבת. היית כל עולמי. לא הספקת לראות כלום בחיים: את בת המצווה של בתך, את הגיוס של אחותך, את החתונה של אחיך וילדייך", אמרה האם והאחות סימה הוסיפה: "אנחנו נגדל את ילדיך כאילו נולדו מרחמי".

אחר הצהריים הובא למנוחות בבאר שבע גם עידן סברי, בן 22 במותו, לקוח הבנק שנהרג מהירי. "כל החיים שמרתי עליו, וברגע שהכי היה צריך אותי לא הייתי לצדו", אמר האח אריאל סברי בהלוויה.

בשעה 18:00 החלה הלווייתו של מנהל הסניף, אבנר כהן, ביישוב עומר הסמוך לבאר שבע.

מסע הירי בבאר שבע: כותרות אחרונות
- כך התרחש מסע הנקמה הקטלני בבנק - שלב אחר שלב
- אף שהיה מחוסר הכרה: פצוע מהבנק הובהל אזוק לבית החולים
- סניף הבנק בבאר שבע נפתח; המשטרה חוקרת את תפקודה

הלוויתה של ענת אבן חיים בב"ש, מאי 2013. עומר מירון
"לבנו שותת דם וצועק, למה?". הלווייתה של אבן חיים בבאר שבע/עומר מירון

הלילה נערכה הלווייתו של מאיר זיתון, סגן מנהל סניף בנק הפועלים, בו בוצע אירוע הירי לפי החשד על ידי שוטר משמר הגבול לשעבר איתמר אלון. מאות בני אדם ליוו אותו בדרכו האחרונה. בין המשתתפים שהגיעו לבית העלמין בעיר, בני משפחה רבים, חברים וגם לקוחות רבים שהכירו את זיתון באופן אישי.

אלמנתו, ורד זיתון, ספדה לבעלה: "מאיר שלי, תשע שנים אני נוסעת לעבודה ונדמה שהיום הנסיעה נעצרה. האוטובוס הפסיק לנסוע. הגלגלים נעצרים. הנהג קופא במקומו, ובאמת משהו בי קפא . נעתקו ממני המילים. אחז בי ההלם ועדיין אוחז. אני קפואה. בין מבזק למבזק, בין ידיעה קופצת באינטרנט לאחרת, ניסיתי לתפוס את עצמי, לקוות, להיאחז באמונה שלמה. אבל אני עדיין לא מעכלת את הבשורה המרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלווית מאיר זיתון, סגן מנהל סניף בנק הפועלים בבאר שבע שנרצח. עומר מירון
הלווייתו של סגן מנהל הסניף, מאיר זיתון/עומר מירון

הבוקר, יום לאחר מסע הירי - סניף בנק הפועלים בשכונת נווה זאב נפתח לפעילות. עשרות תושבי העיר הגיעו למקום, הדליקו נרות נשמה והניחו פרחים לזכר הקרבנות. רפאל ביטון, אביה של ענת אבן חיים, שנהרגה, הגיע אף הוא למקום. הוא ניגש לפתח הבנק ופרץ בבכי, הדליק נר נשמה, ואמר: "ענת, אני מבטיח שנחזיק מעמד בשבילך. נעשה הכול כדי שהילדים יהיו בסדר ומאושרים". אחד מבני המשפחה הוסיף: "אישה הולכת לבנק ומאבדת את החיים. אולי אם היה מאבטח זה היה נמנע".

כל העובדים שהיו במקום אתמול במהלך המתקפה לא יגיעו היום לעבודה ויוחלפו בידי פקידים אחרים. אמנם הבנק שב לפעילות, אולם הלקוחות שהגיעו למקום מדברים רק על האירוע שאירע אתמול.

במקביל, ממשיכה המשטרה לחקור את האירוע, וממקדת את החקירה בעיקר בתפקוד כוחותיה במהלכו. כוחות משטרה הגיעו לזירת הירי בזמן שהתקרית עוד הייתה בעיצומה, ועל פי עדי ראייה הירי נמשך כששוטרים כבר עמדו סמוך לכניסת המבנה. השוטרים אף ירו כמה יריות לעבר היורה, איתמר אלון, בניסיון למנוע ממנו להמשיך לירות, זאת לצד הכנסה מהירה של גורמי ניהול משא ומתן, כדי לנסות להבין את כוונותיו. כעת מנסה המשטרה לקבוע אם ניתן היה למנוע את ההרג או לעצור אותו.

(עדכון ראשון: 16:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully