וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרו לפרסום שמות החשודות בעושק הקשישים

15.4.2013 / 16:57

רוזה ואורטל ענו, אם ובת מחולון בנות 53 ו-27, עצורות בחשד שהתחזו למטפלות והונו חמישה קשישים. באחד המקרים המשיכו על פי החשד להשתמש בכרטיס אשראי של קשיש שהלך לעולמו

האם ישנם קורבנות נוספים לעושק הקשישים? היום (שני) הותרו לפרסום שמותיהן של האם ובתה, החשודות כי התחזו למטפלות והוציאו מקשישים רכוש במרמה ובאיומים. מדובר באורטל ענו ובאמה, רוזה ענו – שתיהן תושבות חולון. באמצעות הפרסום מקווים במשטרה שקשישים נוספים שנפלו קורבן לחשודות יגיעו למסור תלונה. בשבוע שעבר האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרן של השתיים עד מחר.

האם והבת מוסיפות להכחיש בחקירתן את העבירות המיוחסות להן, אך ככל שהחקירה מתקדמת עולים ממנה פרטים נוספים אודות מעשיהן לכאורה של השתיים. על פי החשד, הן המשיכו לעשות שימוש בכרטיס האשראי של אחד מהקשישים, גם לאחר שהלך לעולמו לפני כמעט שנה. מלבד אותו קשיש, בידי צוות החקירה עדויות לכאורה על ארבעה קורבנות נוספים. אך המספר הזה, כך חוששים במשטרה, עלול לעלות.

חלק מהקשישים סבלו מחרדות קשות

החקירה החלה לפני חמישה חודשים, אז דווח המקרה הראשון למשטרה. הקורבן לכאורה הוא של שכן של השתיים, האם בת ה-53 ובתה בת ה-27, אשר התגורר לבדו. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שהחלה כאמור בחקירה סמויה. "לא היה קל לחקור את הקורבנות", ציין סגן ניצב ניסים דאודי, ראש מפלג תשאול בימ"ר, לאחר מעצרן של השתיים. "חלקם עם חרדות קשות, פחדו להתלונן מחשש שיבולע להן. באחד המקרים ראינו אדם שבור נפשית, מחוק. הגענו לחקור בבתים ובבתי חולים".

לגבי שיטת הפעולה, הסביר דאודי כי השתיים הציגו מצג שווא בפני הקורבנות. "הן הציגו את עצמן כמטפלות סיעודיות. לאחר מכן יצרו עם הקשיש יחסי תלות, שהפכו ליחסי אימה ופחד, באמצעות איומים, קללות, התעללות נפשית והן באמצעים פיזיים, כל זאת במטרה להשתלט על הנכסים שלהם", אמר. "את השכן הן לכאורה 'רוקנו' לחלוטין. הוא הגיע למצב של קיבוץ נדבות. בחלק מהמקרים, הגיעו הקשישים לפת לחם".

לדברי דאודי, "הקשישים שחקרנו סיפרו דברים מחרידים, כמו שנהגו 'לגנוב' בפחד פרוסת לחם בלילה מהמטבח. זה מצביע על הלך הרוח שבו נמצאו הקורבנות". על פי החשד, האם ובתה הצליחו לגרום לקשישים למשוך כספים ולהעבירם לידיהן, ובאחד המקרים אף שכנעו אחד מהם להעביר את הדירה שלו על שמה של הבת – כל זאת בדרך של הונאה ובלבול.

הארכת מעצר לאישה החשודה בהונאת ניצולי שואה, אפריל 2013. יותם רונן
"הקשישים שחקרנו סיפרו דברים מחרידים, כמו שנהגו 'לגנוב' בפחד פרוסת לחם בלילה מהמטבח"/יותם רונן

"דוגמא להונאה כזאת היא שבאחד המקרים הן ניתקו את הכבלים בדירתו של קשיש, ואז מישהו התקשר לקשיש והציג את עצמו כנציג חברת הכבלים, ואמר שהקשיש ייקנס על חבלה", סיפר דאודי. "הקשיש נלחץ ופנה לעזרת ה'מטפלת' שלו, שהציגה את עצמה כמושיעה. היא לקחה אותו לבנק, שם הוציא סכום של 15 אלף שקלים כדי לשלם את ה'קנס'. לאחר שלקחה את הכסף, תוך כדי שהיא בוכה עמו דמעות תנין, נתנה לו 500 שקלים, לכאורה מכיסה, כדי 'לעזור לו'. חקרנו גם פקידי בנק, שהביעו פליאה על כך שהקשישים הוציאו כספים מחשבונותיהם".

ביום רביעי שעבר הפכה החקירה לגלויה, עם מעצרן של שתי החשודות. במשטרה חושדים שהן בזבזו מאות אלפי שקלים מכספי הקשישים, ומקווים לחלט את הכספים הגנובים. כמו כן, לא שוללים את האפשרות שקרובי משפחה נוספים סייעו לשתיים, וגם, כאמור, כי ישנם קורבנות נוספים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully