וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניף הבנק בבאר שבע נפתח; המשטרה חוקרת את תפקודה

לפי עדי ראייה, שוטרים כבר עמדו סמוך לסניף הבנק בזמן שאיתמר אלון המשיך לירות בתוך המבנה, והמשטרה בודקת אם אפשר היה לעצור את הירי. עשרות תושבים מתגודדים מחוץ לבנק

צילום: דניאל בוק, רומן ואינר, עומר מירון, ערוץ 10, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

יום לאחר מסע הירי בו נרצחו ארבעה בני אדם, סניף בנק הפועלים בשכונת נווה זאב בבאר שבע נפתח הבוקר (שלישי) לפעילות. עשרות תושבי העיר הגיעו למקום, הדליקו נרות נשמה והניחו פרחים לזכר הקרבנות. רפאל ביטון, אביה של ענת אבן חיים, שנרצחה אתמול באירוע, הגיע אף הוא למקום. הוא ניגש לפתח הבנק ופרץ בבכי, הדליק נר נשמה, ואמר: "ענת, אני מבטיח שנחזיק מעמד בשבילך. נעשה הכול כדי שהילדים יהיו בסדר ומאושרים". אחד מבני המשפחה הוסיף: "אישה הולכת לבנק ומאבדת את החיים. אולי אם היה מאבטח זה היה נמנע".

כל העובדים שהיו במקום אתמול במהלך המתקפה לא יגיעו היום לעבודה ויוחלפו בידי פקידים אחרים. אמנם הבנק שב לפעילות, אולם הלקוחות שהגיעו למקום מדברים רק על האירוע שאירע אתמול.

רמו וקנין, אחד מהלקוחות שהיו אתמול בבנק בזמן הירי הגיע למקום גם הבוקר, על מנת לראות את המקום שבו חווה את האירוע הקשה. "רציתי לבוא לפה להיזכר במה שקרה אתמול", סיפר וקנין, "כמעט ולא ישנתי בלילה. כשהיורה נכנס התחבאתי מתחת לשולחן. שני אנשים שהתחבאו יחד איתי – הוא ירה שתי יריות בכל אחד מהם. מרים כהן, שהתחבאה מאחורי שידה, נלקחה על ידו לא ידעתי לאן. היא אמרה לו 'אל תירה בי, אל תירה'".

"היריות נמשכו", המשיך וקנין, "לא ידעתי מה קורה, חשבתי שיש יותר מיורה אחד. בשלב מסוים נכנסו שוטרי מג"ב ואחד מהם תקף אותי ולקח אותי החוצה מהבנק. אולי הוא חשב שאני חשוד, אבל הבהרתי לו שאני פה לקוח והוא שחרר אותי".

פתיחת סניף הבנק בבאר שבע בו בוצע הטבח. עומר מירון
סניף הבנק בבאר שבע, הבוקר/עומר מירון

במקביל, ממשיכה המשטרה לחקור את האירוע, וממקדת את החקירה בעיקר בתפקוד כוחותיה במהלכו. כוחות משטרה הגיעו לזירת הירי בזמן שהתקרית עוד הייתה בעיצומה, ועל פי עדי ראייה הירי נמשך כששוטרים כבר עמדו סמוך לכניסת המבנה. השוטרים אף ירו כמה יריות לעבר היורה, איתמר אלון, בניסיון למנוע ממנו להמשיך לירות, זאת לצד הכנסה מהירה של גורמי ניהול משא ומתן, כדי לנסות להבין את כוונותיו. כעת מנסה המשטרה לקבוע אם ניתן היה למנוע את ההרג או לעצור אותו.

במסגרת החקירה, מנסה המשטרה לגבש תסריט של מהלך ההתרחשות במטרה להפיק לקחים לעתיד. בשל העובדה שבקצה החקירה לא יהיה את מי להעמיד לדין על רצח ארבעה בני אדם, במשטרה אומרים כי אם בחקירה ייבנה פרופיל של מפגע אפשרי, יתכן שניתן יהיה למנוע אירוע כזה בדרך של טיפול מקדים, בין היתר באמצעות גורמי רווחה. סוגיה נוספת שתיבדק בחקירה היא טענתו של אחד הלקוחות כלפי השוטרים שהגיעו לזירה, אשר חשדו בו שהוא שותפו של היורה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פתיחת סניף הבנק בבאר שבע בו בוצע הטבח. עומר מירון
סניף הבנק בבאר שבע/עומר מירון

אלון ביצע את הירי באמצעות נשק שהחזיק ברישיון, אותו הוא כבר שלף בעבר במהלך סכסוך שכנים לפני כשנתיים. בעקבות אותה תקרית, הוא הועמד לדין ונשקו נלקח ממנו, אולם בית המשפט החליט לבסוף להחזירו, בין היתר נוכח טענתו כי הדבר נועד לשמור על ביטחונו, משום שהיה בעברו איש ביטחון שהשתתף בפעולות מבצעיות שונות, וחשש מפני גורמים שינסו לפגוע בו. לא ניתן לפסול את האפשרות שביצוע הערכה נפשית לאלון טרם החזרת הנשק הייתה יכולה לשנות את שיקול הדעת של בית המשפט במקרה הזה, ואפשר שמחקירת האירוע תצא המלצה עתידית בעניין.

כבר אתמול העלתה החקירה שאלון ביצע את הירי בבנק לאחר שסירבו להעניק לו אשראי על חוב של כמה אלפי שקלים, והוא נקלע למצוקה כלכלית. יצוין כי אלון פקד לאחרונה את שירות התעסוקה כמה פעמים בניסיון למצוא למצוא מקום עבודה, אולם חלק מההצעות שקיבל לא היו לרוחו ולאחרות הוא לא התאים.

פתיחת סניף הבנק בבאר שבע בו בוצע הטבח. עומר מירון
האם ניתן היה למנוע את הרצח?/עומר מירון

על פי החשד, אלון הגיע אתמול בבוקר אל מכשיר הכספומט בסניף הבנק וניסה להוציא ממנו כסף, ללא הצלחה. הוא נכנס לבנק בניסיון לפתור את בעייתו עם הפקידים, אך אלה לא יכלו לעזור לו. הוא עזב את הבנק וחזר בצהריים עם כלי הנשק שלו והחל לירות. כתוצאה מהירי, נהרגו ארבעה בני אדם ושלושה נפצעו. לאחר מכן החזיק האיש עובדת בסניף כבת ערובה. בתום האירוע, התאבד בירי.

אלון היה רווק בן 40 תושב באר שבע. הוא שירת בקצין מג"ב וכקצין בהנדסה הקרבית, והשתחרר בדרגת סרן. הוא עבד בתחילת העשור הקודם כקצין ביטחון במוסדות חינוך בעיר, אך פוטר ב-2003. במהלך שנות עבודתו, הוא קיבל את מדליית העיר ותעודת הערכה, על שפעל באומץ לב בעת פיגוע בעיר.

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
זירת הירי, אתמול/חדשות 24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully