וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: דוקר החיילת ברכבת הקלה ייכלא ל-13 שנה

24.1.2013 / 20:55

הפרקליטות חתמה על הסדר טיעון עם סנגורו של מוחמד שומאן, שדקר את החיילת יהודית אהרון במרץ שעבר. השופטים צפויים לאשר את ההסדר: "לקחנו בחשבון את היעדר התכנון המוקדם"

המחבל שדקר חיילת ברכבת הקלה צפוי להיכלא ל-13 שנה: בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (חמישי) את מוחמד שומאן, צעיר בן 19 תושב בית חנינה שבמזרח העיר, בניסיון לרצח, באחזקת נשק ובשיבוש מהלכי משפט - אחרי שבמרץ אשתקד דקר את החיילת יהודית אהרון ופצע אותה באורח בינוני במהלך נסיעה ברכבת בצפון ירושלים. ההרשעה הושגה לאחר שאמש חתם פרקליטו של שומאן על הסדר טיעון עם הפרקליטות לפיו יודה מרשו בעבירות המיוחסות לו ויפצה את החיילת ב-25 אלף שקל. בהסדר הגיעו הצדדים להסכמה גם על העונש.

מפרטי כתב האישום עלה כי שומאן היה על קרון הרכבת הקלה שנסעה לכיוון פסגת זאב, אז הבחין בחיילת שישבה מולו. "בהחלטה שגמלה בלבו באותו רגע, ובהיעדר תכנון מוקדם, שלף את הסכין מכיסו ודקר את החיילת שתי דקירות בחזה משמאל וביד", נכתב.

השופטים לקחו בחשבון את "נסיבות חייו" של הנאשם

"הנאשם עשה כן על רקע תסכול ממצבם של הפלסטינים ומהבידוק הביטחוני במעבר קלנדיה ואף היה מושפע מדיווח החדשות בתחנות ערביות שונות בהן צפה".

עורך הדין קני טל מפרקליטות מחוז ירושלים אמר בדיון כי ההסדר הוא ראוי וסביר. "שקלנו מצד אחד את חומרת העבירה, נסיבות ביצועה, הנזק שנגרם למתלוננת וכן את הפגיעה בערך החברתי המוגן. מהצד השני שקלנו את הודאתו של הנאשם בזמן המעצר וגם בבית המשפט, את גילו הצעיר (כבן 18 בזמן ביצוע העבירה), את עברו הנקי, את העדר התכנון שקדם לביצוע העבירה וכן את נסיבות חייו". כעת נותר לבית המשפט לאשר את עונשו של שומאן. דיון בנושא הזה ייערך במועד מאוחר יותר.

חיילת נדקרה ברכבת הקלה - החשוד נלכד. עומר מירון, עומר מירון
הפיגוע אירע לאור יום, מול המצלמות ברכבת הקלה/עומר מירון, עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully