וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר כבד לחוטפי נערות ליווי: "עבירות מין קשות"

קובי דוד

18.3.2013 / 10:43

15 שנות מאסר נגזרו על קאסם סעאידה ו-8.5 שנים נגזרו על בן דודו פיראס, בגין תקיפה ואינוס של שתי הנשים תוך גניבת המכונית שבו היו השתיים. השופטים: "אלימות נפשעת"

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר הבוקר (שני) 15 שנות מאסר על קאסם סעאידה, בן 22, ושמונה שנות מאסר וחצי על בן דודו פיראס סעאידה, בן 19, במסגרת הסדר טיעון שבו הורשעו השניים, מהכפר מנשייה זבדה שבעמק יזרעאל, בחטיפת שתי נערות ליווי ובעבירות מין חמורות שביצעו בהן בכוח, באכזריות ותוך כדי התעללות.

השופטים גינו את מעשיהם של שני המורשעים וקבעו כי "מדובר במסכת עבריינית אלימה, מורכבת, קשה ביותר, חמורה וברוטלית". הם אף הדגישו את חומרת המעשים המיוחסים לקאסם סעאידה: "הנאשם הוסיף חטא על פשע ונדבך על נדבך בשרשרת מעשיו העבריינים, וביצע עבירות מין קשות, אגב חטיפה, בצירוף עבירות אלימות וגניבה, הכל באלימות נפשעת וקשה ותוך ביצוען בפני נאשם נוסף שתקף גם הוא קורבן נוסף.

שיחזור האונס ברמת ישי. ערן גילווארג
"הנאשם הוסיף חטא על פשע". שחזור האונס ליד רמת ישי/ערן גילווארג

קאסם סעאידה, שהוגדר כ"דומיננטי ובולט שהיה האקטיבי מבין השניים", הורשע בעבירות של חטיפה לשם ביצוע עבירות מין, אינוס, ניסיון לאינוס, מעשה סדום בנסיבות אינוס, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, גניבה, שימוש ברכב ללא רשות, חבלה במזיד ונהיגה ללא רישיון. נוסף על המאסר הממושך, נגזר עליו מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים, תשלום פיצויים בסך 25 אלף שקלים לכל אחת מתלוננת וקנס כספי על סך 20 אלף שקלים.

בן דודו פיראס הורשע בעבירות אינוס, סיוע לחטיפה ובנוסף לשמונה שנות מאסר וחצי, נגזר עליו מאסר על תנאי למשך 24 חודשים, תשלום פיצויים של 20 אלף שקלים לכל אחת מהמתלוננות וקנס כספי של 15 אלף שקלים שאותם יוכל להמיר בארבעה חודשי מאסר.

האירוע התרחש בחודש מאי האחרון, אז הגיעה אחת המתלוננות לביקור אצל חברתה – המתלוננת השנייה – ביישוב בצפון. לפנות בוקר הוזמנו השתיים על ידי שני גברים למפגש לשם קיום יחסי מין תמורת תשלום. הן נסעו יחד עימם ליער הסמוך לאזור התעשייה של רמת ישי, שם קיימו יחסי מין בהסכמה, תמורת תשלום כאמור.

הארכת מעצר לחשוד  באונס ברמת ישי. ג'יליס
אחד המורשעים בבית המשפט/ג'יליס

בשלב זה, על פי כתב האישום, הגיעו הנאשמים פיראס וקאסם סעאידה לאזור התעשייה תוך שהם מחפשים נשים לצורך קיום יחסי מין. כאשר סיימו המתלוננות והגברים שהזמינו אותן את מעשיהם ונכנסו למכונית, הגיחו פיראס וקאסם סעאידה ונעמדו ליד מכוניתם. אז ניסה קאסם סעאידה לחטוף את הטלפון הסלולרי של אחת המתלוננות והיכה את חברתה בפניה. שני בני הדודים פתחו את דלתות המכונית והורו לגברים לצאת ממנה. אז החל קאסם סעאידה החל בנסיעה מהירה אל מעבה היער תוך כדי שהמתלוננות, שעדיין בתוך המכונית, צורחות בבהלה.

חברות ילדות עם רקע משפחתי קשה

עוד עלה מכתב האישום כי השניים ביצעו בכוח במתלוננות את עבירות המין החמורות שבהן הורשעו, תוך שהשתיים מתנגדות ומנסות להימלט מידיהם. הרכב השופטים ציין כי "עבירות מין המבוצעות נגד נשים אשר בחרו לעסוק בזנות, אין בהן ממד חומרה מופחת, אלא אף פגיעה וניצול במדרג גבוה יותר. מדובר בנשים חלשות, פגועות וראויות להגנה ואין להבחין חלילה בין 'זונה' ל'אדם'. אונס הוא אונס הוא אונס ואין משנה עיסוק המתלוננת".

השופטים ציינו גם את הנזק שנגרם למתלוננות, חברות מילדות עם רקע משפחתי קשה, ואת האכזריות וההתעללות של הנאשמים בהן. "תסקיר הקורבן אודות המתלוננת א' מלמד בין היתר על פגיעה ברוטלית קשה ביותר, הרגשת ערך עצמי נמוך, ביטוי לייאוש, תחושת ריקנות וניפוץ תקווה לעתיד טוב יותר. המתלוננת ב' שנחטפה על ידי הנאשם קאסם, סובלת אף היא מחרדות ודיכאון, כלשונה 'פחד מוות', חוויית חוסר אונים קשה, חידלון, כאב פיזי, השפלה ואובדן תפקוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully