וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים לצד המורה שניהל רומן: "הוא אחלה גבר"

25.12.2012 / 18:49

בתיכון בשפלה בו מלמד המורה החשוד שקיים יחסי מין עם תלמידתו בת ה-15 מתקשים לחזור לשגרה. התלמידים חוששים מפגיעה בשמו של בית הספר ומחזקים את המורה: "הוא כמו אח שלנו"

יממה לאחר פרסום הפרשה במסגרתה חשוד מורה מהשפלה בקיום יחסי מין עם תלמידתו בת ה-15, בבית הספר מתקשים לחזור לשגרה. תלמידים בתיכון מספרים כי הנושא הפך לשיחת היום בין כתלי בית הספר ולדבריהם בחלק מהכיתות אף התקיימו במהלך היום (שלישי) שיחות עם התלמידים בעניין.

אתמול פורסם כי המורה בשנות ה-40 לחייו נעצר במהלך שיעור ולעיני התלמידים לאחר שהמידע אודות הקשר שקיים עם התלמידה הגיע לאזני אביה, שבתגובה הגיש נגד המורה תלונה במשטרה. בתום חקירתו במשטרה, שוחרר המורה – נשוי ואב לילדים, למעצר בית ובמקביל הושעה מבית הספר לפחות עד סיום חקירת המקרה. בחקירתו טען כי היחסים בוצעו בהסכמה.

במהלך היום שוחחו המחנכים והמחנכות עם התלמידים על הנושא וחידדו בפניהם את הנהלים הקשורים ביחסים שבין הצדדים כדי למנוע הישנותם של מקרים דומים. "דיברו איתנו והכל בסדר. הזכירו לנו את הנהלים בכל מה שנוגע לקשר בין מורים לתלמידים, וזהו", סיפר אחד התלמידים. תלמידה אחרת הביעה חשש לפגיעה בשמו הטוב של בית הספר. "הפרסום הזה רק יכול להזיק", אמרה. "מדובר בתיכון מעולה עם אנשים טובים וחבל שהפרסום מוציא לנו שם רע".

"ניפחו את הסיפור הזה לגמרי"

חלק מהתלמידים סבורים שהנושא יצא מפרופורציה. "ניפחו את הסיפור הזה לגמרי. יש פרסומים שממש לא נכונים", אמרו התלמידים והתייחסו בין היתר לדיווחים לפיהם המורה היה נוהג להסיע את התלמידה לביתה ולעשן איתה בהפסקות. "זה ממש לא נכון, כי אסור לעשן בשטח בית הספר בכלל". לדברי התלמידים, הפרסום גרם לפגיעה גם בשמה הטוב של הנערה. "היא בסדר גמור והפרסום הזה עשה לה סתם עוול", אמרו. "אפשר לחשוב שמדובר על מישהי זולה וזה ממש לא ככה. היא הגיעה גם אתמול וגם היום לבית הספר והכל בסדר איתה. כולם מתנהגים אליה יפה ולא מסתכלים עליה בצורה מוזרה".

התלמידים מדגישים שגם המורה מאוד אהוב עליהם. "המורה הזה הוא אחלה גבר", תיאר אחד התלמידים. "כולם אוהבים אותו. הוא עשה משהו לא בסדר והוא מושעה עכשיו. נוא בטח גם לא יחזור ללמד פה אחרי שהחקירה תסתיים וזה חבל כי הוא בסדר גמור". תלמיד אחר הוסיף: "אני מכיר אותו והוא נראה אחלה בן אדם ואחלה מורה וזה השוק בכל הסיפור. לא תיארתי לעצמי שדבר כזה יכול להיות".

תלמידה אחרת סבורה שגם אם המעשה לא נכון ואסור, אין זה מעיד דבר על אופיו של המורה. "אני לא חושבת שזה אומר משהו על הבן-אדם, הוא עדיין אדם טוב". חלק מהתלמידים מחפשים דרכים יצירתיות להביע את התמיכה במורה האהוב. "הוא עשה טעות, אבל הוא כמו אח בשבלינו. אני חושב לארגן את התלמידים שלו וללכת לבקר אותו בבית כדי לתמוך בו".

בעקבות המקרה, הנחו המורים את התלמידים שלא לשוחח עם כלי התקשורת. "מנפחים את זה סתם וההתעסקות בזה והפרסום יכולים לגרום לנזק גדול", סיכמה אחת התלמידות. "מכל הפרסום הזה, אנשים יכולים לעשות גם דברים אובדניים ופשוט צריך לא לדבר על זה יותר". התקווה הגדולה של התלמידים כרגע היא לחזור בהקדם לשגרת יומם, אותה שגרה שהם היו רגילים אליה עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully