וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים המליץ לדחות את בקשת חנינת קצב

גלעד גרוסמן

11.2.2013 / 11:12

הבקשה, שהוגשה בחודש אוקטובר על ידי רעיית הנשיא לשעבר, צפויה להידחות בשל הזמן הקצר שחלף מאז החל לרצות מאסרו והעובדה שלא הביע חרטה. גם הנשיא פרס צפוי לדחות הבקשה

מחלקת החנינות במשרד המשפטים המליצה שלא להיענות לבקשת החנינה שהגישה גילה קצב, רעיית הנשיא לשעבר משה קצב, בשמו של בעלה. זאת, בשל הזמן הקצר שעבר מאז החל לרצות את מאסרו והעובדה שלא הביע חרטה. עדיין אין החלטה רשמית בנושא, אולם רק במקרים נדירים הנשיא מעניק חנינות בניגוד לעמדה המקצועית של משרד המשפטים, וההערכה היא כי במקרה זה החנינה תידחה.

בקשת החנינה הוגשה לפני כארבעה חודשים לנשיא פרס, לאחר שקצב ריצה עשרה חודשים מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליו, בעקבות הרשעתו בבית המשפט המחוזי בתל אביב באונס עובדת בלשכתו, וכן בעבירות כלפי שתי עובדות נוספות. הבקשה כללה פנייה אישית מצדה של קצב, שבה היא מספרת על הסבל שעברו היא, בעלה ושאר בני ביתה מאז שנחשפה הפרשה. בין השאר, סיפרה קצב גם על התנכלויות כלפי נכדיה בבתי הספר שבהם הם לומדים. בקשת חנינה היא למעשה האפשרות היחידה שעומדת כעת בפני קצב, לאחר שבקשתו לדיון נוסף בהחלטה לדחות את ערעורו נדחה על ידי בית המשפט העליון.

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו לחתונת בנו, מאי 2012. דרור עינב
בקשת חנינה היא למעשה האפשרות היחידה שעומדת כעת בפני קצב, לאחר שבקשתו לדיון נוסף בהחלטה לדחות את ערעורו נדחה על ידי בית המשפט העליון. קצב יוצא לחתונת בנו/דרור עינב

"מאז פרוץ הפרשה ביולי 2006 ועד היום חייו וחיינו כמשפחה הפכו לקשים ובלתי נסבלים. אני, ילדיי, נכדיו, אמו הקשישה, אחיו ואחיותיו עוברים מסכת ייסורים איומה, משפילה ומבזה – קשה מנשוא, שלא הייתה כדוגמתה בתולדות המדינה", כתבה גילה קצב בבקשת החנינה. "ההרשעה הציבורית והמסע המכפיש בתקשורת, עוד בטרם הורשע, היו נחלת כולנו מדי יום במשך יותר משש שנים, והם לכשעצמם עונש איום לו ולמשפחה כולה. אין איש שיכול היה לעמוד בהם, ללא צער עמוק". לדבריה, "מאז 7 בדצמבר 2011, משה ואנחנו נענשים בעונש נוסף ואנו עוברים ייסורי גיהינום מידי-יום. משה קצב מבוגר בגילו, סבא לנכדים ונזקק לתרופות יומיומיות".

עוד ציינה קצב, כי בעלה סובל מהתנכלויות מצד אסירים, אשר סירב לחון בעת שהיה נשיא. "הוא נמצא במקום בו נמצאים אנשים שפנו אליו בבקשות חנינה מתוקף תפקידו כנשיא המדינה, ונדחו על ידו. הם נוטרים לו טינה על כך", הסבירה. "פעמים רבות, התנכלו לו על כך והוא הפך למושא לכעס, לבוז ולנקמה בשל כך". לדבריה, היא חוששת לחייו בתנאים שלהם הוא נתון. "משה הביע צער, הן בבית המשפט והן בתקשורת, והתנצל בפני מי שנפגע ממנו. יש לכך משמעות במיוחד על רקע מאבקו הנחרץ והעקבי על הוכחת חפותו".

ככל בקשה אחרת, בקשת החנינה הועברה לבחינת משרד המשפטים, שתפקידו להעביר המלצה בנושא לשר המשפטים ולנשיא. לאחרונה הוחלט כאמור במשרד המשפטים להמליץ לדחות את הבקשה, זאת לנוכח הזמן הקצר שעבר מאז שהחל הנשיא לשעבר לרצות את עונשו. ההמלצה צריכה לקבל את אישורו של שר המשפטים, אולם, השר נאמן הודיע כי הוא אינו יכול לטפל בבקשה בשל חשש לניגוד עניינים. זאת, מכיוון שכבר בתחילת הפרשה התייעץ עמו קצב, שטען כי מנסים לסחוט אותו. הנושא הועבר לטיפול של השר בני בגין, אולם לדבריו הוא אינו מטפל כעת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully