וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שהורשע בהונדורס: "רחמו עליי, רוצחים פה"

גלעד גרוסמן

9.1.2013 / 13:37

הצעיר מצפון הארץ, שנידון ל-15 שנות מאסר בגין הלבנת הון, סיפר: "משחקים כאן כדורגל עם ראש של נרצח". פרקליטו: "יידע כל ישראלי את הסיכון בהגעה למרכז אמריקה עם כסף רב"

צעיר ישראלי נידון לאחרונה ל-15 שנות מאסר בהונדורס, לאחר שהורשע שם בהלבנת הון – כך נודע היום (רביעי) לוואלה! חדשות. כעת מבקש הצעיר עזרה מהמדינה. "תרחמו עליי ותוציאו אותי מכאן, כל יום רוצחים פה אסירים", אמר. "יש בכלא מאפיה. בלי כסף אתה אבוד פה. אתמול שיחקו כאן כדורגל עם ראש של אדם שרצחו".

נמל האי ראצ'ה, תאילנד. polpich, ShutterStock
הצעיר טען כי טס לקנות בגדים בזול/ShutterStock, polpich

הצעיר, תושב קיבוץ בצפון הארץ בן 27, נעצר לפני כשנתיים בשדה התעופה טונקונטין שבבירה טגוסיגלפה, כשברשותו למעלה מ-200 אלף דולרים. לדבריו, הוא טס להונדורס כדי לקנות בגדים בזול, ומשלא מצא סחורה מתאימה, ביקש לחזור לפנמה עם הכסף.

"מודים בהברחה בלי לדעת על מה חתמו"

לטענת הצעיר, לאחר מעצרו הוא הוחתם על מסמכים בספרדית שכלל לא הבין את תוכנם. בנוסף, הוא נאלץ להמתין תקופה ארוכה למשפטו, בתנאי מעצר קשים, כאשר הוא אינו מבין את השפה ואינו מבין את ההתפתחויות במשפטו. במהלך מעצרו הוא נפגש עם נציג של משרד החוץ, ולפני חודשיים נידון ל-15 שנות מאסר. לדברי פרקליטו, עורך הדין מרדכי ציבין, העונש שנגזר על הצעיר הוא בלתי מידתי. "משפטו לא נערך על פי כללים בסיסיים של משפט הוגן. זהו מקרה קלאסי שמדינת ישראל צריכה להתערב בו", אמר ציבין, המתמחה בייצוג ישראלים ברחבי העולם ובקשרים בינלאומיים יוצאי דופן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הצעיר הוא רק אחד מקבוצה של ישראלים שנעצרו לאחרונה במרכז אמריקה, בעיקר במדינות הונדורס ופנמה, כשברשותם סכומי כסף העולים על המותר. לפי מידע שהגיע לוואלה! חדשות, ישראלי נוסף עצור כיום בהונדורס לאחר שנתפס לפני כחודש כשברשותו 14 אלף דולר, וזאת כאשר הסכום המרבי המותר הינו עשרת אלפים. ישראלי אחר עצור כבר כמה חודשים בפנמה, לאחר שנעצר בשדה התעופה במדינה, כשברשותו למעלה מ-200 אלף דולר.

לדברי גורם המעורה בפרשות השונות, חלק מהישראלים מגיעים למרכז אמריקה למטרות עסקיות, אולם אחרים מגיעים לאחר שנשלחו על ידי גורמים עברייניים, בין השאר כדי לגבות חובות. גורמי המשטרה במרכז אמריקה חושדים כי הכספים שנתפסו אצל הישראלים הם חלק מפעילות של כנופיות ישראליות שמלבינות כספי סמים או מוכרות נשק.

"יידע כל ישראלי הנוסע למרכז אמריקה, כי אם ייתפס עם סכום כסף מעל למותר – אפילו קטן – הוא ייעצר לזמן רב בבתי כלא בתנאים קשים, ורוב ההסברים שייתן על מקור הכסף לא ישכנעו את השלטונות", אמר עו"ד ציבין. "מדובר במדינות עולם שלישי אשר אין בהן הליכים משפטיים נאותים ולא זכויות אדם בסיסיות. ישראלים שנעצרים מוחתמים מיד על ידי משטרת הגבולות על טפסים בספרדית או בפורטוגזית, שבהם הם למעשה מודים בהברחה מבלי שהם מודעים על מה חתמו. לא אחת קורה גם שהשוטרים המקומיים גונבים חלק מהכסף. רוב המשפטים נערכים ללא מתורגמן בעברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully