וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' ביקר את לנקרי: "להגן על נבחרי הציבור"

בביקור בבית החולים בו מאושפז ראש עירית עכו התייחס השר לביטחון הפנים לאירוע הירי הקשה הלילה: "לפגוע בראש עיר בישראל זה חמור". השר סער: "להפיק לקחים ולהיאבק בתופעה"

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג; עריכה: רן מנחם

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר היום (שישי) בבית החולים בנהריה את ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, שנורה הלילה בחזהו בידי אלמוני בעת ששהה במכוניתו סמוך לצומת ג'וליס. אהרונוביץ' התייחס לאירוע הקשה ואמר כי "לפגוע בראש עיר במדינת ישראל זה חמור וצריך לטפל בזה בחומרה רבה. כל האפשרויות נבדקות ואני מניח שיעצרו את המבצעים".

בדבריו התייחס אהרונוביץ' גם לטענתו של אחיו של לנקרי, שמואל, עוזרו של ראש עיריית קריית אתא, שאמר כי "ראשי הערים היום מאוימים ומופקרים ונתונים לחסדים של אזרחים". לדבריו של אהרונוביץ', "אנו עדים לעשרות ראשי ערים וחברי מועצה המאוימים על ידי גורמים עברייניים. צריך לטפל בעבריינים המאיימים כדי לסקל את האיום עצמו".

בהמשך לכך, ביקר אהרונוביץ' את החלטת המשטרה שלא להעניק אבטחה ללנקרי, חרף העובדה שגורם במשטרה הודה היום כי כבר לפני כחודש הגיש ראש העיר תלונה על איומים נגדו. "המשטרה ומשרד הפנים צריכים לתת לראשי הערים את ההגנה הנדרשת", הבהיר השר.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי אחרי שנורה באלונקה. אדריאן הרבשטיין
"לא היתה פגיעה בכלי דם". לנקרי בבית החולים, הלילה/אדריאן הרבשטיין

שר הפנים, גדעון סער, התייחס אף הוא הבוקר לאירוע החמור בצפון. סער, ששוחח היום עם לנקרי, אמר כי "ניסיון ההתנקשות בראש העיר הוא אירוע חמור ומטריד". בדומה לשר אהרונוביץ', גם שר הפנים סער הבהיר כי על המדינה להבטיח את שלומם של ראשי הרשויות. לדבריו, "האירוע מצטרף לסדרת אירועים חמורים בעת האחרונה של אלימות קשה נגד ראשי רשויות מקומיות, המחייבים תהליכי חשיבה והפקת לקחים כדי להיאבק בתופעה החמורה של איום פיזי על נבחרי ציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בירי היה מעורב יותר מאדם אחד

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, נורה הלילה בחזהו כשהיה לבדו במכוניתו, סמוך לצומת ג'וליס. הוא הצליח להתקשר לכוחות ההצלה ואמבולנס שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים בנהריה. מצבו מוגדר בינוני אך יציב, הוא בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייו. מחקירת נסיבות הירי עולה כי לנקרי היה באירוע בת מצווה בעכו ומסיבה לא ברורה נסע לכפר מכר. זמן קצר לאחר מכן, הוא נורה בחזהו ירייה אחת בידי אלמוני רעול פנים, סמוך לצומת ג'וליס. לנקרי הצליח להימלט מהיורה ונסע במכוניתו מספר קילומטרים עד לצומת כפר מכר, על כביש עכו כרמיאל, תוך שהוא מזעיק את כוחות ההצלה. היורה נמלט מהמקום רגלית.

מחקירת המשטרה עד עתה עולה כי בירי היה מעורב יותר מאדם אחד. חוקרי יחידת מרחב חוף ממשיכים בגביית עדויות ובודקים מספר כיווני חקירה. עדיין לא ידוע מה המניע למעשה וטרם נעצרו חשודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדוע לא זכה להגנה? לנקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully