וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדחו של החשוד בירי בבאר שבע הוחרם ב-2011 - והושב

גלעד גרוסמן

20.5.2013 / 20:25

המשטרה ביקשה להחרים את הנשק, מאחר ועלה חשש כי האיש מסוכן להוריו. בערעורו טען כי אם יוותר ללא נשק יהיה חשוף לפגיעה בשל עברו הביטחוני. מומחה לרישוי נשק: החלטה סבירה

צילום: דניאל בוק, רומן ואינר, עומר מירון, ערוץ 10, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

האם הכתובת הייתה על הקיר? לפני כשנתיים החרימה המשטרה את נשקו של איתמר אלון, החשוד בירי היום (שני) בסניף בנק הפועלים בבאר שבע, לאחר שעלה חשש שהוא מסוכן להוריו. אולם, בהמלצת בית המשפט נשקו הוחזר.

באוגוסט 2011 נחקר אלון במשטרת באר שבע בחשד לגרימת נזק לרכוש והכשלת שוטר, בעקבות סכסוך עם שכנו. קצין חקירות בתחנת באר שבע שוחח עמו, וסבר כי הוא עלול להוות סכנה להוריו, ולכן החליט להחרים את נשקו האישי. אולם, אלון ערער על ההחלטה לבית משפט השלום בבאר שבע. הוא הסביר כי הוא זקוק לנשק לביטחונו האישי בשל עברו הביטחוני. בדיון בבית המשפט טען נציג המשטרה כי אין מקום להחזיר לחשוד את הנשק "לפחות עד שיתבררו כל הנסיבות, בין היתר, בדיקת המסוכנות של העורר כלפי הוריו".

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
החשוד הסביר כי הוא זקוק לנשק לביטחונו האישי בשל עברו הביטחוני. זירת האירוע/חדשות 24

מנגד, החשוד טען שבמהלך שירותו הביטחוני ביצע "מעשים חמורים ביותר מבחינת הצד השני של המחבלים", וכי אם ייוודע שהוא אינו נושא נשק תהיה לכך "משמעות טרמינלית". הוא הסביר כי ישנה משפחה פלסטינית שבניה כבר הרגו בעבר שלושה אנשי ביטחון, ולכן אם יוותר ללא נשק הפגיעה בו היא ודאית. "אני מבקש להחזיר לי את הנשק על מנת לאבטח את עצמי ברמה האישית", אמר. המשטרה ביקשה לחקור את החשוד גם בנוגע לחשש שיפגע בהוריו, והשופטת המליצה שלאחר החקירה ישקלו במשטרה שוב את עניין החרמת הנשק. זאת, לאור העובדה שהחשדות נגדו עסקו בכלל בריב עם השכן שלו, ולא בחשש שיפגע בהוריו. אלון נחקר פעם נוספת במשטרה, ולאחר מכן הוחלט להחזיר לו את נשקו.

מחקירה ראשונית של האירוע היום עולה כי אלון הגיע לבנק וביקש למשוך כסף מהכספומט. משלא עלה בידו למשוך את הכסף, הוא ניסה להסדיר את קבלת המזומנים עם פקידי הבנק, אך ללא הצלחה. על פי החשד, בשלב זה הוא שב לביתו ולקח את נשקו האישי. סביב השעה 13:00 הוא נכנס לסניף והחל לירות לכל עבר. מהירי נהרגו ארבעה בני אדם ושלושה אחרים נפצעו. נוכח הבהלה הרבה, רבים מהלקוחות נמלטו מהסניף אולם אלון הצליח לקחת את אחת מעובדות הסניף כבת ערובה. כעבור זמן מה היא שוחררה ופונתה לקבלת טיפול רפואי ואלון התאבד. יתר הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אין בדיקה נפשית למבקש רישיון

"על פניו, מדובר בהחלטה סבירה", אומר עו"ד ניר פוגל, המתמחה בתחום רישוי הנשק. "העובדה שהוא היה מעורב בסכסוך שכנים לא אומרת שמחר הוא יכנס לבנק וירה בארבעה אנשים. זה מופרך". לדבריו, המשטרה בדרך כלל ממליצה לבטל רישיונות בעקבות עבירות של אלימות, או סמים, או כאשר נעשה שימוש בנשק בביצוע עבירה או כאשר יש לאדם רקע פסיכיאטרי. "יש דברים שאי אפשר לצפות. גם אם היו מבטלים לו את הרישיון, סיכוי טוב שאם הוא היה עותר נגד פקיד הרישוי העתירה הייתה מתקבלת והיו מחזירים לו את הרישיון".

עו"ד פוגל מוסיף כי כדי לקבל רישיון אין צורך לעבור בדיקה פסיכיאטרית, וגם אם יש לאדם רקע של בעיות נפשיות, הדבר לא תמיד ידוע למשרד לביטחון פנים. "רוב האנשים שמקבלים רישיון הם מאבטחים, וגם איתם יש בעיות. ועדיין רובם המוחלט של המאבטחים מחזיק ברישיון ללא כל תקלה ויש נחיצות רבה ברישיון שלהם. מה בודקים ברישיון ארגוני? שלאדם אין עבר פלילי, את הגיל שלו ואת שירותו הצבאי. אין בדיקה נפשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully