וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אשל: תובענה נגד הסמנכ"ל שחשף התמונות

טל שלו

10.2.2013 / 21:02

תובענה שהוגשה נגד עזרא סיידוף, סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה, על כך שראה את התמונות שצילם אשל באייפון שלו ולא דיווח - מגלה בעצם שייתכן וקיימות נפגעות נוספות פרט לר'

נציבות שירות המדינה אישרה הערב (ראשון) כי בסוף החודש שעבר הוגשה תובענה משמעתית נגד עזרא סיידוף, סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה ומקורב לבני הזוג נתניהו, בעקבות התנהלותו בפרשת נתן אשל - ראש הסגל בלשכתו של נתניהו לשעבר. אלא ייתכן והתובענה הזאת מגלה כי נשים נוספות, פרט לר' נפלו קורבן להתנהלותו של אשל.

בתחילת השנה שעברה, במהלך חקירת החשדות, התגלו תמונות של ר', שצילם אשל במכשיר האייפון שלו. חוקרי נציבות שירות המדינה גילו כי סיידוף, האחראי על המשק והמנהל במשרד רה"מ, ראה את התמונות כשאשל מסר את הטלפון שלו לתיקון, אך במקום לדווח על כך הוא הראה את התמונות לעובדים נוספים בלשכה. כעת, סיידוף מואשם בחדירה לפרטיותו של אשל ובהתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה.

מהתובענה, שהוגשה בסוף ינואר בבית הדין למשמעת של הנציבות על ידי עו"ד אילה הוניגמן ליפץ עולה כי בסוף 2011 סיידוף "לקח לידו את מכשיר האייפון של מר אשל, הדליק אותו, הסתכל בתמונות המצולמות השמורות על גבי המכשיר, בין היתר תמונות של עובדות לשכת ראש הממשלה", נכתב בתובענה. השימוש בלשון רבים - עובדות ולא עובדת - מלמד כי במכשיר של אשל היו תמונות של עובדות נוספות בלשכה, ולא רק של ר' - העובדת שבגין הקשר עמה הודח משירות המדינה. עם זאת, בנציבות הדגישו היום כי לא "נתקבלו באגף המשמעת תלונות נוספות או חדשות מעבר למה שהיה קיים במהלך ניהול התיק בעניינו של נתן אשל".

אשל: לא מכיר את התובענה נגד סיידוף

בהמשך, כך לפי התובענה, סיידוף העביר את המכשיר למזכירת ראש הממשלה ולעוזרת ראש לשכת ראש הממשלה, על מנת שיצפו אף הן בתמונות השמורות על גבי מכשיר האייפון. "כל האמור, ביצע הנאשם ללא ידיעתו או אישורו של מר אשל", נכתב בתובענה. "במעשיו כמתואר לעיל, פגע הנאשם בפרטיותו של מר אשל והתנהג התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה".

אשל, הנחשב לאחד מהאנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה ורעייתו, הודח כאמור בשנה שעברה מתפקידו, לאחר שחתם על הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה בו הודה בהתנהגות לא הולמת כלפי העובדת ר' ובפגיעה במשמעת בשירות המדינה. בשבועת האחרונים, עם תחילת המגעים הקואליציוניים התעוררה סערה ציבורית בעקבות הכוונה למנות את אשל באופן רשמי כנציג בצוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד – שהובילה להסרת מועמדותו.

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "אכן הוגשה תובענה לבית הדין למשמעת נגד עזרא סיידוף. טרם החל להתנהל ההליך בעניינו ובין הצדדים מתקיימים מגעים בנדון". בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב, ונתן אשל אמר לוואלה! חדשות כי הוא אינו מכיר את התובענה נגד סיידוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully