וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 23 חשוד ברצח אמה של הפעוטה שנמצאה בצפון

קובי מנדל

14.1.2013 / 14:44

לפי המשטרה, אחמד זובידאת ניסה לחטוף את הפעוטה שנמצאה משוטטת לבדה בצפון. מהחקירה עולות עדויות כי הוא גם רצח את אמה, מאריה זובידאת. סנגורו: הוא מעולם לא פגע באיש

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

מרבית הפרטים בחקירת הרצח של מאריה זובידאת נמצאים תחת צו איסור פרסום גורף, אך אחרי דיון נוסף שנערך היום (שני) בתיק ניתן לומר כי מי שחשוד במעשה הוא קרוב משפחתה אחמד זובידאת, בן 23 מהיישוב בסמת טבעון שבעמק יזרעאל. הוא גם חשוד בניסיון החטיפה של בתה. מעצרו הוארך בשמונה ימים נוספים.

בסוף השבוע אותרה גופתה של זובידאת, בת 38, שבוע אחרי שבתה בת השנתיים נמצאה משוטטת בגפה במטעים סמוך ליישוב הערבי איבטין שבעמק זבולון. כבר בימים שלאחר מציאת התינוקת, נעצר קרוב המשפחה בחשד למעורבות באירוע. כעת, כך לפי המשטרה, הוא חשוד גם ברצח האם וגם בניסיון לרצוח את בתה התינוקת, וחשוד בקשירת קשר לביצוע פשע ובחטיפה.

משה מרוז, עורך דינו של זובידאת, פסל את החשדות, וטען כי למרשו אין קשר לאירועים. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר מרוז: "נשאלת השאלה כיצד אדם מואשם ברצח של אישה, אותה ראה ביום שישי (לפני שבוע וחצי) ואשר נתגלתה רק ביום חמישי לאחר מכן מתה? איך אפשר לקשור אותו בכלל? הרי הוא הסגיר עצמו לתחנת המשטרה. אם היה רוצח, הוא היה הולך לתחנת המשטרה?".

"בשבוע שאחרי מציאת הבת המשוטטת - הוא לא נפגש איתה"

מהמידע שפורסם לאחר המקרה עלה כי זובידאת היה לכאורה לצד מאריה ובתה בנסיעה באותו יום שישי, ואז הוריד אותן מרכבו במקום שבו נמצאה התינוקת. לדברי עו"ד מרוז, בין העת הזו שהם היו כביכול יחד, לבין מציאת הגופה עבר כמעט שבוע ימים. "הוא נפגש איתה ביום שישי לבקשתה. היא רצתה שהוא יסיע אותה – וכך הוא עשה", טען, "במשך כל השבוע שלאחר מכן הוא לא נפגש איתה". עו"ד מרוז ביקש לחזק את עמדתו בכל שחשף שזובידאת המנוחה פנתה למרשו עוד במהלך הנסיעה וביקשה שייתן לה 500 שקל. לדבריו, הוא פתח את ארנקו ונתן לה אז את מה שהיה ברשותו – סכום של 300 שקל.

הוא הביע תמיהה על תיקון החשד נגד מרשו, והבהיר כי מדובר באדם צעיר שלא פגע מעולם באיש. "באים וטוענים שהוא גם ניסה לרצוח בת שנתיים. איזה אדם חסר מצפון יכול לעשות דבר כזה?", אמר. לדבריו, אין הגיון להאשים את זובידאת שבסך הכל נעתר לבקשת שכנתו, אותה הוא מכיר שנים. "היא ביקשה ממנו לעזור לה ולהסיע אותה - אז זה אומר שהוא תכנן לרצוח אותה? הרי הוא לא ידע בכלל שהיא תבקש להסיע אותה", הסביר עו"ד מרוז. הוא הלין על האופן שבו מתנהלת החקירה בתיק ושהמשטרה לא מציגה את העדויות שלכאורה אמורות להפליל את מרשו. "הם אומרים שיש להם עדים ושהם לא רוצים לומר מי הם, שיש להם ראיות והם לא רוצים לפרט אותן, שום דבר. אז כמובן כשבא חוקר ולא מוכן לפרוס מה יש לו - אי אפשר אפילו למתוח ביקורת".

השדה שבו נמצאה גופת האשה מטבעון. חטיבת דובר המשטרה
שוטרים באזור בו נמצאה גופתה של זובידאת בסוף השבוע/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully