וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הרוג ששאף גז תובעים מיליונים: "פז התרשלו"

גלעד גרוסמן

3.3.2013 / 11:12

בני משפחתו של מיכאל בליאכוב, שמת משאיפת גז רעיל כשטיפל בתקלה בבית זיקוק באשדוד, מתכוונים לתבוע את בעלת המתקן, חברת פז, שטוענת: "לא הייתה כל רשלנות מצדנו"

צילום: שי מכלוף, ערוץ 10, עריכה: יותם בן-דוד

בני משפחתו של מיכאל בליאכוב, עובד בתי הזיקוק באשדוד שנהרג בחודש ינואר בתאונת עבודה בבתי הזיקוק שבאזור התעשייה בעיר, עומדים להגיש בשבוע הבא תביעה אזרחית נגד חברת פז, בעלת בתי הזיקוק, בטענה כי רשלנותה גרמה למותו יחד עם חברו לעבודה, משה טל. בליאכוב, תושב אשדוד בן 35 שהותיר אחריו אשה ושני ילדים, וטל, תושב אשדוד גם כן ואב לשלושה, מתו כתוצאה משאיפת גז רעיל בעת שטיפלו בתקלה באחד המגופים שבמתקן. זמן קצר לאחר שיצאו לתיקון התקלה הבחינו יתר עובדי המשמרת כי בליאכוב והממונה עליו טל לא עונים ברשת הקשר, ומיהרו לחפש אותם. הם הבחינו בשניים מוטלים ללא הכרה והזעיקו כוחות הצלה.

מיכאל בליאכוב שנהרג בבית הזיקוק באשדוד. שי מכלוף
"בחור זהב". מיכאל בליאכוב/שי מכלוף

צוותי כיבוי אש שהוזעקו למקום העלו טענות קשות כלפי אנשי המפעל, כיוון שלטענתם הם מנעו מהם להיכנס לתחומי המתקן ולחלץ את בליאכוב וטל. מפקד שירותי הכיבוי באזור לכיש, טפסר-משנה יגאל זהר, סיפר כי "אנשי מגן דוד אדום הוכנסו ללא אמצעי מיגון ולכבאים לא אפשרו להגיע לשם. רק לאחר שמפקד משטרת אשדוד, סגן ניצב נועם שקל, התערב והורה לאפשר את כניסת הכבאים, הם נכנסו". הוא הוסיף כי בנציבות כיבוי והצלה שוקלים לבטל את רישיון העסק של בתי הזיקוק באשדוד בעקבות התאונה. "אולי אם היינו מצליחים להיכנס במהירות, אפשר היה להציל את שני העובדים", הוסיף זהר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

חברת פז: "משתתפים באבל המשפחה"

בני משפחתו של בליאכוב, המיוצגים על ידי עורכי דין אביתר קציר וגיורא אבן צור, טוענים כי רשלנותה של חברת פז הובילה למותם של השניים, כיוון שלדבריהם החברה לא מנעה את הדליפה, חשפה את עובדיה לחומר רעיל ולא דאגה לספק ציוד הגנה מתאים לעובדים. המשפחה, שבכוונתה לדרוש פיצוי כספי בגובה כמה מיליוני שקלים, טוענת בנוסף כי אירועים דומים התרחשו בעבר בישראל, אולם לא הופקו מהם לקחים. המשטרה, בשיתוף אנשי משרד התמ"ת, חוקרים את נסיבות המקרה, אך לפי שעה לא ברור מדוע הגיעו בליאכוב וטל למקום שבו מצאו את מותם. כמו כן סיבת התקלה שגרמה לדליפת הגז הרעיל טרם התבררה.

כמה שעות לאחר קרות התאונה הודיעה חברת פז כי שני העובדים נשלחו לטפל באירוע המרוחק ממקום התאונה, שבו הם לא נדרשו לחבוש אמצעי מיגון. אלינה בנין, גיסתו של בליאכוב, אמרה לאחר האסון כי "אגרור אותם לבית המשפט, כדי שהם יתנו את הדין על מעשיהם". היא הוסיפה כי בני המשפחה דורשים לקיים חקירה מקיפה של נסיבות המקרה. "שאלתי את המנהל למה הם יצאו ללא אמצעי מיגון. לא הייתה לו תשובה לכך", אמרה. בנין סיפרה כי גיסה היה אדם בריא שהתאמן במכון כושר ושמר היטב על עצמו. "בחור זהב. בישן מאוד אבל אהוב על כולם". מחברת פז נמסר בתגובה כי "החברה משתתפת באבלה של המשפחה. עם זאת, בטענות המועלות אין ממש ולא הייתה כל רשלנות מצד פז. מפאת כבודנו למשפחה איננו מעוניינים להיכנס לפרטים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully