וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילה שתיעדה תקיפת ערבייה: "ברור שהרקע לאומני"

27.2.2013 / 0:16

המשטרה עדיין חוקרת קטטה בין נשים יהודיות לנוסעת ערביה ברכבת הקלה בירושלים, אך האישה שצילמה אותה בטוחה שמדובר בתקיפה על רקע גזעני. "צעירה חבטה לפתע בפני האשה"

תקיפה לאומנית או ויכוח בין נוסעים? המשטרה עדיין חוקרת את האירוע שנקלט שלשום (שני) במצלמת פעילת שמאל ברכבת הקלה בירושלים, שבו התקוטטו נשים יהודיות עם אישה ערביה. לטענת הפעילה, דורית יורדן-דותן, התקרית שאירעה אתמול בשעות אחר הצהריים הייתה על רקע לאומני. "זה אירוע תקיפה קלאסי", אמרה. "צעירה דתייה שחלפה בתחנת הרכבת הקלה חבטה לפתע בפרצופה של האישה הערביה שהמתינה במקום באגרוף בפרצוף. כאשר הערביה ניסתה להתגונן, החלו חברותיה של התוקפת להכותה והדפו אותה לעבר קיר התחנה. היו שם קבוצה של בנות בגילאי העשרים שתקפו וקראו קריאות לכיוונה.

יורדן-דותן המשיכה לתאר את שאירע, לטענתה, לאחר שהחלה לתעד את האירוע. "התפתח ויכוח וצעקות בין הצדדים והן התנפלו עליה. חלק מהאנשים שהיו שם, בהם בחורי ישיבה צעקו לה 'אין לך מה לחפש פה' וגם צעקו עליה שלא תעז לגעת ביהודים. הרקע הוא לאומני, לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין. תושבים רבים עמדו מנגד ולא חשו לעזרת המותקפת. האדם שהיה אתה עמד חסר אונים ולא ידע כיצד להפסיק את התקיפה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תושבים רבים עמדו מנגד"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון התלונן תושב יפו, חסן אוסרוף, שחבורה של 15 צעירים הכתה אותו וקראה לו "ערבי מסריח" בטיילת בעיר. סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר ביום ראשון הגיע אוסרוף, העובד כפועל ניקיון בעיריית תל אביב, לבית החולים, כשהוא סובל מחבלות. הצוות הרפואי הזעיק את המשטרה, וחוקרי תחנת לב תל אביב הגיעו לבית החולים וגבו עדות. האיש סיפר להם כי בעת שהיה בדרכו לעבודה, מול מגדל האופרה, התנפלו עליו כ-15 צעירים, ככל הנראה בגילופין, והכו אותו.

על פי עדותו, התקיפה הייתה אקראית, והוא לא הכיר את תוקפיו, וכי במהלך האירוע קראו הצעירים קריאות גזעניות, מה שהוביל לאחד מכיווני החקירה, לפיהם מדובר בתקיפה על רקע לאומני. עם זאת במשטרה לא שוללים את האפשרות שמדובר במעשה בריונות על רקע פלילי. החוקרים הגיעו לזירת האירוע ומצאו עדויות לכך שהתרחשה שם קטטה, אך לפי שעה לא נמצאו עדים לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully