וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבר כונן למחשב מסווג במרכז למחקר גרעיני - ופוטר

קובי דוד

2.1.2013 / 16:26

במהלך עבודתו במרכז למחקר גרעיני עבר העובד על עבירות אבטחת מידע חמורות ואף נפסל מעבודה בשירות הביטחון בחמש השנים הבאות. בהרשעתו נקבע כי "סיכן את ביטחון המדינה"

עובד בכיר במרכז למחקר גרעיני פוטר מעבודתו לאחר שחיבר "דיסק און קי" למחשב נייד שהכיל חומרים מסווגים ביותר, וכן נאסר עליו לעבוד בשירות הביטחון בחמש השנים הבאות. במסמך מסווג שהגיע היום (רביעי) לידי וואלה! חדשות, נחשף כי בעת האחרונה נחקרו באגף חקירות משמעת בנציבות שירות המדינה מספר עובדים ביחידות ביטחוניות, בחשד לעבירות משמעת שקשורות באבטחת מידע. חלקם אף הושעו מעבודתם בידי נציב שירות המדינה או פוטרו בשל הפרה של נהלי אבטחת מידע.

באחד המקרים החמורים שנחשפו באחרונה, הורשע עובד שפעל בניגוד להוראות ולנהלי אבטחת המידע, לאחר שבמהלך עבודתו "סיכן את ביטחון המדינה", לטענת אגף המשמרת בשירות המדינה. בית הדין למשמעת של שירות נציבות המדינה הרשיע אותו ומתח ביקורת קשה על התנהלותו. "הפרת הנהלים בתחום אבטחת המידע היא כשל חמור שעשוי היה, באופן פוטנציאלי, לגרום לדליפת מידע מסווג לגורמים זרים ועוינים, ובכך לסכן סיכון של ממש את ביטחון המדינה ואינטרסים רגישים שלה", נכתב.

בכיר באגף המשמעת, עו"ד אסף רוזנברג, הסביר את ההחלטה לפסול את העובד מתפקידים בשירות הביטחון בחמש השנים הבאות. "שמירה על נהלי אבטחת מידע הנו נושא חשוב מן המעלה הראשונה, שיש לנהוג בו בדרך של סוף מעשה במחשבה תחילה", אמר. "אנו באגף המשמעת רואים בחומרה עבירות משמעת שמקורם בהפרת נהלי אבטחת המידע ונמשיך לנקוט נגד עובדים אשר כשלו בעבירות מן הסוג הזה ביד קשה", הוסיף. בנציבות שירות המדינה אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully